повредена скоростна кутия
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 14 мар 2013, 19:48
- Модел на автомобила: форд мондео 2.0i16v
- Status: Извън линия
повредена скоростна кутия
здравейте нов съм във форума
поразгледах но не можах да намеря нещо което да ми помогне да реша моя проблем
имам форд мондео 1997г 2.0i 16.v с автоматична скоростна кутия
проблема е следния когато колата е студена няма никакви проблеми загрее ли се започва едно придърпване и забиване на предницата едно блъскане се едно се опитва да вкара следващата скорост и щом влезе я изплюва на моменти когато дам задна не включва това го прави само когато е загряла моля дайте някои съвет.Благодаря предварително
поразгледах но не можах да намеря нещо което да ми помогне да реша моя проблем
имам форд мондео 1997г 2.0i 16.v с автоматична скоростна кутия
проблема е следния когато колата е студена няма никакви проблеми загрее ли се започва едно придърпване и забиване на предницата едно блъскане се едно се опитва да вкара следващата скорост и щом влезе я изплюва на моменти когато дам задна не включва това го прави само когато е загряла моля дайте някои съвет.Благодаря предварително
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
Изобщо не разбирам от автоматици, но все пак не пречи да започнеш с най-евтиното - смяна на маслото на кутията с подходящо за модела.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
Бих добавил и почистване на МАФ-а, колкото и да е глупаво. Доста проблеми съм срещал за хаотично превключване на автоматик от прецакан МАФ. Компютъра за двг и скоростите е един и всичко се влияе от показанието на датчиците т.е. работата на мотора.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
Автоматика на тая кола си е легендарен боклук, но както ги описваш тия симптоми, повече навеждат към проблем в мотора.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 14 мар 2013, 19:48
- Модел на автомобила: форд мондео 2.0i16v
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
маслото на кутията е сменяно.къде да го търся този датчик
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
на въздуховода след въздушния филтър.
потърси къде може да ти направят читава диагностика с компютър за да не пръскаш пари излишно.
потърси къде може да ти направят читава диагностика с компютър за да не пръскаш пари излишно.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 29 юли 2013, 21:04
- Модел на автомобила: Форд Мондео МК 4 TITANIUM - 1.8 TDCI 2008
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
Здравейте. И аз имам подобен проблем на скоростите, ако автора на темата е намерил решението, ще се радвам да го сподели.
Проблема е следния. Имам мондео 94г 1.8 бензин, автоматик. От няколко месеца започна от време на време изведнъж да връща 2 предавки надолу. Това се случваше не всеки ден, понякога 1 път и на 2-3 седмици, сега е доста по често. Бях пътувал до провинцията и след това всичко беше наред доста време. Помислих, че явно е маслото, след като от високите обороти, беше по добре след това. Преди да сменя маслото, минаха няколко месеца. Ходих и до морето през това време, като на отиване, никакъв проблем, но на връщане за първи път ми го направи с висока скорост и обороти и общо взето връщането се превърна в кошмар, с яко лашкания
Смених маслото в джемини4, като аз си бях купил кастрол. Сменихме го с машина цялото. След смяната 1-2 седмица се държа перфектно. Карах и леко и бързо и всякак, беше всичко наред. Сега започна отново. Прави ми впечатление, че когато направи номера ако спра след това, не работи ритмично.
Първо мислех че е от двигателя, после обаче забелязах, че се оправя и става така само когато скоростите направят проблема, а и в такъв момент, ако си на директна и на спирачка усещаш цялото придърпване. Където и да питам, мненията са различни, общо взето никой няма идея какво е. Единствено логически погледнато, би трябвало да не е механичен проблема, защото не е постоянно. Ако някой е имал подобен проблем или пък има идея какво може да е, ще се радвам да го сподели.
Успех на всички
Проблема е следния. Имам мондео 94г 1.8 бензин, автоматик. От няколко месеца започна от време на време изведнъж да връща 2 предавки надолу. Това се случваше не всеки ден, понякога 1 път и на 2-3 седмици, сега е доста по често. Бях пътувал до провинцията и след това всичко беше наред доста време. Помислих, че явно е маслото, след като от високите обороти, беше по добре след това. Преди да сменя маслото, минаха няколко месеца. Ходих и до морето през това време, като на отиване, никакъв проблем, но на връщане за първи път ми го направи с висока скорост и обороти и общо взето връщането се превърна в кошмар, с яко лашкания

Смених маслото в джемини4, като аз си бях купил кастрол. Сменихме го с машина цялото. След смяната 1-2 седмица се държа перфектно. Карах и леко и бързо и всякак, беше всичко наред. Сега започна отново. Прави ми впечатление, че когато направи номера ако спра след това, не работи ритмично.
Първо мислех че е от двигателя, после обаче забелязах, че се оправя и става така само когато скоростите направят проблема, а и в такъв момент, ако си на директна и на спирачка усещаш цялото придърпване. Където и да питам, мненията са различни, общо взето никой няма идея какво е. Единствено логически погледнато, би трябвало да не е механичен проблема, защото не е постоянно. Ако някой е имал подобен проблем или пък има идея какво може да е, ще се радвам да го сподели.
Успех на всички
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
А скоростната кутия има ли вътре маслен филтър ? Сменен ли е ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- lordextra
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
- Местоположение: Слатина
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
Като знам кой сменя маслото на автоматиците, ти препоръчвам пак да си го смениш сам заедно с масления филтър, и като наливаш новото на студено, после палиш и доливаш и като покараш 20 км пак доливаш и си готов, горе долу под 7 литра не падаш, и слагай поне dextron II.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 29 юли 2013, 21:04
- Модел на автомобила: Форд Мондео МК 4 TITANIUM - 1.8 TDCI 2008
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
Има филтър, не е сменян. На няколко места питах и навсякъде ми обясниха, че филтъра неможе да се смени, без да се разглоби кутията. Маслото иначе небеше тъмно, беше си червеникаво, малко по тъмно, но не и кафяво. Защо предполагаш, че проблема е в филтъра?ЯЛТА написа:А скоростната кутия има ли вътре маслен филтър ? Сменен ли е ?
Имаш право и на мен не ми вдъхнаха много доверие хората работещи там. Бяха внимателни, но общо взето неможеха да ми отговорят на въпроси, които би трябвало да са елементарни за тях. За ремонт, най вероятно, не бих се доверил, но за смяната се навих, заради машината. Исках цялото да го сменя. Защо отново да го сменям? С машината превъртяхме 9л. масло. По принцип кутията е към 8.5 л. Бях купил на кастрол, точно dextron II.lordextra написа:Като знам кой сменя маслото на автоматиците, ти препоръчвам пак да си го смениш сам заедно с масления филтър, и като наливаш новото на студено, после палиш и доливаш и като покараш 20 км пак доливаш и си готов, горе долу под 7 литра не падаш, и слагай поне dextron II.
Успех момчета и благодаря за бързите отговори
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
След като има маслен филтър, и след като има проблем със скоростната кутия, то е близко до акъла че трябва да се започне от филтъра и маслото. И маслото се проверява само на топло, примерно когато и двигателя е в оптимална температура. За загряване включваш на задна, опъваш ръчната, или държиш на спирачка, и след 5 мин. маслото е топло- готово за проверка. А филтъра на 19 год. вътре в какво състояние мислиш че е ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 29 юли 2013, 21:04
- Модел на автомобила: Форд Мондео МК 4 TITANIUM - 1.8 TDCI 2008
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
Така съм и започнал. Филтъра не съм го сменил, защото трябва да цепя кутията. Със сигурност няма да е цвете, но смяташ ли че е възможно от него всичко това. Маслото иначе ми е ясно как се мери. Покрай тия проблеми се просветих и на тая тема
. Разглобя ли кутията за филтъра, то значи, да се инвестира в нея и да се ремонтира, а аз съм стигнал до момента, ако се оправи с прилична сума, (в смисъл ако е нещо не толкова сериозно), да я правя, ако ли не, ще е търкалям докато мога да я сменя или откаже тотално
. Просто твърде стара и обезценена кола за да се инвестира в скъп ремонт. Иначе ми служеше вярно и съм много доволен, но като всяко нещо и това си има край.


- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: повредена скоростна кутия
Приятел, автоматичната скоростна кутия е с хидравлично управление на всички клапани. Мислиш ли че ако налягането не отговаря на стандартното ще работи коректно ? Всички проблеми се записват в ЕКУ-то, и могат да бъдат разчетени в специализиран сервиз, всичко останало е самочупене на автомобила. А маслото и филтъра са си консумативи. И какъв е тоя термин "цепене" на кутията ? Просто се сваля картера .
Ето колегата mladen1984-http://clubford.org/forum/memberlist.ph ... ile&u=2253 ,
е по наясно с автоматиците, напиши му едно писмо е се консултирай с него, от Пловдив е.
Успех.
П.С.- Забравих, може да има и проблем с управляващото жило за позициите на предавките.
Ето колегата mladen1984-http://clubford.org/forum/memberlist.ph ... ile&u=2253 ,
е по наясно с автоматиците, напиши му едно писмо е се консултирай с него, от Пловдив е.
Успех.
П.С.- Забравих, може да има и проблем с управляващото жило за позициите на предавките.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта