Ford transit 2.5D-Проблем с работата на мотора

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Mihail
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 11 авг 2007, 21:51
Модел на автомобила: Ford Transit 2.5 D
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Ford transit 2.5D-Проблем с работата на мотора

Мнение от Mihail » 12 авг 2007, 10:16

Всичко започна с тресене на мотора,като че ли не му стига гориво.Като го изфорсирам обаче,се оправяше.Така 3-4 пъти за 3-4 дни.Един ден обаче завъртам ключа да гася и той започна да гасне бавно.Накрая спря да гасне.По невнимание завъртях ключа пак напред на контакт и светна лампата на компютъра.Забравих да кажа,че става дума за Лукас-електронна.Бусът е края на 1993г.Като светна лампата, изгуби мощност.С голям зор 80км/ч.След 3-4 дена както работеше на място,се получи тресенето като в началото.Тогава завъртях ключа назад и той си угасна нормално.Като запалих пак, лампата изгасна.Мощността се върна,но до следващото изгасяне.Вече 10 дена съм така.В момента моторът няма проблем с паленето,но за да го изгася трябва да върна ключа назад и да подам рязко газ.Не мога да разбера защо форсирането изгася двигателя,а не сигналът от контактния ключ.Ако някой колега или специалист в тази област е срещал такъв проблем,нека се обади.Имам чувството,че е нещо елементарно и не искам да бързам за сервиз на Мото Пфое.На първоначален елементарен тест излезе сигнал от клапана за гасене и вакуумният регулатор.Но никой не може да ми каже след като клапанът не работи,защо изгасям мотора с форсиране и защо след това безпроблемно си пали.Чакам мнения.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 12 авг 2007, 16:20

Моторът гасне с форсиране защото не му достига налягане в корпуса на помпата което да успее да избута ротора до положение на минимално подаване. Лампата светва след като успееш да го изгасиш по този начин. За подмяна ти е клапанът за спиране на притока на гориво. ESOS се казва. Трябва да се смени и пластинчатата помпа. Проблемът изобщо не е елементарен. За МП ще трябва да си приготвиш 4 цифрена сума, ако изобщо се хванат да правят помпата. В последното се съмнявам.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Mihail
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 11 авг 2007, 21:51
Модел на автомобила: Ford Transit 2.5 D
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Мнение от Mihail » 12 авг 2007, 21:54

А защо като върна ключа напред,тоест давам на контакт,веднага изгасва без газ?И МП механична помпа ли означава?Има ли влияние действието на вакуум помпата върху изгасянето на мотора?

Потребителски аватар
_George_
потребител
потребител
Мнения: 412
Регистриран: 01 авг 2007, 18:56
Модел на автомобила: Mondeo MK3 2.5i V6 24V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от _George_ » 12 авг 2007, 23:14

Mihail написа:...И МП механична помпа ли означава?...
Означава мото-пфое :)
Изображение

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 13 авг 2007, 10:52

За мотопфое вече са ти казали. Вакуумът няма отношение. При подаване на контакт клапанът за подаване на горивото минава в друг режим. Най-вероятно, непосредствено преди да угасне вдига обороти. Компютърът вижда това и отваря клапана за преместване на ротора към по-малко подаване на горивото. Скоростта на преместване не е достатъчна и той аварийно гаси колата. Записва грешка и лампата светва. След като мине в ограничен режим в зависимост от грешката която е записал ограничава максималното подаване и е възможно и да не прави регулировка на изпреварване на впръскването. Така до няколко поредни запалвания при които грешката не се записва. После пак работи нормално докато не си запише грешката.

Няма начин ... ще се плаща. Къде и колко, сам избираш, но по мои сведения май няма много варианти. Мотопфое ме съмнява да са вариант, но не пречи да се пробваш.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Mihail
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 11 авг 2007, 21:51
Модел на автомобила: Ford Transit 2.5 D
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Мнение от Mihail » 13 авг 2007, 21:37

По време на работа, като върна ключа назад би трябвало клапанът да затвори,нали?Аз поне така го разбирам.Той не затваря.Завъртайки на контакт,затваря веднага.Моторът няма вдигане на обороти,гасне от раз.От това положение на контакт,като завъртя не пали,което според мен ще рече,че клапанът остава затворен.Завъртам назад,пак напред на контакт и пали безпроблемно,което ще рече,че 1 от двете завъртания отваря клапана.Като че ли този клапан получава обратни сигнали от ключа.Вече не знам какво да мисля.Напълно съм объркан.Не може ли всичко да излезе от контактният ключ?Поне така ми се иска.Този бус ми вади хляба всеки ден.Не ми се мисли за колко време трябва да го спра.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 13 авг 2007, 22:34

_George_ написа:
Mihail написа:...И МП механична помпа ли означава?...
Означава мото-пфое :)
Аз мислех че означава "Мега Профани"

сори за оффа :oops: :oops:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 14 авг 2007, 00:26

И мойта правеше магарии - първо не искаше д апали, а после не искаше да гасне /гасих я няколко пъти на скорост/ - виновника се оказа алармата /от тогава нямам имобилайзер..../!

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 14 авг 2007, 18:39

Да...,поне при бензиновите Фордове е често срещан проблема да не може да гасне от замасявания по електриката.Замасява най-често в ключа за превключване на габарити-фарове :idea: Но при дизелите съм много бос... :cry: Имаше подобна тема от nikolovvd,ако види и тази може да се изкаже чиляка... :wink:
Изображение

Mihail
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 11 авг 2007, 21:51
Модел на автомобила: Ford Transit 2.5 D
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Мнение от Mihail » 14 авг 2007, 20:51

Днес чак установих,че плюсовата клема на акумулатора е спукана и си излезе на ръка.Мамка му ,ако от тука не е тръгнало всичко.Смених я,но лампата не угасна.Явно компютърът е отчел тия смущения в захранването.Мисля си,че всичко ще излезе от някоя електронна джаджа,обаче кой да я намери?Иначе двигателят работи като швейцарски часовник.Абсолютно никакви смущения.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта