Проблемен катализатор и ниска работна температура
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 31 окт 2009, 07:51
- Модел на автомобила: Modeo
- Status: Извън линия
Проблемен катализатор и ниска работна температура
Здравейте,
имам два проблема, на които даже след определен брой прегледани теми не намирам отговор. Колата е Мондео Мк3 TDDI 2.0 115 коня.
Преди около месец колата рязко спря да загравя, което не се оправи след смяна на термостат (след което май нещата даже се влошиха). Доколкото прочетох някои от тези модели има автоматичен обезвъздушител и охлаждане на маслото, като и двете могат да предизвикат същия проблем. Питането е имали шанс да се разбере от кое е, без разглабяне на половината двигател?
Другият проблем е, че преди 3 седмици след сравнително дълъг път (около 350 км) в купето рязко замириса на сяра. До преди това колата никога даже не е давала повод за съмнения, че катализатора е тръгнал да заминава. Странното е, че това го прави само след наистина дълги преходи (даже до към 200 км не се усеща). Това което не успях да разбера, безопасно ли е премахването на катализатора на този модел (в някои теми се споменават 2 ламбда сонди, но колата е дизел и не знам дали въобще има такива)? Другото което прави впечатление, е че проблема с катализатора се изяви след смяната на термостата, но може да е чисто съвпадение.
имам два проблема, на които даже след определен брой прегледани теми не намирам отговор. Колата е Мондео Мк3 TDDI 2.0 115 коня.
Преди около месец колата рязко спря да загравя, което не се оправи след смяна на термостат (след което май нещата даже се влошиха). Доколкото прочетох някои от тези модели има автоматичен обезвъздушител и охлаждане на маслото, като и двете могат да предизвикат същия проблем. Питането е имали шанс да се разбере от кое е, без разглабяне на половината двигател?
Другият проблем е, че преди 3 седмици след сравнително дълъг път (около 350 км) в купето рязко замириса на сяра. До преди това колата никога даже не е давала повод за съмнения, че катализатора е тръгнал да заминава. Странното е, че това го прави само след наистина дълги преходи (даже до към 200 км не се усеща). Това което не успях да разбера, безопасно ли е премахването на катализатора на този модел (в някои теми се споменават 2 ламбда сонди, но колата е дизел и не знам дали въобще има такива)? Другото което прави впечатление, е че проблема с катализатора се изяви след смяната на термостата, но може да е чисто съвпадение.
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблемен катализатор и ниска работна температура
Само да попитам за уточнение: Как разбра, че колата не загрява? Смисъл по показания на датчика в купето, по парното?
Питам, защото може проблема да е елементарен и да се е прецакал, самия датчик. Едва ли е това, но да почнем все пак от някъде
Поздрави!
Питам, защото може проблема да е елементарен и да се е прецакал, самия датчик. Едва ли е това, но да почнем все пак от някъде

Поздрави!
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Проблемен катализатор и ниска работна температура
Освен въпросите на Ники, и аз имам два:
Забелязал ли си надуване на маркуч по охладителната система?
А на странен бял пушек от ауспуха?
Забелязал ли си надуване на маркуч по охладителната система?
А на странен бял пушек от ауспуха?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 31 окт 2009, 07:51
- Модел на автомобила: Modeo
- Status: Извън линия
Re: Проблемен катализатор и ниска работна температура
По показанията от датчика. След около 5-10 мин парното започва се включва и си духа достатъчно топло, но в никакъв случай горещо. Самият датчик след около 5 мин шофиране над 2000 оборота (на магистрала) достига до средата...след отпускане на педала, например при спускане, за по-малко от 2-3 мин се връща до първа черта.
Вода не се губи, не съм гледал маркучите, но бял пушек по-скоро не.
Вода не се губи, не съм гледал маркучите, но бял пушек по-скоро не.
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблемен катализатор и ниска работна температура
Мен ако питаш, търсиш под вола теле и най-вероятно проблема е доста елементарен.
Прецакал ти се е температурния датчик(за показанията на таблото), като по-скоро просто е изменил показанията си, което те е накарало да мислиш, че колата вече не загрява. След това си сменил работещия(най-вероятно оригинален) термостат с по-лош... В нашата мила родина не е трудно да купиш боклук... И този нов термостат в момента отваря повече и затваря по-бавно, което води до преохлаждане на двигателя.
5 мин. мисля, че е съвсем нормално време за загряване на автомобила при начална температура около нулата.
Свали датчика и го замери за отклонения(описано е в тема от форума, ако не я намериш ще помагаме) и върни оригиналния термостат, който също можеш да провериш дали е изряден. Има вероятност някакъв боклук да е попаднал върху самия датчик и да е почнал да лъжем, но не ми се вярва.
Каква марка е термостата?
Поздрави!
Прецакал ти се е температурния датчик(за показанията на таблото), като по-скоро просто е изменил показанията си, което те е накарало да мислиш, че колата вече не загрява. След това си сменил работещия(най-вероятно оригинален) термостат с по-лош... В нашата мила родина не е трудно да купиш боклук... И този нов термостат в момента отваря повече и затваря по-бавно, което води до преохлаждане на двигателя.
5 мин. мисля, че е съвсем нормално време за загряване на автомобила при начална температура около нулата.
Свали датчика и го замери за отклонения(описано е в тема от форума, ако не я намериш ще помагаме) и върни оригиналния термостат, който също можеш да провериш дали е изряден. Има вероятност някакъв боклук да е попаднал върху самия датчик и да е почнал да лъжем, но не ми се вярва.
Каква марка е термостата?
Поздрави!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблемен катализатор и ниска работна температура
Катализатора щом се е размирисал по-добре иди и го върни някъде да ти дадат едни хубави парички така или иначе преди да е заминал.
А втората сонда има начини да се залъже, дали с чипосване или нещо друго. Така или иначе ще дадеш пари само трябва да избереш. И катализатора така или иначе никой не го гледа, а и дава някой кон.
А втората сонда има начини да се залъже, дали с чипосване или нещо друго. Така или иначе ще дадеш пари само трябва да избереш. И катализатора така или иначе никой не го гледа, а и дава някой кон.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 31 окт 2009, 07:51
- Модел на автомобила: Modeo
- Status: Извън линия
Re: Проблемен катализатор и ниска работна температура
Термостата нямам идея каква марка, тъй като ми го поставяха в сервиз - знам само че струва 15 лв 
Относно датчика, когато търсих по темите видях, че това е една от възможните причини, но в този случай си мислех че никога няма да показва нормална работна температура (т.е. ако показва грешно ще е непркъснато, а не на моменти). Защото след вкарване в по-сериозни обороти, то температурата отива до нормална стойност.
Относно катализатора, че ще се маха е ясно, но искам да се подготвя психически колко нерви ще ми струва, след като бъде премахнат...парите са ясни.

Относно датчика, когато търсих по темите видях, че това е една от възможните причини, но в този случай си мислех че никога няма да показва нормална работна температура (т.е. ако показва грешно ще е непркъснато, а не на моменти). Защото след вкарване в по-сериозни обороти, то температурата отива до нормална стойност.
Относно катализатора, че ще се маха е ясно, но искам да се подготвя психически колко нерви ще ми струва, след като бъде премахнат...парите са ясни.
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблемен катализатор и ниска работна температура
Еми за термостата е лошо, защото сравнително хубав термостат след отстъпки е към 15лв.(Wahler, Behr), на теб за да ти кажат цена от 15лв. в сервиз са ти сложили термостат с цена най-много 10лв. най-вероятно нещо френско (Vernet). Това не е проблем като цяло, защото и този термостат ще работи без проблеми(отваря и затваря дълги години). Но въпроса е, че просто не са толкова прецизни и се получава горното преохлаждане.
Виж тези неща, пък ако не се оправи ще мислим пак
А относно катализатора нямаш никви проблеми. Отиваш, режат го, на негово място ти слагат резонатор и ти дават пари. Цялата работа е за половин един час. Съмняваме да имаш каквито и да било проблеми с вървежа на колата, като евентуално, даже би се подобрила работата на автомобила. След махането намаляваш обратното налягане, което създава катализатора в следствие, на което се улеснява работата на двигателя и започва да работи по-добре.
Евентуално ако ти сложат кофти резонатор колата може да стане по шумна. И разбира се, по тоя начин теглиш една майна на екологията... и минаваш ГТП след "предварителна консултация"
За махането на катализатора си намери добър сервиз(мисля, че има и колеги, предлагащи подобна услуга) и няма да имаш проблеми
Поздрави!
Виж тези неща, пък ако не се оправи ще мислим пак

А относно катализатора нямаш никви проблеми. Отиваш, режат го, на негово място ти слагат резонатор и ти дават пари. Цялата работа е за половин един час. Съмняваме да имаш каквито и да било проблеми с вървежа на колата, като евентуално, даже би се подобрила работата на автомобила. След махането намаляваш обратното налягане, което създава катализатора в следствие, на което се улеснява работата на двигателя и започва да работи по-добре.
Евентуално ако ти сложат кофти резонатор колата може да стане по шумна. И разбира се, по тоя начин теглиш една майна на екологията... и минаваш ГТП след "предварителна консултация"



За махането на катализатора си намери добър сервиз(мисля, че има и колеги, предлагащи подобна услуга) и няма да имаш проблеми

Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблемен катализатор и ниска работна температура
Колега прочети тази тема Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен.
Прочети я цялата, да не останеш с грешни впечаления, че има изписани доста неща които не е редно да правиш с автомобила си!
При въпроси от твоя страна ще помагам с каквото мога.
Успех!
Прочети я цялата, да не останеш с грешни впечаления, че има изписани доста неща които не е редно да правиш с автомобила си!
При въпроси от твоя страна ще помагам с каквото мога.
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 22 госта