За стружките в нафтата

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

За стружките в нафтата

Мнение от Miri4 » 09 сеп 2017, 09:52

Тия дни си смених горивния филтър / на около 40000 км. пробег./.
Източих нафтата от филтъра в бурканче.За мой ужас видях малко /около 2-3 мм в диаметър/ ЧЕРНО петно на дъното, което се влияеше от магнита.И си викам "сега си е-а майката".
Тичам при моя човек в сервиза и той ми каза да не се панирам, защото това не били стружки от помпата а РЪЖДА.Каза че ако е тръгнала помпата трябва да се виждат сребристи люспички , които той не видя.
За по сигурно каза да разклатя добре бурканчето и го излея в стъклен съд с ЧЕРНО дъно.Така се виждат най-добре.
И тъй като съм Тома Неверни реших да събера повече мнения.Та въпросите ми са:
1.От къде се взема тая ръжда в горивната система.
2.Ако това е ръжда има ли начин да се премахне.
3.Вярно ли люспичките тряябва да са само сребристи.
Иначе колата си върви на 6.ГНП си държи 260 бара на ПХ и отива към 1400 бара при пълно натоварване.
Благодаря на отзовалите се.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За стружките в нафтата

Мнение от ЯЛТА » 09 сеп 2017, 10:24

Ръждата е от влагата в горивната система- резервоар. Точно по тази причина си държа колите винаги с пълен резервоар, и своевременно ги дозареждам. Филтъра е добре да го срежеш, и да видиш вътре в него по хартиените елементи какво се е натрупало. Ако има в резервоара ръжда, то това си е до живот, не можеш да я махнеш,- само нов. Люспичките са сребристи защото се отлюспват от закалени стоманени елементи на ГНП.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: За стружките в нафтата

Мнение от OgiDogi » 09 сеп 2017, 20:45

ЯЛТА написа:
09 сеп 2017, 10:24
Ръждата е от влагата в горивната система- резервоар...
И по-точно - от резервоарите на бензиностанциите, защото на колите са предимно пластмасови след определена година, някъде из 90-те.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За стружките в нафтата

Мнение от S_C » 10 сеп 2017, 02:32

Още от 80-те подкарват пластмасата. Има и от медна ламарина. Чакай го да ръждяса, особено с тая мазнотия нафтата.
Но хайде по ред:
1. Ръжда в кола отвсякъде може да дойде. Останала е във филтъра и не е стигнала до помпата, значи нямаш проблем. Повече бих се притеснил от чист филтър, отколкото от зацапан такъв.
2. Има, ама за какво ти е? РАзбирам да си купиш нова кола и на втората година да видиш ръжда във филтъра, та да се притесянваш.
3. Идеята да гледам какво има във филтъра ми е изначално чужда. Той е пресован, сваля се и се заменя с нов. Каквото и да има вътре, е все тая.

Щом всичко ти е в норми, карай и се радвай на живота. Що насила си причинявате драми не мога да разбера.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 23 госта