Смяна на съединител и маховик за Мондео МК3 1,8 и 2,0 бензин
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Смяна на съединител и маховик за Мондео МК3 1,8 и 2,0 бензин
Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако погрешно ремонтирате съединителя или причините други вреди на себе си и автомобила, това си е ваша грешка. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!
За смяна на съединителя бяха закупени маховик, лагер и комплект съединител с номера съответно: 623 3123 09; 510 0001 10; 6366 000 001

1. Снемаме акумулатора, махаме стойката му и корпуса на въздушния филтър.


2. Изключваме щекерите на датчиците на скоростната кутия и тръбата за подаване на спирачна течност към лагера на съединителя.
3. Разединяваме жилата за превключване на скоростите, държейки копчето от задната страна на ограничителя.
4. Повдигаме предната част на колата.

5. Източваме маслото от скоростната кутия.

6. Сваляме предните колела.
7. Откъм лявата колесна арка с ключ с глава 15 и дълъг удължител, отвъртаме гайките за закрепване на стойката на жилата за превключване на предавките


8. В салона разединяваме кормилната колона от рейката.

9. Отвъртаме гайките и откачаме кормилните щанги от накрайниците.

10. Отвиваме гайките на фиксиращите болтове на шарнирите и премахваме болтовете
11. Разединяваме задната монтажна конзола на скоростната кутия от носача.
12. Поставяме крикове на носачите от двете страни на колесните арки.

13. Отвиваме болтовете на носачите.
14. Завързваме радиатора.

15. Натискаме с щанга носача надолу.
16. Откачаме шенкела от шарнирите.

17. Отвиваме гайките на скобата на карето и внимателно изваждаме дясната полуоска. В скоростната кутия не я държи нищо.

18. Избиваме лявата полуоска като поставим отвертка в скоростната кутия от страната на дясната полуоска, като я опираме в лявото вътрешно каре и леко почуквайки по нея с чукче
19. Отвиваме болтовете и гайките закрепящи скоростната кутия към двигателя.
20. Поставяме под носачите опори и махаме криковете. Единият крик поставяме под картера, а другия под скоростната кутия.

21. Сваляме горния тампон на скоростната кутия.

22. Последователно работейки с криковете сваляме скоростната кутия и я придвижваме в предния ляв ъгъл на моторния отсек.


23. Сваляме съединителя маховика и лагера.



Сравняваме надписа на новия маховик със стария, надписите GAT и номерата съвпадат.
Лагер помпата:

24. Сглобяваме в обратна последователност.

Да не забравяме да обезвъздушим съединителя и да налеем в скоростната кутия ново масло!
По материали от: Mondeoclub.ru
Превод и редакция: Nebhotep
За смяна на съединителя бяха закупени маховик, лагер и комплект съединител с номера съответно: 623 3123 09; 510 0001 10; 6366 000 001

1. Снемаме акумулатора, махаме стойката му и корпуса на въздушния филтър.


2. Изключваме щекерите на датчиците на скоростната кутия и тръбата за подаване на спирачна течност към лагера на съединителя.
3. Разединяваме жилата за превключване на скоростите, държейки копчето от задната страна на ограничителя.
4. Повдигаме предната част на колата.

5. Източваме маслото от скоростната кутия.

6. Сваляме предните колела.
7. Откъм лявата колесна арка с ключ с глава 15 и дълъг удължител, отвъртаме гайките за закрепване на стойката на жилата за превключване на предавките


8. В салона разединяваме кормилната колона от рейката.

9. Отвъртаме гайките и откачаме кормилните щанги от накрайниците.

10. Отвиваме гайките на фиксиращите болтове на шарнирите и премахваме болтовете
11. Разединяваме задната монтажна конзола на скоростната кутия от носача.
12. Поставяме крикове на носачите от двете страни на колесните арки.

13. Отвиваме болтовете на носачите.
14. Завързваме радиатора.

15. Натискаме с щанга носача надолу.
16. Откачаме шенкела от шарнирите.

17. Отвиваме гайките на скобата на карето и внимателно изваждаме дясната полуоска. В скоростната кутия не я държи нищо.

18. Избиваме лявата полуоска като поставим отвертка в скоростната кутия от страната на дясната полуоска, като я опираме в лявото вътрешно каре и леко почуквайки по нея с чукче
19. Отвиваме болтовете и гайките закрепящи скоростната кутия към двигателя.
20. Поставяме под носачите опори и махаме криковете. Единият крик поставяме под картера, а другия под скоростната кутия.

21. Сваляме горния тампон на скоростната кутия.

22. Последователно работейки с криковете сваляме скоростната кутия и я придвижваме в предния ляв ъгъл на моторния отсек.


23. Сваляме съединителя маховика и лагера.



Сравняваме надписа на новия маховик със стария, надписите GAT и номерата съвпадат.
Лагер помпата:

24. Сглобяваме в обратна последователност.

Да не забравяме да обезвъздушим съединителя и да налеем в скоростната кутия ново масло!
По материали от: Mondeoclub.ru
Превод и редакция: Nebhotep
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик за Мондео МК3 1,8 и 2,0 бензин
Само не разбрах, защо трябва да се откачи кормилния прът, при положение, че рейката не се сваля?!? 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик за Мондео МК3 1,8 и 2,0 бензин
Аз само предполагам защо се откача пръта, поне при мен се наложи да спусна малко магарето като сменявах съединителя.
Sent from my 3310I.
Sent from my 3310I.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 28 госта