Проект:справяне с ръждата
- lazera
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 28 апр 2007, 12:40
- Модел на автомобила: Ford Escort 92 1,3
- Местоположение: Бургас,Славейков
- Status: Извън линия
Проект:справяне с ръждата
Здравейте колеги утре започвам борбата с ръждата.Колата е изгнила на доста места все отзад миналата седмица остаргах ръждата минах я със шкурка утре ми пред стой да остържа всичко и от задната страна(отвътре калника и отвътре багажника)като за началло ще разглобя пластмасата която скрива ръждичките тя се държи на едни щифчета дано нямам грижи и с тях
та стържа шкуря грунд намислил съм да затворя дупкитте с поксипол после кит финна шкурка и боица всичко ще е направи си сам а идеи приемам всякакви с какво да закърпя дупките идея как да я боядисам възможно наи добре как да се запази боята абе всичко а от утре почвам със снимките 


-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
1. Механично отстраняване до блясък (стоманени четки, шкурки и пр.)
2. Преобразувател за пасивиране на остатъците
3. Много добро избърсване или измиване с коресилин и нанасяне на Zinga (или друг препарат за студено поцинковане)
4. Грунд, кит, боя.
Един полски фиат превен по тази "рецепта" преди 30 години, целият е изгнил, само калниците му са читави
Аааа, за дупките ли питаш?
Бе, то става с епоксидни лепила и някакъв рехав плат(марля), ама.... Основното е да спреш корозията отдолу.
2. Преобразувател за пасивиране на остатъците
3. Много добро избърсване или измиване с коресилин и нанасяне на Zinga (или друг препарат за студено поцинковане)
4. Грунд, кит, боя.
Един полски фиат превен по тази "рецепта" преди 30 години, целият е изгнил, само калниците му са читави

Аааа, за дупките ли питаш?


Последна промяна от cocoff на 29 сеп 2007, 19:15, променено общо 1 път.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз не съм използвал Zinga, но когато ми се налага да боядисвам повърхности, които не хващат добре боя, първо пръскам с безцветен лак. Не зная доколко е правилно, но има полза. Може би има някакви специални грундове за целта, но когато възникна нуждата имах под ръка само безцветен лак и той свърши добра работаcossy написа:cocoff, работил ли си със зинга? Много трудно се боядисва върху нея

- lazera
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 28 апр 2007, 12:40
- Модел на автомобила: Ford Escort 92 1,3
- Местоположение: Бургас,Славейков
- Status: Извън линия
здравейте колеги днес разглобих кората и истъргах ръждата която кората скриваше и до там но иам едно въпросче ако тръкна отгоре до метален блясък аз ще униищожа колата защото ще се отвори яма и какво прави този преобразувател стопира ръждата ли ако е така то като исктържа дабре и ще стане ако греша ме поправете а за дупките по същия начин мисля да го правя но без метален блясък,а яко стъргане преобразувател грунд кит и боя какво ще кажете приемам всякакви препоръки
едит:само с кит мога ли да затворя дупката с марля отдолу а за ръждата ще я намажа с какво та кажете вие понеже няям идеи в тази област
едит:само с кит мога ли да затворя дупката с марля отдолу а за ръждата ще я намажа с какво та кажете вие понеже няям идеи в тази област
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако има ями дето ще се отварят, сега е момента да ги отвориш. Нали проекта е "справяне с ръждата", не е скриване... Преобразувателя по принцип разгражда ръждясалия метал до здраво, чиста химия си е това, пръскаш и чакаш, но за да не чакаш много - където можеш, отстрани ръждата по механичен път. По принцип преобразувателите ги дават да имат и антикорозионен ефект, но това е временно и много съмнително, така че не разчитай. Това за марлят не го разбрах, но да запълваш дупки с кит не е добра идея, в случай, че изобщо успееш. Най-добре използвай кит само за довъзстановяване формата на детайла, не за изграждане.
- lazera
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 28 апр 2007, 12:40
- Модел на автомобила: Ford Escort 92 1,3
- Местоположение: Бургас,Славейков
- Status: Извън линия
колега днес ще ти покажа снимките на местата където има ръжда,но самото е едно такова маллко вълнобразно с отверката остъргах до сдраво(немога да направя дупка) и започнах с шкурката ,но не става този метален блясък защото просто ще пробия цялатта ламирина понеже какт казах е на вълнички и накрая ще оста не ламарина около мм за да е всичко лъскаво а там капачката днес ще стържа ощеAX!S написа:Ако има ями дето ще се отварят, сега е момента да ги отвориш. Нали проекта е "справяне с ръждата", не е скриване... Преобразувателя по принцип разгражда ръждясалия метал до здраво, чиста химия си е това, пръскаш и чакаш, но за да не чакаш много - където можеш, отстрани ръждата по механичен път. По принцип преобразувателите ги дават да имат и антикорозионен ефект, но това е временно и много съмнително, така че не разчитай. Това за марлят не го разбрах, но да запълваш дупки с кит не е добра идея, в случай, че изобщо успееш. Най-добре използвай кит само за довъзстановяване формата на детайла, не за изграждане.

- lazera
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 28 апр 2007, 12:40
- Модел на автомобила: Ford Escort 92 1,3
- Местоположение: Бургас,Славейков
- Status: Извън линия
ето ги и снимките:
калника: http://img409.imageshack.us/my.php?image=pic0010ko0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
капачката: http://img409.imageshack.us/my.php?image=pic0011hs2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
посредата на задния капак: http://img227.imageshack.us/my.php?image=pic0012bi8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
отдясно на капака: ttp://img409.imageshack.us/my.php?image=pic0013dk1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
от ляво на капака: http://img441.imageshack.us/my.php?image=pic0014lk7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
калника: http://img409.imageshack.us/my.php?image=pic0010ko0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
капачката: http://img409.imageshack.us/my.php?image=pic0011hs2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
посредата на задния капак: http://img227.imageshack.us/my.php?image=pic0012bi8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
отдясно на капака: ttp://img409.imageshack.us/my.php?image=pic0013dk1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
от ляво на капака: http://img441.imageshack.us/my.php?image=pic0014lk7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Аз знам само един радикален начин за справяне с ръждата
- режеш до здраво
- заваряваш нова ламарина
- грундираш, китосваш, боядисваш, антикор или восък където позволява.
Колега, тоя кратер на калника ти се крепи на честна дума и трудно ще го излъскаш до метален блясък. Преобразувателят върши работа при някаква повърхностна ръжда, ама тая гнилоч само флекса я оправя. Можеш да я скриеш за малко, но не и да я пребориш по описания от теб начин.
Ако ти и е мила и не искаш да се лишиш от нея, можеш да я консервираш като изградиш калника с епоксидна смола и платно от стъклени нишки. Не съм сигурен обаче кое по-евтиния вариант - смолата или изкърпването.
За маскировка може да ползваш влакнест кит - ще издържи година-две... и е това, което се ползва за дупки - поксипола си го остави за лепене
.
- режеш до здраво
- заваряваш нова ламарина
- грундираш, китосваш, боядисваш, антикор или восък където позволява.
Колега, тоя кратер на калника ти се крепи на честна дума и трудно ще го излъскаш до метален блясък. Преобразувателят върши работа при някаква повърхностна ръжда, ама тая гнилоч само флекса я оправя. Можеш да я скриеш за малко, но не и да я пребориш по описания от теб начин.
Ако ти и е мила и не искаш да се лишиш от нея, можеш да я консервираш като изградиш калника с епоксидна смола и платно от стъклени нишки. Не съм сигурен обаче кое по-евтиния вариант - смолата или изкърпването.
За маскировка може да ползваш влакнест кит - ще издържи година-две... и е това, което се ползва за дупки - поксипола си го остави за лепене

- lazera
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 28 апр 2007, 12:40
- Модел на автомобила: Ford Escort 92 1,3
- Местоположение: Бургас,Славейков
- Status: Извън линия
значи сега няма да мога да отделя време на колицата
, но това че след всеки дъжд багажника ми е пълен с вода не ми харесва просто е дразнещо да си забравил нещо и като го вземеш да го изцедиш
тука иам един силикон и мисля да нацапам дупките за сега с него да не се пълни багажника това е до края на зимата а след като се постопли ще и дойде времето за кит и хубава боица а сега въпроса ми е ще издържи ли силикона 3-4 месеца защото не мога да отделя време да я правя а със силикона поне няма да ми е нужно време (не чак толкоз де) та въпроса ми е преди силикона ако намажа мястото с грунд после силикон и зимата ще искарам ли плс кажете някакви препоръки да запълня дупките за 3-4 месеца защото зимата ще съм като басеин


- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
наистина много си оставил ръждите да се развият.....
тази капачка на резервара си е направо за рязане.Аз на стария ескорт си я оправих.Отрязах всичко около нея с флека,защото където започна да трия с шкурка и зстават дупки.Свалих цялата тръба заедно с гърловината,изрязах с флекс всичко около капачката,след това направих модел от поцинкована ламарина по захващането на гърловината.Много лесно става защото гърловината ти е в ръцете.След което заварих тази ламарина с СО2,внимавай само с ватата в калника да не се подпали....щото аз моята я подпалих леко после 1 месец ми смърдя.
Като махнеш облицовката на багажника може да се бръкне в калника има един дебел пласт няква шумоизолираща вата да се чудиш за какво са я сложили.
След това съвсем малко влакнест кит ,шлайфаш,боди кит,боядисваш и 10г.няма да ръждяса.
тази капачка на резервара си е направо за рязане.Аз на стария ескорт си я оправих.Отрязах всичко около нея с флека,защото където започна да трия с шкурка и зстават дупки.Свалих цялата тръба заедно с гърловината,изрязах с флекс всичко около капачката,след това направих модел от поцинкована ламарина по захващането на гърловината.Много лесно става защото гърловината ти е в ръцете.След което заварих тази ламарина с СО2,внимавай само с ватата в калника да не се подпали....щото аз моята я подпалих леко после 1 месец ми смърдя.
Като махнеш облицовката на багажника може да се бръкне в калника има един дебел пласт няква шумоизолираща вата да се чудиш за какво са я сложили.
След това съвсем малко влакнест кит ,шлайфаш,боди кит,боядисваш и 10г.няма да ръждяса.
- tata1971
- потребител
- Мнения: 243
- Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ръждата
Една идея-за да не става басейн в колата пробий отвори на дъното а останалото остави на гравитацията.А за справяне с ръждата бих ти препоръчал подмяна на ламарина/т.е. изкърпване/.Успех.
Наесен с песен в К1.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта