Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от Penyo63 » 05 юли 2017, 15:43

Не само на море ами три пъти на море можеш да идеш.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от HACKO » 05 юли 2017, 18:10

Penyo63 написа:
05 юли 2017, 15:41
Ако няма странични вредни ефакти - горене на масло разход на гориво и др. Можеш да си я караш до като започнеш да ги имаш.
Вярно ли? Ако е само крив клапан, или просто парчето е заседнало между клапана и леглото (което е по-вероятно), след 1000 или повече километри, както го съветваш, ще трябва да прави тежък ремонт на главата със смяна на легло. Аз бих направил още няколко измервания, за да установя дали загубата на компресия е заради клапан или сегменти. Ако е от клапан, ще огледам клапаните с Бороскоп в затворено и отворено състояние. Може да има нещо заседнало, което да се отмие или издуха. В краен случай ще сваля главата, но не бих рискувал да карам при съмнение за неуплътняващ клапан. При прегорял/крив клапан не се наблюдава завишен разход на масло.
А сигурен ли си че преди инцидента компресията е била нормална?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 18:17

Колата я купих преди 2месеца и я карах в сервиз за мерене на компресия там показа 13 атмосфери на 4те цилиндъра . Сега в момента съм в гаража и меря на топъл двг както си му е реда. 3те цилиндъра ми дават над 15атм. А проблемния 10.5. Налях една капачка масло в този цилиндър и там се вдигнага над 15атм. Така както излиза си е проблем

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от Penyo63 » 05 юли 2017, 18:24

ми то излиза че проблема е в сегментите. да видим ако искаш дали не духа от отдушника, или от щеката. между другото уважаващи себе си сервизи рядко мерят компресия, правят го с подаване на въздух през калибриран отвор.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от HACKO » 05 юли 2017, 18:24

G2233 написа:
05 юли 2017, 18:17
.... Налях една капачка масло в този цилиндър и там се вдигнага над 15атм. Така както излиза си е проблем

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Значи проблема не е в клапана а във сегментите, тогава може спокойно да си позволиш да я караш. В ситуацията има два варианта, или продавача е налял нещо преди продажбата, което е повишило ниската компресия заради износване или ако е било чуждо тяло заседнало в клапана, маслото го е отмило и проблема е изчезнал. Покарай малко и пак премери компресията.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 18:43

Ето каква е цялата картинка. Казахме че като я купих компредията беше еднаква и на 4те цилиндъра. Вчера сменях свещи и на единия цилиндър керамиката от свеща се разпадна и падна вътре. Запалих я , тъй като ми казаха че ще я издуха. Притропа и я изгасих. Днес паля и си работи все едно ,че нищо и нямаше. Колегата вика снощи май си вечерял с господ. Сега обаче меря за мое успокоение и има разлика в единия(проблемния) цилиндър спрямо другите 3. Теста с маслото още повече ме разтревожи защото не е клапан а излиза сегмен=на по-скъп ремонт

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от HACKO » 05 юли 2017, 18:48

Добре ти май не четеш докрай, казах ти че ако има заседнал боклук, от който компресията да е паднала, маслото го е отмил. Така че СПРИ ДА ПИШЕШ А ПОКАРАЙ МАЛКО, после премери пак!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 18:50

4%~66}$д3? ! т ? 4е4 ! 5 ! 6:5д55! !

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 18:53

Оп сори това телефона от джоба ми го е написал

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от HACKO » 05 юли 2017, 18:55

Тъкмо се чудех това някой нов начин за завоалирано псуване ли е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 18:58

Не не. Извинявам се. Наско значи днес я покарах около 7км. Колата няма проблем като начин на работа и вървене. И сега чак като се прибрах намерих манометър за измерване на компресията и мерих. Данните в по горните постове са след каране

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 19:03

Офф ама съм смотан. Чак сега зацепих,че имаш превид да я покарам след теста с маслото. Отивам да врътна кръгче,ще меря и ще докладвам пак. М/у другото на топъл или студен двг. Че на топъл подминава скалите . манометъра е до1.6мPa

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk



Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 20:03

Покарах. Измерих. Пак същата работа 11.5атм на проблемния цилиндър. Изображение

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от HACKO » 05 юли 2017, 20:12

Ами каквото това, ходи на морето пък догодина или повече, като се влоши съвсем ще го мислиш. Доброто е че при този случай нещата не се случват бързо та да се налага спешна интервенция.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 20:24

Само ме притеснява и това чукане на клипа. Което преди май го нямаше https://youtu.be/zNlSOKUEXDU

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от HACKO » 05 юли 2017, 20:29

Това така трудно се преценява, микрофона усилва шумовете а и не може да се локализира, трябва да го чуе някой на живо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 20:31

Добре момчета. Мерси за дискусията. Пък ще видим какво ще излезе като ида при майсторя.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от OgiDogi » 05 юли 2017, 20:34

G2233 написа:
05 юли 2017, 20:24
Само ме притеснява и това чукане на клипа. Което преди май го нямаше https://youtu.be/zNlSOKUEXDU

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
А защо не приемеш, че например парче керамика от свещта се е заклинило между буталото и цилиндъра, като е надрало цилиндъра и е съсипало сегмента, от което е паднала компресията и се чува стържене с висока скорост, което оприличаваш на чукане?
Цилиндрите всъщност са с конусна форма, макар и някакви стотни от милиметъра разлика горе и долу, затова при движение нагоре задирането се чува по-силно, а надолу отслабва или спира нацяло и не чуваш непрекъснат шум.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 21:14

Да речем,че е станало така. До като не се отвори двг гадаем. Каквото е станало,вече е станало. Белята е налице.Мен ме интересува дали мога да измина около 1000км в това положение. Дали може да се влоши и съответно да оскъпи ремонта!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от OgiDogi » 05 юли 2017, 23:59

G2233 написа:
05 юли 2017, 21:14
Да речем,че е станало така. До като не се отвори двг гадаем. Каквото е станало,вече е станало. Белята е налице.Мен ме интересува дали мога да измина около 1000км в това положение. Дали може да се влоши и съответно да оскъпи ремонта!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Аз си купих преди години ендоскоп за подобни цели - да не се отваря двигателят, без да е огледано състоянието на цилиндъра и буталото. Вади се свещта, смъква се буталото в долна мъртва точка, пъхам камерата и на лаптопа си гледам. Камерката е с регулируема подсветка и при подходяща сила се вижда дори хонинга. Клапаните са трудни за оглеждане от към цилиндъра, до колкото в повечето случаи идват точно над дупката за свещта (камерата е Ф7 и дълга около 50 mm и с кабела малко трудно се правят маневри в обратна посока из цилиндъра) и освен това при свалено бутало са притворени, евентуално могат да се огледат със свален колектор.

Никой не може да ти даде прогноза, дали ще изкара 1000 km, може да задере тотално утре сутрин при паленето, а може да си караш така и докато пристигнат марсианците. Най-сигурно - минаваш край банкомат/банка, вкарваш колата в сервиз, поемаш дълбоко въздух и казваш "давай да отваряме мотора". Със свалянето на главата и размърдването на буталата нагоре/надолу ще стане ясно, дали само клапани ще се правят.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта