IOSIS X променя бъдещето на FORD

Предимно, но не само за Форд.
Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

IOSIS X променя бъдещето на FORD

Мнение от la4o » 02 окт 2006, 16:42

Изображение

IOSIS X ПРОМЕНЯ БЪДЕЩЕТО НА FORD

28 септември 2006 г., Париж

Специалистите на Ford-Европа дадоха още една материална форма на „кинетичния” дизайн на марката - iosis X. Неговият дебют ще бъде по време на автоизложението в Париж през 2006 г.

„Наричаме го iosis X поради очевидната му връзка с другата ни концептуална кола, сърце на „кинетичния” ни стил - iosis, която представихме миналата година - обясни Мартин Смит, изпълнителен директор по дизайна към Ford-Европа. - Връзката между двата автомобила не е само в името, а и във визията. В случая „X” има за цел да отличи новите високопроходими възможности на автомобила.
Iosis X е спортен crossover с пет врати, който доказва, че границите на „кинетичния” дизайн могат да бъдат разширени и до специфичния сегмент на тези превозни средства. Той извежда философията ни за „енергия в движението” стъпка напред и показва колко различни ще бъдат бъдещите автомобили на Ford.”

Една от целите на iosis X е да подготви клиентите за представянето на подобен нишов модел от Ford-Европа.

„Много се спекулира напоследък около възможността Ford да произведе компактен crossover или SUV - каза Джон Флеминг, президент и изпълнителен директор на Ford-Европа. - Iosis X е вестител на намеренията ни да навлезем на този пазар след около 11 месеца, както и че нашият нов автомобил ще е едновременно стилен и индивидуален.”

Ford iosis X е концептуална кола и не е представител на бъдещ производствен модел. Предназначението му е да покаже как „кинетичният” дизайн на Ford може да бъде претворен по вълнуващо нов и различен начин.

„Клиентите ще придобият представа за приблизителния вид на този crossover. Следващата година, когато разработим същинския автомобил, връзката му с iosis X ще е очевидна”, обясни Смит.

Оригиналният iosis, показан за първи път на изложението във Франкфурт през 2005 г,. въплъщава „кинетичния” дизайн на марката в най-„чистия” му вид. Този експресивен стил ще бъде откриван и в бъдещите модели на Ford-Европа.

Отново според Мартин Смит: “Iosis е основоположник на новата същност на Ford. Положителното му възприемане от публиката и медиите ни даде увереност да разгърнем идеите си още повече. Резултат от това е iosis X. Той е и доказателство, че когато Ford навлезе в този пазарен сегмент, ще го направи с индивидуален и динамичен crossover, носещ много от очарованието и ентусиазма на концептуалния си предшественик.”

“Feel the difference” – външността на iosis X

Щефан Лам, главен екстериорен дизайнер към Ford-Европа, и екипът му изследваха модерните тенденции в областта на високопроходимите и SUV автомобили и стигнаха до извода, че: „Те хармонизират с „кинетичния” дизайн. Разликата при Iosis X е, че е компактен coupé crossover с четири врати.”

Стойката и размерите на Iosis X са близки до тези на оригиналния iosis , въпреки че новата концептуална кола е по-мускулеста.
„Приложихме принципите на „енергия в движението” върху различен тип автомобил - каза Мартин Смит. - Пренесохме всички основни графични елементи на iosis и ги допълнихме, така че да получим спортен crossover с чертите на компактна кола от C-сегмента.”

Предницата на iosis X е с дръзко и ново за Ford-Европа лице, с по-ръбати форми, за да се пресъздаде присъщото за този тип автомобил излъчване на сила.

Най-забележими са обърнатите трапецовидни елементи и по-ниско разположеният профил на радиаторните решетки. Долната от тях допълнително изпъква чрез по-малкия размер на горната и чрез разделената на две хоризонтална метална лента с лого на Ford.
Динамичната си и стабилна външност iosis X дължи на страничния си профил, силните рамене и дръзката извивка на калниците. За по-лесен достъп до вътрешността вратите са проектирани без “В”- колона.

Формата на колата е сякаш излята, с балансирани пропорции на горната и долната част, така че дори спряла тя да изглежда в движение. Това усещане се подсилва от извивката на покрива, напомнящ в задната си част на профила на купе.

Задницата на автомобила е по-дълга и това е замаскирано чрез скосяване на ъглите й. “За да избегнем рязкото прекъсване на покрива и риска колата да изглежда сякаш е “отрязана”, се наложи да я удължим”, обясни Лам.

Долната странична част на iosis X е допълнена с плоскост, оформена като стъпало за по-лесен достъп до вътрешността. Неговите по-груби и динамични форми допълват индивидуалността на автомобила. Гумената му подложка е с профила на гумите на колата.

“Обикновено на това място се поставя тъмна или боядисана зърнеста пластмаса - обясни Лам. - Сега решихме да предложим нещо различно в дизайна на тези повърхности. Въпреки че не са интегрирани към каросерията, те следват общата й форма.”

Осветителните елементи се различават значително от оригиналния iosis и при iosis X вече са използвани последните технологии в областта. Предните и задни фарове са не само триизмерни, но и следват естествените контури на колата.

“При много автомобили голяма част от външните им елементи изглеждат изкуствено прикрепени към повърхността. Това обаче не се наблюдава при iosis X. – допълни Лам. - Фаровете сякаш са изляти заедно с колата и това подобрява триизмерния им ефект. Ако погледнете задните светлини, ще забележите и очевидната прилика с новите S-MAX и Galaxy.”

Цветът на автомобила е бил обект на сериозен дебат преди да бъде избран окончателният му вариант. Необичайно за този тип модели, iosis X е в бяла леденобрилянтна тоналност със синкав ефект на боята. Украсен е с двойна сребриста ивица, “пробягваща” по дължината на предния капак и гравирана дори в стъкления покрив.

“Повечето коли от този вид приемат модерните тоналности на зеленото и сребристото. Решихме, че ще е по-вълнуващо да направим iosis X напълно бял. В исторически план, когато сме използвали този цвят, никога не сме грешили – спомнете си GT40 и рали-автомобилите ни Escort, както и настоящата бяла Fiesta ST със сини състезателни ивици. - обясни Смит.

Вътрешността на iosis X

“Заимствахме всички положителни елементи от оригиналния проект iosis и ги доразработихме с цел по-силен визуален ефект”, обясни Видакович, ръководител на дизайнерския екип по интериора на iosis X.

Основен елемент във вътрешността е централната конзола, оформена като в кабината на модерен хеликоптер. Тя се спуска от инструменталното табло, разделя първия и втори ред седалки и се изкачва към задната част и покрива на автомобила.

“Точно като опашката на скорпион!”, добавя Видакович.

Краят на конзолата е практичен с разположените на него механизми и място за резервна гума.

На централния панел над главите на пътниците се намират осветлението за предните и задните седалки, общите светлини и екранът за забавление. Там са монтирани и три пасажерски дръжки, които иначе стандартно са над вратите на автомобила.

Стъклен покрив от две части заобикаля централната конзола. Той се допълва и от уникален стъклен под при седалките на шофьора и пътниците, откриващ необичайна гледка към преминавания път.

Според Видакович: “Проектът бе за по-груб високопроходим автомобил, а не за елегантно купе с четири врати. Това именно наложи различните интериорни решения. Отпред шофьорът разполага с обичайните функционални елементи, необходими за управлението на колата. В задната част обаче предоставихме осветление и багажно пространство, които са максимално подходящи за такъв тип превозно средство.”

Тънкото инструментално табло е допълнителна разработка на използваното в iosis и тази особеност ще бъде открита и при други бъдещи продукти на Ford.

Нова технология прави възможно откриването на хардуер за системите за информиране, забавление, затопляне, вентилиране и климатизация, който да е отдалечен от ключовете им за управление. Това освобождава значително пространство под таблото с инструментите, създавайки свободна централна конзола и добавяйки простор. Така на екипа е дадена възможност да създаде много и удобни отделения за съхранение на вещи.

Подобно решение при задната конзола отваря допълнително място на пода и при втория ред пасажерски седалки.

Воланът на iosis X е разработен на база на предшестващия го в iosis, като тук е с оранжеви акценти и контрастиращи в бяло участъци.

Управляващите бутони са разположени в централната му част и са със сензори, чувствителни на докосване.

Въздействието на централните инструменти е постигнато чрез триизмерен ефект. Между тях се намира екранът за интерфейса човек-машина, усъвършенствания круиз контрол и другите настройки. Въпреки, че iosis X не е предназначен да бъде механичен прототип, в централната му конзола е вграден електронен секвенциален контрол на скоростната кутия. Иновативният му дизайн е подобен на този на някои конзоли за видеоигри и приляга плътно в дланта. Около скоростния лост е разположена серия “touch”-бутони за управление на динамиката, включително на окачването и настройките на сцеплението.

Вентилаторните отвори, често доминиращи на таблото, сега са изтънчено прикрити с фина мрежа.

“Отне ни много време да я разработим. Не трябваше да вибрира и да спира въздуха към пасажерите, а това бяха сложни изисквания”, разкрива Видакович.

Интериорът е осветен и от приглушена оранжева светлина, на която изпъкват сребърните ивици по стъкления покрив и прозрачния под.
“Стремихме се да създадем усещането, че шофьорът и пътниците са свързани с външния свят и могат да го виждат по-ясно - уточнява Видакович. - Стъкленият под е единствен по рода си и през него всеки ще може да вижда пътя под себе си.”

Това решение доведе до разработването и на специална закрепяща система за предните седалки, която да освободи повече пространство за краката на пътниците на задните места.

Самите седалки са със сложна конструкция и са съобразени с тежките условия на offroad пътуването. Снабдени са с повече уплътняващ материал в горната си част и с интегрирани предпазни колани.
Цветове и материи за повече изтънченост

Вътрешността на iosis X контрастира на тъмния интериор на оригиналния iosis. Наблягайки на спортния и атлетичен характер на автомобила, за вдъхновение Рут Паули, главна дизайнерка по цветовете и материите, е проучила най-висококачественото ски-оборудване – ботуши, каски, предпазен екип, очила, ръкавици и най-съвременните карбонови ски, както и други съпътстващи ги аксесоари и персонални музикални системи. Резултатът е свеж и младежки интериор.

“Синьото, което използвахме, е по-омекотено и изтънчено. Комбинирахме го със силни флуоресцентни и оранжеви елементи. Не избрахме корпоративния син цвят на Ford, защото е много дързък, наситен и твърде класически”, обясни Паули.

За разлика от наложилия се подход в автомобилния интериор да се използва черно екипът на Паули предпочита белия тон, в който са централната конзола и воланът на iosis X.

“Смятаме, че белият цвят е не по-малко въздействащ и затова го приложихме както в екстериора, така и в оформлението на вътрешността. Чрез спортното излъчване разкрихме дълбочината и качествата на тази тоналност. Комбинирахме я с метални елементи и с контрастиращо тъмна висококачествена кожа”, допълни Паули.
Резултатът е противопоставяне на студени и топли материи и създаване на “напрежение” чрез комбинациите от материали и цветове.

Спортните седалки с интегрирани предпазни колани са с уникална алуминиева структура и следват естествените извивки на човешкото тяло. Облечени са в кожа и вълнен плат, осигуряващи добро сцепление и ушити с контрастен шев.

Този стил е пренесен и в оформлението на вътрешната част на вратите, както и на инструменталното табло, където за акцент намират приложение неопрен и други съвременни материи. Използваната кожа също загатва за високата класа на автомобила.

Цветът на екстериора отново е вдъхновен от леда и снега.

“Ако погледнете в тунел от лед, ще видите оттенъци на бяло, приличащи на сребро и прашец и това е пресъздадено чрез външните цветове на iosis X. Автомобилът изглежда същевременно “снежен” и технически и това усещане е подсилено чрез сребърните ивици, контрастиращи на студения син отблясък на боята.

Вярваме, че за първи път създадохме дизайнерски елементи, които да пресътворят свободната същност на ски-спорта и всичко, свързано с него. Да караш ски, е наистина емоционално преживяване и нашата цел беше да внушим именно него чрез интериора на iosis X !” – заключава Паули.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 02 окт 2006, 17:06

Тая кола много щеше да подхожда на някой от епизодите на любимия ми филм Star Wars. Направо плаче да я подкара някой от Тъмната страна. :D
Изображение

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 02 окт 2006, 17:17

Всичко много хубаво, но четах че ще е само концепт. Няма да е прототип на нещо реално. Засега.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 02 окт 2006, 17:18

Този автомобил ми харесва само в профил! :(
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 03 окт 2006, 09:31

Това да не е ръчката на катапулта? :wink:

Потребителски аватар
andy_a
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от andy_a » 03 окт 2006, 10:52

Форд ще пускат някакъв SUV, но със сигурност серийният автомобил ще е много по нормален на вид. Иначе този концептуален модел си го бива, явно дизайнерите добре са се заиграли.

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 06 окт 2006, 11:21

Момчета, SUV-а го чакаме след година и малко. Много е добър, виждал съм го. Ама много. Напомня на този концепт, чиято роля е да подскаже посоката на дизайна. Тазбира се, че окончателният продукт няма да е толкова футуристичен, но в него ще се откриват заемки от iosis X. За справка - първият iosis и Mondeo.

Отговори

Върни се в “НОВИНИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта