Кака се спира притокът на газ при катастрофа?
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кака се спира притокът на газ при катастрофа?
Не съм запазнат. Хипотеза - челен удар всичко става на салата отпред. Клапананът, който спира газта също е отпред... какво се случва ако има изтичане преди него?
и в тази връзка какво мислите за идеята да се върже ел. клапан и веднага след бутилката?
и в тази връзка какво мислите за идеята да се върже ел. клапан и веднага след бутилката?
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Доколкото съм запознат клапана който пропуска газта към ДВГ е електрически, нормално затворен. Той отваря когато има напрежение и ако изпълнението на газовата и монтажа й са направени като хората, трябва това напрежение да се появи след запалването на двигателя. При такава катастрофа за каквато говориш колата изгасва, което води до обезточване на клапана и той затваря.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
В АГУ-тата, които отговарят на Евро нормите, освен ел. клапан отпред в моторния отсек, има и ел.клапан непосредствено на самата сонда на бутилката, който работи паралелно на първия. В такъв случай няма проблем, освен ако не се счупи самата бутилка.
НО в БГ сигурно едва 5% от сложените тук газови са с такъв клапан - нали се сещата, по-скъпо е.
Сега ще погледна и за снимки, за да онагледя двата варианта


Сега ще погледна и за снимки, за да онагледя двата варианта


- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодря, колега БРОК, значи съм прав - трябва втори електрически клапан.
За останалите - обясявам - да клапанът в моторни отсек е елекрически, но при удар МАРКУЧЪТ с газ може да се прекъсне ПРЕДИ него. Врътката на бутилката няма да ти е от полза, защото ако можеш да излезеш от колата ти дреме на.....дали тя ще изгори, но ака си вътре......
За останалите - обясявам - да клапанът в моторни отсек е елекрически, но при удар МАРКУЧЪТ с газ може да се прекъсне ПРЕДИ него. Врътката на бутилката няма да ти е от полза, защото ако можеш да излезеш от колата ти дреме на.....дали тя ще изгори, но ака си вътре......
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Както каза и друг колега има клапан (отсечен) по разход. Това е една сачма с пружинка. Може да има и други изпълнения, но идеята е еднаква. При нормален разхода на газ тази пружинка държи сачмата в такова положения, че газът от бутилката който е в течна фаза преминава свободно към изпарителя. При повишен разхода на газ пружинката се свива и сачмата "отсича" притока на газ. Това цялото устройство май може и да се регулира, но не съм се занимавал сериозно с проблема. Знам само, че ми се бяха оплаквали, че колата започвала да сече при 180 км/ч като е на газ и проблемът беше в този клапан. Маркучът към смукателния колектор на двигателя и да се скъса няма страшно. От там газ ще протече само ако се свърже към обем с подналягане.
Та карай и не се бой. Ако искаш пробвай си дали клапанът ти отсича. Затвори изходния кран на бутилката. Отвий щуцера към изпарителя в двигателния отсек и отвори крана. След определен момент на отваряне газът трябва да спре.
Та карай и не се бой. Ако искаш пробвай си дали клапанът ти отсича. Затвори изходния кран на бутилката. Отвий щуцера към изпарителя в двигателния отсек и отвори крана. След определен момент на отваряне газът трябва да спре.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта