Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.
Мондео МК2 V6 - 170 кс. Преди 5-6 месеца сложих спортна генерация /снимки долу в темата/. Всичко друго си бе фабрично, колата си вървеше перфектно и бе супер тиха във всички обороти с много леко и приятно басово звучене. До събота. Сложихме спортни изпускателни колектори /снимка в темата/, увити в термолента, премахнахме и третия катализатор, премахнахме тотално ЕГР системата. Сложих всмукателни колектори /горен+долен/ и дросел от ST200, които са с малко по-големи отвори. Засега колата е добре, оборотите са стабилни, и като че ли върви една идея повече /то това бе и целта/. НО..... във високите е адски шумна и понякога има пукане при пускане на газта за смяна на предавка. Като детонации. Чува се откъм задните гърнета и го прави само в движение и във високите /ок.5000/. Сериозно пука, че чак имам чувството че огън хвърля отзад. Типично поведение на бегачка. Но аз съм възрастен и това не ми допада, също и на полицаите и останалите участници в движението. Прави впечатление че IMRC /вторите дросели/ отваря малко преди прекъсвач /ок. 6000/, а нормално трябва да се отварят ок. 4000. Как да намаля шума, защо пука и какво може да се направи? Между колекторите и генерацията, на мястото на бившия катализатор сложихме тръба и мека връзка. Когато се върнах при ауспухджията да се жалвам, той каза че така трябва да бъде и било нормално. Но според мен не е! Моля помагайте.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.
Ескорта ми на времето нямаше крайно гърне, а имаше някаква самоделка от неръждавейка.
Вдигаше шум до небесата и гърмеше при връщане на газта при високи обороти.
Така и не стигна до оправяне и замина в това състояние при следващия собственик.
В момента на Фиестата съм за пореден път с нови стокови гърнета от миналата есен и ми е шумна.
Вкарал съм се в един филм дето се оказва, че може да стане. но ще струва пари.
И пак не се знае какъв ще е резултата.
Приказвахме, дрънкахме ... а у ... разправяха ми как един доктор дошъл с един ескорт XR3i, сменили му гърнетата, че били изгорели и оня се връща на другия ден "ей това няма каране, баси ужасния шум"
Наместили крайно гърне от Вектра 2.0 и останал доволен.
Сега съм махнал спортния филтър да го пера, карам със стоковия и шума е надолу.
Чудя се дали да връщам спортния, че не усещам кой знае каква разлика във вървежа, но комфорта ме удовлетворява.
А ти защо сложи спортна генерация като не търпиш шум?
Вдигаше шум до небесата и гърмеше при връщане на газта при високи обороти.
Така и не стигна до оправяне и замина в това състояние при следващия собственик.
В момента на Фиестата съм за пореден път с нови стокови гърнета от миналата есен и ми е шумна.
Вкарал съм се в един филм дето се оказва, че може да стане. но ще струва пари.
И пак не се знае какъв ще е резултата.
Приказвахме, дрънкахме ... а у ... разправяха ми как един доктор дошъл с един ескорт XR3i, сменили му гърнетата, че били изгорели и оня се връща на другия ден "ей това няма каране, баси ужасния шум"
Наместили крайно гърне от Вектра 2.0 и останал доволен.
Сега съм махнал спортния филтър да го пера, карам със стоковия и шума е надолу.
Чудя се дали да връщам спортния, че не усещам кой знае каква разлика във вървежа, но комфорта ме удовлетворява.
А ти защо сложи спортна генерация като не търпиш шум?

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.
Тъй, както те слушам и ми идва на ум за обогатена горивна смес в този диапазон. И понеже си със "спортна генерация", без катализатори, та недоизгорялото в цилиндрите се пали към края, при среща с кислорода от въздуха.martin1977 написа:... и го прави само в движение и във високите /ок.5000/...
Прави впечатление че IMRC /вторите дросели/ отваря малко преди прекъсвач /ок. 6000/, а нормално трябва да се отварят ок. 4000...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.
Ами нормално колега, генерацията не един автомобил има съпротивление. Това съпротивление пречи и помага едновременно. Пречи защото затормозява в някаква степен двигателя, обаче същевременно помага да не навлиза прясна смес от цилиндъра в ауспуха, което води до икономия на гориво. Също така намаля скоростта на изходящите газове, което прави колата по-тиха. Това е компромисен вариант, който се постига със сложни изчисления и тестове, докато се получи оптималния вариант, като всеки елемент е от значение, затова и най-малката промяна в конструкцията понякога води до негативни резултати.
При автомобилите за спорни цели се гони максимална мощност, без да се държи много на шума и разхода. Изчисленията на една спортна генерация е още по-сложно от това на гражданската. Там се търси резонансно съпротивление, което спомага да се задържи горивната смес в цилиндрите и същевремнно не се затормозява излизането на изгорелите газове. Резонаторните системи обаче са скъпи, трудни за изработка (всяка извивка е от значение) и малко по-шумни и затова не се вграждат масово.
Това че си купил готова генерация не значи, че тя е правилно изчислена и съобразена с твоята кола. А може би е изчислена точно за това. Гърми пресната горивна смес в генерацията, може би сега трябва да сложиш и специални разпределителни валове с променени фази на газоразпределението и нещата трябва да се подобрят, но шума ще си остане. Не знам, малко си противоречиш с изискванията и действията си, както казват старите хора "не може и душата в рая и онова до края".
При автомобилите за спорни цели се гони максимална мощност, без да се държи много на шума и разхода. Изчисленията на една спортна генерация е още по-сложно от това на гражданската. Там се търси резонансно съпротивление, което спомага да се задържи горивната смес в цилиндрите и същевремнно не се затормозява излизането на изгорелите газове. Резонаторните системи обаче са скъпи, трудни за изработка (всяка извивка е от значение) и малко по-шумни и затова не се вграждат масово.
Това че си купил готова генерация не значи, че тя е правилно изчислена и съобразена с твоята кола. А може би е изчислена точно за това. Гърми пресната горивна смес в генерацията, може би сега трябва да сложиш и специални разпределителни валове с променени фази на газоразпределението и нещата трябва да се подобрят, но шума ще си остане. Не знам, малко си противоречиш с изискванията и действията си, както казват старите хора "не може и душата в рая и онова до края".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- mclsdreal
- потребител
- Мнения: 550
- Регистриран: 01 май 2009, 20:44
- Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
- Местоположение: Germany- Saarlouis
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.
Хем си набол плетения колектор, хем и генерацията си пипал назад, хем я меляш от 4000 оборота нагоре, хем си стар вече за тия неща, хем пука и трещи.... Е то много хубаво не е на хубаво нали знаеш. Нещо работата куца с нещата от гледна точка на очакванията ти. Няма как нещо афтърмаркет правено някъде си в гаража да те удовлетвори на 100%. Примири се със крайния резултат, или си върни старата генерация, щом не те кефи....
I`m sorry.. I can`t be perfect... !!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 21 госта