Карб газова Ланди, проблем при старт на студено

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Карб газова Ланди, проблем при старт на студено

Мнение от Kocko » 17 дек 2006, 05:23

Търсих из темите, но не видях много сходен проблем на моя. В повечето случаи има некачествен монтаж налице, инжекционни мотори и други, доста различни от моя проблем.


Преди малко бях неприятно изненадан. Запалих нормално на газ с няколко препомпвания на педала и бързо щракване на ключето да качи газ (или за каквото точно там служи). Запали перфектно, минах 2 преки и загасна. Врътвам пак да запали, да ама нееее... след няколко неуспешни опита реших да мина на бензин. Щрак, изчаках да подкачи малко бенц, никакъв резултат, въртях доста пъти и на бензин не иска. Един таксиджия бях блокирал в пряката, та бутна човека да не седя на кръстовището, вика "Задавил си я, изчакай малко", то хубу ама кво да чакам... по това време на нощта, а бързах. Седя и си мисля, да не съм я задавил наистина. Не мирише на бензин, вдигам капака, въобще не мирише на бензин. Нямах много време, отидох до двигателя и врътнах онзи клапан на пътя на бензинопровода, с идеята да запаля на бензин все едно съм байпаснал изцяло газовата. Стана веднага. Поработи неравномерно няколко секунди и започна да мърка. Така че и помпата отпада като вариант. Що така аджеба се получи??? Не искам да изказвам предположения, за да не манипулирам идеите ви. Колата е карбуратор Вебер, 1.6, 90коня, автоматичен смукач. Оборотите са си нормални, разхода е в ред, така че... просто не го очаквах!
Изображение Изображение

Потребителски аватар
kolef
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 09 дек 2006, 09:49
Модел на автомобила: совалка
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Карб газова Ланди, проблем при старт на студено

Мнение от kolef » 17 дек 2006, 12:11

[quote="Kocko"]Търсих из темите, но не видях много сходен проблем на моя. В повечето случаи има некачествен монтаж налице, инжекционни мотори и други, доста различни от моя проблем.


Преди малко бях неприятно изненадан. Запалих нормално на газ с няколко препомпвания на педала и бързо щракване на ключето да качи газ (или за каквото точно там служи). Запали перфектно, минах 2 преки и загасна. Врътвам пак да запали, да ама нееее... след няколко неуспешни опита реших да мина на бензин. Щрак, изчаках да подкачи малко бенц, никакъв резултат, въртях доста пъти и на бензин не иска. Един таксиджия бях блокирал в пряката, та бутна човека да не седя на кръстовището, вика "Задавил си я, изчакай малко", то хубу ама кво да чакам... по това време на нощта, а бързах. Седя и си мисля, да не съм я задавил наистина. Не мирише на бензин, вдигам капака, въобще не мирише на бензин. Нямах много време, отидох до двигателя и врътнах онзи клапан на пътя на бензинопровода, с идеята да запаля на бензин все едно съм байпаснал изцяло газовата. Стана веднага. Поработи неравномерно няколко секунди и започна да мърка. Така че и помпата отпада като вариант. Що така аджеба се получи??? Не искам да изказвам предположения, за да не манипулирам идеите ви. Колата е карбуратор Вебер, 1.6, 90коня, автоматичен смукач. Оборотите са си нормални, разхода е в ред, така че... просто не го очаквах![/quote]
Аз никога не съм карал на газ, но ще си позволя да дам коментар, изхождайки от това, което съм слушал от приятели вечер на по салатка :wink: Зная, че студен двигател не е хубаво да се кара на газ, защото замръзвал изпарителя .. и мисля, че точно това ти се е случило / ако е бил студен/ и при отпитите дазапалиш отново си я задавил .. но някой от колегите може би ще е по-запознат и ще може да каже какво точно е станало ..

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 17 дек 2006, 18:43

Kocko батка мойта е същата нали знаеш и аз съм с газ и ще ти кажа при мен какво се случи.
Миналата зима и аз като теб си запалих на газ и след минута тръгнах, но на първото кръстовище като пуснах педала на газта колата изгасна. След доста въртене реших да мина на бензин, но и там въртене и в края на краищата замириса и на бензин и на газ и палене Йок.
Какво направих аз: вдигнах капака и откачих маркуча по който отива газта от изпарителя в карбуратора и така запалих на бензин. След това като полях изпарителя с чайника с вряла вода от дупката на маркуча направо излезе течната газ.
Ето и обяснението: когато е студено газта първоначално несмогва да се изпри в изпаритела и да затвори калапана, поради това изпарителя се пълни с течна газ, което задавя колата и тя изобщо неще да запали на газ.
Решениея: 1. Палиш на бензин и след няколко минути минаваш на газ, като презтова време ти е подгрял изпарителя 2. Преди да запалиш поливаш изпарителя с вряла вода. 3. Палиш на газ и тръгваш, като включваш ключето на газовата в неутрално положение и така докато колата забие нос, след това включваш за момент ключето на газ и пак го изключваш. След 2-3 такива вкл. и икл. вече спокойно си оставяш ключето на вкл. и си караш.
Аз лично миналата зима съм я изкарал с този метод на вкл. и изкл., като в големите студове, като изкл. ключето сигурно минавам 1-1,5 км докато ми свърши газта в изпарителя.
Обаче лятото смених водната мембрана на изпарителя и досега не съм имал такива проблеми, чвно старата е бла вече вдървена и затова е пускала повече газ в изпарителя.Обаче със старата мембрана палех и зиме и лете без черпене, а сега без черпене не пали.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 18 дек 2006, 03:18

Това е много интересно, особено за втечнената газ. Любопитно ми е как изпарителя точно загрява. С ток ли? По тази логика ако я държа известно време на контакт не би ли трябвало да загрее сам? А и не съм очаквал че може да събира толкова много втечнена газ в себе си да мина както казваш в адски студ 1км. Но ще го пробвам това да видя дали ще мога да карам на /неутрал-газ/ смяна без да я загася. Струва ми се, че при мен веднага щом включа на неутрал, свършва газта. Възможно е да е субективно усещане, тъй като реално досега съм включвал само веднъж на бензин (в случай различен от свършила газ), направих го веднага от газ на бензин в движение и нямах никакви грижи. Ако е имало газ в изпарителя не трябваше ли да я задавя здраво?

Метода на чайника е доста трудно приложим в моя случай, понеже видят ли че се качвам в колата и веднага някой джип или С-класа включва аварийните чинно зад мен и чака кротко да си изляза. Толкова са културни напоследък, че чак ми е забавно. Днес един ML направи задръстване на 2 преки за 1 мин., за да изчака човека да си запаля, включа радиото, запаля цигарка, отворя огледалото, съблека в колата протегна 2-3 пъти и да си наканя задника да тръгна. Въобще не се трогна че хората отзад го псуваха доста :)
Изображение Изображение

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 18 дек 2006, 10:57

Изпарителя се подгравя от охлаждащата течност на двигателя. Ако си забелязал в него влизат 2 маркуча които са свързани на малкия кръг на охлаждането.
Най-общо казано изпарителя има 2 нива. На първото влиза течна газ от бутилката, където тя се изпарява и разширява своя обем, като натиска една гумена мембрана, която пък затваря едно клапанче, така че да не се пълни повече с газ.
Както знаеш(или незнаеш) при всяко едно изпарение се поглъща топлина, така че за да се набави тази топлина изпарителя се подгрява, иначе замръзва. Лятото няма проблеми понеже температурата на околната среда е достатъчно висока, но зимата вече е друго.
Пробвай номера с изкл. на ключето, но ако ти се случи друг път да я задавиш на газ решението е да махнеш маркуча, който отива към карбуратора и при изкл. ключе или без контакт натискаш обогатитя докато ихвърли газта навън. След това си слагаш маркуча и палиш.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 18 дек 2006, 11:58

Мерси за двата отговора. Вярно че се затопля от малкия кръг, има логика. Аз по отношение на АГУ, все още си я гледам като голям камък и до скоро бях user и си мислех да остана такъв, ама сега щом почнахме с неприятните изненади, явно ще трябва да се поинтересувам как точно/какво/къде и тругите К-та, за да избягвам глупави ситуации рано сутрин.

Ако има нещо на ЛС ще те безпокоя, щом под капака всичко е еднакво, явно можем да си помагаме.
Изображение Изображение

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 18 дек 2006, 12:05

Ок няма проблем. Мойта газова е ловато, но принципа на действие е един и същт, така че не би трябвало да има особено големи разлики.
Иначе моят изпарител съм го разглобявал от до за да го почистя и да му сменя мембрани и клапанчета. Нищо сложно няма и всичко е логично.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта