Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Колеги, времето се постопли и се налага вече използването на климатроника. Но ми направи впечатление, че на празен ход оборотите при работещ климатроник са непостоянни ... не гасне колата и не се тресе, но падат до към 500 за части от секундата и след това пак за части от секундата се вдигат до малко над 1000 ... и така постоянно. Също така при набиране понякога усещам леко моментно "присецване" на колата. Кажете ми тези неща нормални ли са, защото когато не работи климатроника, не се наблюдават тези "проблеми" ... и ако наистина е някакъв проблем, дайте идеи в какво може да се състои той?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Газ, бензин ?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Изключвал ли си акумулатора скоро? Ако не си, провери фреона как е защото от намалял фреон също го прави това. Питам те за акумулатора, защото това мондео има странното нещо като си загуби настройките и да прави такива неща. След махане на акумулатор трябва да покараш с климатик известно време на дълго примерно и си влиза в норма. Това с тия обучения след махане на акумулатора е голяма тъпотия за мене. А присецванията са нормални, тогава включва и изключва компресора, но се усещат.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Да, колега, присецванията ги прави, но не са нещо сериозно .... просто моментно леко придърпване при набиране на скорост, и то не винаги ... а по принцип като работи климата компресора не е ли постоянно включен. А що се отнася до фреона, човека, от който взех колата каза, че скоро е пълнен, а и работи много добре поне според мен, ако е липса на фреон, би трябвало да не изстудява. Иначе я карам на газ, но поведението при климатроника е същото и на бензин, пробвах го, така че изключвам да е нещо, свързано с горивото. Скоро правих нещо по колата и бях свалил акумулатора, не знаех нищо за "обучение на компютъра" и в началото колата имаше странно поведение най-вече с оборотите, но бързо се оправи от само себе си. Не съм я карал много на климатик ... само оняден като беше по-топло, покарах около 30 минути. Не го разбирам този климатроник, винаги като го включа и ми изписва А/С и трябва ръчно да го изключвам от бутона и зимата дори без надпис А/С държеше зададената температура и бързо стопляше купето вътре, а сега като го слагам 18-19 градуса .... като навън е жега и вътре си е жега, но като натисна А/С и си става студено и се чуват перките ... що за чудо е тоз климатроник?
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Що за чудене е това ! При условие, че не е разрешена работата на климатика(А/С off) няма как да стане охлаждане. Другият вариант е А/С то да е постоянно включено, тогава компа си решава според датчиците си какво да прави: охлаждане или отопление.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Тук ти е отговора и затова те питах. Излез някъде на по дълго каране пусни климатика 5-6 км и няма да го има това лашкане на оборотите като пуснеш на свободна да кажем. Всеки път когато изключваш акумулатора трябва да обучиш колата, защото си губи настройките, има си начин има и писано за това във форума. Като я обучиш правилно ще работи правилно, после като включиш климатика се държи все едно не е обучена, някак като го пуснеш колата открива нов хардуер и се държи странноСкоро правих нещо по колата и бях свалил акумулатора


Това го правят истинските климатроници като при ЕС Клас, тия наште са обикновени климатици с автоматично управление и когато АЦ е включено охлажда и не топли.тогава компа си решава според датчиците си какво да прави: охлаждане или отопление.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
След като се свърже акумулатора оставяш двигателя да работи на празен ход за 3 минути, след което трябва да работи 2 минути на 1200 оборота, след това е нужно да се подкара колата в продължение на 8 км.,- в различен режим на движение, за да се възстановят напълно правилните настройки.
Това е по книга.
Това е по книга.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Тука бъркаш. Дори и на Мондеото, в зависимост от зададената температура и информацията от сън сензора, духалката може да пусне и топло и студено. Случвало ми се е при зададени 21 гр. и облачно време, вкл А/С да духа топло и при намаляне с 1 гр. да обръща на студено. Всъщност същата е ситуацията и при битовите климатици, когато се оставят на автоматичен режим.[quote написа:Това го правят истинските климатроници като при ЕС Клас, тия наште са обикновени климатици с автоматично управление и когато АЦ е включено охлажда и не топли.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
То може да духа топло но това не значи че работи в режим отопление, защото такъв няма. А тоя сензор до предния джам е да пусне повече студено ако пече пряко в купето, образно казано. Но топло и студено едновремено няма как да пусне, просто хладния въздух който ти наричаш топъл не е толкова хладен при достигната температура която си задал. А домашните климатици са различни от автоклиматиците, там има режим на охлаждане и режим на отопление. Това в колите ни е чисто и просто един хладилник. Истинските климатроници са като домашните могат да правят всичко 

- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Явно трябва да я "обуча" аз тази кола. Ще я науча аз нея!
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Че кой го е писал или казал това ? Мисълта ми беше, че и при включен А/С може да духа топло, в зависимост от зададената температура. Какво ще излиза от въздуховодите, зависи от къде ще мине въздухът: през радиаторчето на охладителната система или през кондензатора на климатичната. А това, че някой повишава разхода с цел конфорт е друга тема.urgan написа:То може да духа топло но това не значи че работи в режим отопление, защото такъв няма.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Колеги, значи ли това, че зимата когато е много студено и аз влезна в колата и задам 28 градуса и пусна А/С-то ... то няма да започне да духа топло докато не загрее самият двигател ..... и ако е така, то това защо се нарича климатроник - само заради опцията, че има градуси ли?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Докъто не загрее двигателя няма от къде да вземе топло.Климатроник е климатик с ел. контрол и управление на температурата. Чрез клавиши (бутони) или потенциометри се задава температурата, която желаете ( примерно 20 C ) и той я поддържа, отваряйки и затваряйки посредством серводвигатели клапите за студен и топъл въздух. Променят се и оборотите на вентилатора. При климатроника следенето на зададената температура се извършва с обратна връзка от термодатчик в купето. Двузоновите климатроници поддържат различни температури в двете части на купето – лява и дясна или предна и задна.Има и четири зонови, които са за създадени за още по-голямо удобство на пътуващите в автомобила.
Когато изключиш A/C ти изключваш компресора на климатика и няма как да се получи студеното.
Климатроник климатроник, но ти е оставена опция да можеш да избираш дали ще работи компресора или ще си вее въздух без обработка на температурата
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Ако мислиш,че за 2-3к лева си купил "S", класа се лъжеш. Аз толкова дадох преди 4 години. На въпроса: при зададени 28гр. и студено време, топлото ще тръгне при около 30гр. на двг.и най вероятно няма да спре никога!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Ти го написа това. Мисълта ми е че само щото има някви градусчета там да нагласяш не го прави климатроник. Прочети има много хубави теми в нета по тая тема. Да доста е удобно да не се занимаваш да връткаш постоянно, но истинския климатроник вече сам решава къде в коя зона на колата да топли и да изстудява. Като тия двата процеса идват от климатичната система а не от парното на колата например. Да като го пуснеш на 28 * при студено време почти няма да пуска хладен въздух защото му е зададена висока температура и ще смесва повече топъл, това е безспорно. Но темата беше за друго, доста се отклонихме.тогава компа си решава според датчиците си какво да прави: охлаждане или отопление.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Да, аз го написах това, но никъде не съм писал че отоплението става от "климатичната система", риверсирайки режимът и на работа. Вече ще му казвам на моето: климатик с градусчета....urgan написа:Ти го написа това.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
Какво се обиждаш пък сега, тоя спор по начало е безмислен. Прости ти казах че тая система не е толкова съваршенна колкото я представяш. Достига си градусите и намаля студения въздух нищо повече.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2
В общи линии разбирам, че нямам климатроник, а климатик, който във функцията си на такъв може само да охлажда, но не и да топли, а отоплението идва от парно, както е при Москвич и Жигула примерно. С тази разлика, че тук е електронно с градуси, а не както познатата ни от други коли врътка с червено и синьо. Което пак е някакво улеснение, защото не връткаш постоянно червено-синьо и 1-2-3 степен. Като беше студено, си го слагах на авто, на 23-24 градуса без А/С и не го пипах повече и то си поддържаше постоянни градуси. За мен това си е супер удобство.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта