да излъжем МАФ датчика

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
goro_89
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
Status: Извън линия

да излъжем МАФ датчика

Мнение от goro_89 » 17 фев 2013, 16:59

Маф датчика променя работата на мотора и на газ/знам че на теория не може да бъде ,но и при две коли с повреден такъв датчик съм го засякъл при вкл и изкл датчик колата променя работата и разхода на гориво/и газ/.
Въпроса ми е следния ако мафа променя стойностите на съпротивлението които дава на процесора на ЕКУто в аутодата дават параметри от 500 ома до 5 Кома Ако мафа работи като НТЦ или ПТЦ датчик го ще го излъжа от всякаде ,като му дам еднакви стойности на съпротивление и ДА питам оше нещп в ауто дата дават краче 5 и земя =12волта на краче 1-2 м/у 500-5кома.какво се подава към ЕКУ то от 3-4 и каде трябва да бъдат стойностите на съпротивление по ниски или по високи.Благодаря предварително.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: да излъжем МАФ датчика

Мнение от HACKO » 17 фев 2013, 18:48

Не трябва да го лъжеш, трябва ти и на Газ, от него идва информацията за промяната на гъгъла на предварение при ускорение. Ако го емулираш в някакво положение фиксираш предварението и колата съвсем ще загуби динамика, от което разхода ще се завиши. По-добре си намери един втора употреба и подмени твоя.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: да излъжем МАФ датчика

Мнение от baro » 17 фев 2013, 18:54

Здравей прочети темата за МАФ има много писано и полезно инфо.Да излъжеш ЕКУ то не е лесно МАФ а връща различни стойности на напрежение в границите от 0 до 5 волта към него спрямо преминалия въздух.Това няма как да го постигнеш с еталонно съпротивление.

goro_89
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
Status: Извън линия

Re: да излъжем МАФ датчика

Мнение от goro_89 » 18 фев 2013, 00:05

благодаря ви

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: да излъжем МАФ датчика

Мнение от opex » 18 фев 2013, 04:46

MAF-a има отношение най-вече към подаваното количество гориво от бензиновите инжектори, ъгъла на предварение зависи от датчика за температура на двигателя (антифриза) и от степента на натоварване на двигатела и положението както и ъгъла на (включително скоростта на промяна на) положението на отваряне на дроселовата клапа.
Но понеже този компютър работи с постоянна интерполация между данните на всеки един сензор при двигателя когато е загрял може да има промяна и на обикновена газова - въпроса е дали е положителна или отрицателна тя, както и дали по всяко време или в определени моменти.
Иначе при газов инжекцион, където подаването на газ се емулира по данни от импулсите към бензиновите инжектори МАФ-а очевидно е доста критичен елемент.

Колкото до самата същност на темата - МАФ-а може да се лъже лесно и има ефект и на бензин и на газов инжекцион. Прави се като се свърже тример с подходящо съпротивление като се прекъсне проводника връщащ сигнал към компютъра и се ползва масата към МАФ-а за 'опора'. Гарантирано смъква разхода ако не друго. Но ако се прекалява ще набие грешка в компютъра и ще забива муцуна над определени високи обороти. И определено е добре да се "тунира" прецизно с аналогов волтметър вързан към сигнала от ламбда сондата, да се види кога държи мотора в положение на бедна смес за да не се прегрее.
Още нещо - след връзването на тримера показанията от МАФ-а към компютъра не се изменят в линейна зависимост. Например без тример с двигател на празен ход (~880об.) може да връща 0.75 волта, а при 3000об. 1.5в. (реални данни всъщност, а и потвърдени от Аутодата) - след слагане на тример на празен ход може да връща примерно 0.7в, но на 3000об. да връща 1.3в - т.е. стъпката расте много с повишаване на оборотите. Така че се настройва спрямо стила на шофиране. Аз нещо май съм позагубил тръпката оборотите да са често в лютеницата и рядко минавам дори 2500об. за това съм с "обеднени" настройки.

п.с. доста ми се струва, че и някъде другаде в тема съм писал за това
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: да излъжем МАФ датчика

Мнение от HACKO » 18 фев 2013, 11:10

opex написа:...., ъгъла на предварение зависи от датчика за температура на двигателя (антифриза) и от степента на натоварване на двигател и положението както и ъгъла на (включително скоростта на промяна на) положението на отваряне на дроселовата клапа.
.....
Това определя кога, а количеството въздух, което постъпва в д-ля определя колко да се промени предварението.
Мода, който предлагаш определено ще работи при работещ дебитомер, но човека пита как да замени не работещ.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: да излъжем МАФ датчика

Мнение от opex » 18 фев 2013, 17:56

о да, еми при неработещ маф няма как да се получи просто. Емулацията /или лъгането/ е винаги на базата на нещо друго. Но няма такова. Може да изчислява теоретичен обем въздух спрямо капацитет и обороти на двигателя, но съпротивлението на елемента и в последствие връщаното напрежение зависи от други неща като температура на въздуха, влага и т.н. за които искат трети елементи за измерване. Освен това както писах характеристиките не са линейни - а как се изчислява това за да се контрира.. Няма как. МАФ-ове лесно се намират 2ра ръка.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

goro_89
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
Status: Извън линия

Re: да излъжем МАФ датчика

Мнение от goro_89 » 18 фев 2013, 18:20

а ще има ли ефект с контактния спрей с който колегите пускат датчика

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: да излъжем МАФ датчика

Мнение от opex » 19 фев 2013, 00:32

'пуска' предполагам е 'пръска'? Спрея е за чистене, не за поправка :) Т.е. определено си струва да се почисти, даже се препоръчва на определен период, но дали това върши работа се мери с уред и се проверяват данните спрямо заводските в Хайнес, Аутодата, Толеранс и т.н. Ако прекалено много време е стоял набъкан с мърсотии и е работил така обикновено прегрява и прегаря.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта