Castrol GTX 15w40

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
menemenema
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 юли 2007, 11:22
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v zetec
Status: Извън линия

Castrol GTX 15w40

Мнение от menemenema » 20 юли 2007, 14:49

Колеги,влезнах в този сайт в опит да систематизирам знанията си а то какво стана още повече се обърках. Питам: карам с масло Castrol GTX high mileage 15w40, сгрешил ли съм при избора? Бяха ми препоръчали mobile 10w 30,но аз предпочетох кастрола. Мотора ми е Zetec 16V DOHC 1,6 90 hp. Гледам препоръчват разни синтетики и полусинтетики,обаче колицата ми си хапва масълце приблизително 50гр. на 1000км и то след като съм сменил гумички на клапани. Едва ли го губи през гарнитури,омаслен е само ръба на капака на главата. Какво следва,замерване на компресия и яко набутване ли?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 20 юли 2007, 15:24

Именно защото е омаслен ръба на капака на главата, следва че е въпросната гарнитура виновна за загубите ти на масло...
Мисля, че това масло, което ползваш е гъсто за този двигател. Нищо няма да му стане разбира се, но все пак така мисля. Според мен 10W40 трябва да му сипеш следващия път като сменяш масло... за марката... каквато ти предпочиташ. Има колеги дето си сипват и масло на Приста, пък никой не се е оплакал.

Потребителски аватар
menemenema
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 юли 2007, 11:22
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v zetec
Status: Извън линия

Мнение от menemenema » 20 юли 2007, 17:00

Всъщност избрах кастрола точно зара ди вискозитета му. Бяха ме уплашили с цени за смяна на гумички. В крайна сметка смяната на гумичките заедно с труда - 85 лв. Еми ще си карам с гъсталака, следващия път полусинтетика,ама то е така по сервизите е пълно с "майстори" които не могат и не знаят. Благодарско за отзивчивоста!

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 10 дек 2007, 12:24

Колега menemenema и аз съм със същия двигател и мисля до 2дни да си сменям маслото.Предното беше 15W40 нещо не съм доволен.Чудя се при тази смяна дали да му сипя 10W40 *00147* какво е вашето мнение колеги?Колата ми е 95'

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 10 дек 2007, 12:53

предишния автомобил( ескорт 1.6 16V) го бях налял с 10в40 и се държеше добре,като за 6000км не мръдна грам нивото.
Сега мондеото е с 5в30,обаче на студено тракат повдигачите,та не се трае.Иначе е на 209 000км,но още 1000км не съм минал с него за да отчета разлика в нивото :wink: .За сега няма спад в нивото,па да видим.Някой майстори като кажат "щом е на 200 000км,задължително гъсто масло-15,20в40" дрън дрън
Колкото по рядко е маслото ,толкова по добре за вдигателя.Ако е износен и го хаби,тогава се прибягва до по гъсто масло,но вече всеки си знае колко му е износен двигателя.

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 10 дек 2007, 18:10

Колеги преди няколко часа ми смениха маслото вече. :P И на много добра цена мисля :wink: Маслото е MOTOREX швейцарско 10W40.Със всичко смяна,филтър ми излезна 55лв.Екстра много съм доволен а знам,че маслото грешка няма. *00940*

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 10 дек 2007, 19:03

menemenema написа:Всъщност избрах кастрола точно зара ди вискозитета му.
Аз не знам някоя фирма да не прави масла с вискозитет 15W40. Иначе за твоята кола е 10W40 също няма фирма да не го произвежда . . .

mrdds написа:
Колкото по рядко е маслото ,толкова по добре за вдигателя.

Маслото е каквото е предписал производителя :!: Ако беше така всички щяха да карат с 0W30.

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от TURBOTO » 13 дек 2007, 23:10

Така и аз мисля че маслото което е най-подходящо в случая е 10W40 моето мондео си го карам с такова и не ми го пипа грам(знам че звучи изтъркано но е така поне при мен пу-пу да не му е уроки) колата е на 205000.Сега вече за марката всеки си избира въпрос на личен избор карал съм с доста масла Елф,Кастрол,Валволин(попаднах на някакво уникално менте изхвърлих го на 4000 км),но единственото масло след наливането на което имаше разлика и то усезаема в работата на мотора беше френското YACCO очарован съм от него!

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 15 дек 2007, 01:47

И аз подкрепям 10в40 и по специално мобил1 супер С много добре и тихичко работи с него ;)
mrdds написа:Мисля,че за този датчик става въпрос...според мен това е датчика за управление на колата

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта