Mondeo MK4 - много рано започнаха проблемите!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 23 юли 2013, 10:08
- Модел на автомобила: mondeo mk4
- Status: Извън линия
Mondeo MK4 - много рано започнаха проблемите!
Здравейте колеги, за жалост се започна! В момента съм още в БГ до събота и се сблъсках с два проблема. Колата върви, но те са там.
Вчера дадох на брат ми да пробва мондеото след като седмица прекара в гараж. До този момент колата се представи супер. Разход, движение, няма проблем. В Румъния изяде тамошните джигити, но уви реши да прави проблеми. На един светофар, брато реши малко да ръчне колата на първа, и светна чек енджъна. Намерих един пич, който е бог в електрониката, закачи на компютър и му показа проблем с филтъра за твърди частици. Трябвал да се регенерира. Сега, до мондеото не съм карал дизели. Прочетох, че от време на време трябва да се натисе мотора по-сериозно за около 20 минути, за да се активира процеса с каране с над 3000 оборота. Човека погледна на бързо някои от основните неща в колата и нямаше други проблеми. Изтри грешката и ми каза какво да правя. По време на диагностиката той няколко пъти включи и изключи двигателя и тогава се появи и втория проблем. При изключване на двигателя се чува едно "ЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗзззззззззз' тип звук все едно перка при въртене не се държи на остта си. Отоврих двигателя и ми се струва, че идва от горе на двигателя под кората. Аз съм лаик на тема коли и това можа ухото ми да засече. Все едно има агрегат или някакъв тип перка, който остатъчно се завърта при вече спрял двигател.
Днес пътувайки към Румъния на Витиня я карах за около 10тина минути с над 3к оборота, но уви чека отново светна. В Румъния отново я покарах с над 3к с идеята, че първият път не е бил достатъчен.
Не знам точно как трябва да се кара дизел с този филтър, но не смятам, че толкова много карам на ниски обороти,че да се е е запушил толкова този филтър. Колата принципно е била карана много, за 3 години и 10 месеца е на 140 к. Аз си карам в Немско с 140 км, но доста честичко си е настъпвам, в града си я карам леко и принципно рано превключвам на по-горна предавка, но не я карам на 6-та с 50
...............
Трябва да си призная, че ми е малко криво, защото се надявах поне една две годинки да я покарам преди да се започне с някакви ремонти
!
Ще ви държа в течение, но ако някой има идея или коментар, ще се радвам да прочета!!!!
п.с. Мисля, че ми се качил разхода.
Вчера дадох на брат ми да пробва мондеото след като седмица прекара в гараж. До този момент колата се представи супер. Разход, движение, няма проблем. В Румъния изяде тамошните джигити, но уви реши да прави проблеми. На един светофар, брато реши малко да ръчне колата на първа, и светна чек енджъна. Намерих един пич, който е бог в електрониката, закачи на компютър и му показа проблем с филтъра за твърди частици. Трябвал да се регенерира. Сега, до мондеото не съм карал дизели. Прочетох, че от време на време трябва да се натисе мотора по-сериозно за около 20 минути, за да се активира процеса с каране с над 3000 оборота. Човека погледна на бързо някои от основните неща в колата и нямаше други проблеми. Изтри грешката и ми каза какво да правя. По време на диагностиката той няколко пъти включи и изключи двигателя и тогава се появи и втория проблем. При изключване на двигателя се чува едно "ЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗзззззззззз' тип звук все едно перка при въртене не се държи на остта си. Отоврих двигателя и ми се струва, че идва от горе на двигателя под кората. Аз съм лаик на тема коли и това можа ухото ми да засече. Все едно има агрегат или някакъв тип перка, който остатъчно се завърта при вече спрял двигател.
Днес пътувайки към Румъния на Витиня я карах за около 10тина минути с над 3к оборота, но уви чека отново светна. В Румъния отново я покарах с над 3к с идеята, че първият път не е бил достатъчен.
Не знам точно как трябва да се кара дизел с този филтър, но не смятам, че толкова много карам на ниски обороти,че да се е е запушил толкова този филтър. Колата принципно е била карана много, за 3 години и 10 месеца е на 140 к. Аз си карам в Немско с 140 км, но доста честичко си е настъпвам, в града си я карам леко и принципно рано превключвам на по-горна предавка, но не я карам на 6-та с 50

Трябва да си призная, че ми е малко криво, защото се надявах поне една две годинки да я покарам преди да се започне с някакви ремонти


Ще ви държа в течение, но ако някой има идея или коментар, ще се радвам да прочета!!!!
п.с. Мисля, че ми се качил разхода.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: много рано започнаха проблемите!
Филтъра е лесен, излизаш на магистралата, караш 30-40мин на четвърта и си готов. На единия от служебните бусове (транспортер) му светна чека на 25000км, та така го "излекувахме". Другия се кара агресивно и за 90000 не е имал такъв проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK4 - много рано започнаха проблемите!
Е то това не е точно "проблем". От същата година други производители го решават тоя въпрос с разни течности, дето се впръскват към филтъра.Същата работа е и с нашите бусове-сменят им маршрутите, за да имат всичките извънградски курсове. Но това е положението и по-лошо ще става. Дизеловият мотор се превърна от едно здраво и икономично животно, в някаква изнежена примадона, дето трябва по пет пъти на ден да и баеш, да и сипваш само от най-хубавата нафта и всеки месец да си заделяш пари настрана, та да не те боли толкова, когато стане време за смяна на смяна на дюзи и турбо.
Странно е обаче, че си се подвел по това очакване "да си я покарам две години без проблеми", купувайки си дизел. Кой е последният собственик на сравнително нова дизелова кола, който се сещаш, който да е бил споходен от тоя късмет? Много са малко такива.
Странно е обаче, че си се подвел по това очакване "да си я покарам две години без проблеми", купувайки си дизел. Кой е последният собственик на сравнително нова дизелова кола, който се сещаш, който да е бил споходен от тоя късмет? Много са малко такива.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK4 - много рано започнаха проблемите!
Служебната Астра 1,9 CDTi не е правила никакви проблеми, вече над 5 години, но е купувана нова. Иначе си прав, за тия "нов внос" на 2-300 хил. км.S_C написа:Странно е обаче, че си се подвел по това очакване "да си я покарам две години без проблеми", купувайки си дизел. Кой е последният собственик на сравнително нова дизелова кола, който се сещаш, който да е бил споходен от тоя късмет? Много са малко такива.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK4 - много рано започнаха проблемите!
Те ако дойдат на 200, е добре. В смисъл...тогава наистина има шансове да покараш доста, преди да се наложи да правиш нещо сериозно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 23 юли 2013, 10:08
- Модел на автомобила: mondeo mk4
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK4 - много рано започнаха проблемите!
Готово, надявам се това да е било!!! Временно решено докато се сложат оригинален маркуч!
За какво иде реч!
Проблемът беше, изгорял и скъсан преден маркуч при партикелфилтъра. При този филтър има два маркуча-един преди и един след него, които отчитат налягането във филтъра. При задръстен филтър задния ще отчете по-малко налягане, което ще предупреди за задръстване и съответно бъдещо регенериране на филтъра. Сложихме временно друг не оригинален, който ще трябва да бъде сменен с оргинален. Температурата там достига до 500 градуса. Закачихме компютър и изпълнихме регенереция на околовръстното!!! Утре ще се обадя на Мото Пфое да видя дали Форд гаранцията важи и за БГ, за да сложат оргининален топлинно устойчив и евентуално да се сменят двата задни лагера, защото са тръгнали!!!
мерси на всички взели участие, ще продължавам да ви пиша и давам инфорамция при бъдещи проблеми!!!
За какво иде реч!
Проблемът беше, изгорял и скъсан преден маркуч при партикелфилтъра. При този филтър има два маркуча-един преди и един след него, които отчитат налягането във филтъра. При задръстен филтър задния ще отчете по-малко налягане, което ще предупреди за задръстване и съответно бъдещо регенериране на филтъра. Сложихме временно друг не оригинален, който ще трябва да бъде сменен с оргинален. Температурата там достига до 500 градуса. Закачихме компютър и изпълнихме регенереция на околовръстното!!! Утре ще се обадя на Мото Пфое да видя дали Форд гаранцията важи и за БГ, за да сложат оргининален топлинно устойчив и евентуално да се сменят двата задни лагера, защото са тръгнали!!!
мерси на всички взели участие, ще продължавам да ви пиша и давам инфорамция при бъдещи проблеми!!!
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK4 - много рано започнаха проблемите!
Дай малко пари махни този филтър и забрави за случая.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 17 госта