ЕскорT 1.6 D не пали
- valio57
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
ЕскорT 1.6 D не пали
Здравейте колеги,
Цял ден се рових във форума и не намерих отговор на въпросите ми.Та по темата,оня ден се прибрах с колата оставих я на паркинга както винаги в добро състояние.На другата сутрин тръгвам за работа и....няма палене.Изтощих акумулатора и нищо.Незапали,отидох пеш.Колата е Ескорд 1.6 Д.Врнах се от работа и я поканих отново,пак нищо.Няма палене.свалих капака на ремъка,беше и все още е малко хлабав.По тази причина имам съмнение за прехвърлен зъб на ГНП-то.Направи ми впечатление обаче че ангренажният ремък е от распределителният вал до ГНП-то.А никаква връзка не видех от коляновият вал до распределителният вал.Та некои ако може да ме насочи като къде да търся проблема с непаленето,а така също да ми каже как се задвижва распределителният вал.Свалих капака на клапаните и отдолу не видях нито друг ремък, нито верига.Искам да си смена ремъка,мисля че му е време.Най-много ме вълнува как се задвижва распределителният вал.Благодаря предварително.
Цял ден се рових във форума и не намерих отговор на въпросите ми.Та по темата,оня ден се прибрах с колата оставих я на паркинга както винаги в добро състояние.На другата сутрин тръгвам за работа и....няма палене.Изтощих акумулатора и нищо.Незапали,отидох пеш.Колата е Ескорд 1.6 Д.Врнах се от работа и я поканих отново,пак нищо.Няма палене.свалих капака на ремъка,беше и все още е малко хлабав.По тази причина имам съмнение за прехвърлен зъб на ГНП-то.Направи ми впечатление обаче че ангренажният ремък е от распределителният вал до ГНП-то.А никаква връзка не видех от коляновият вал до распределителният вал.Та некои ако може да ме насочи като къде да търся проблема с непаленето,а така също да ми каже как се задвижва распределителният вал.Свалих капака на клапаните и отдолу не видях нито друг ремък, нито верига.Искам да си смена ремъка,мисля че му е време.Най-много ме вълнува как се задвижва распределителният вал.Благодаря предварително.
Последна промяна от paci на 16 дек 2012, 12:49, променено общо 1 път.
Причина: заглавието
Причина: заглавието
- GAZ66
- потребител
- Мнения: 76
- Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
- Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
http://prikachi.com/images.php?images/71/5616071L.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/74/5616074R.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/76/5616076T.jpg
ако от това ще ти стане ясно,Успех.
http://prikachi.com/images.php?images/74/5616074R.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/76/5616076T.jpg
ако от това ще ти стане ясно,Успех.
Няма утре,всичко е днес.
- valio57
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
да тази същата информация имам и аз,сзмо дето е на руски.Но от това не става ясно какво завърта разпределителният вал.Не съм разглобявал мотор на Форд.На други коли които съм виждал,ангренажният ремък тръгва от коляновия вал,задвижва водна помпа или динамо или....не знам още какво си и тогава отива до разпределителният вал. Тука го няма това,ремъка е само между ГНП и разпределителен вал.Та откъде се задвижва това чудо.дали има зъбна предавка от коляновият вал до ГНП,която е вградена вътре в мотора а отвън се свързва с назъбеният ремък до разпределителният валили е нещо друго.Иначе приспособленията за фиксиране на коляновият вал и на разпределителният вал ги имам.Благодаря все пак за труда 

-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
Всичко се задвижва от коляновия вал който е най долу затова ако си отворил капака отгоре не го виждаш
- GAZ66
- потребител
- Мнения: 76
- Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
- Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
http://prikachi.com/images.php?images/595/5616595l.jpg
Виж това ,може да ти стане ясно.
Иначе положението е следното,зъбното колело на коляновия вал завърта едно междинно зъбно колело,а то върти зъбното на ГНП.
ГНП то и разпределителния вал се свързват с ангренажния ремък и обтягаща ролка за да опъне ремъка.
Има друг ремък за алтернатора,водната помпа и шаибата на коляновия вал.
Виж това ,може да ти стане ясно.
Иначе положението е следното,зъбното колело на коляновия вал завърта едно междинно зъбно колело,а то върти зъбното на ГНП.
ГНП то и разпределителния вал се свързват с ангренажния ремък и обтягаща ролка за да опъне ремъка.
Има друг ремък за алтернатора,водната помпа и шаибата на коляновия вал.
Няма утре,всичко е днес.
- valio57
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
Е те това ме интересуваше.най-после ми светна,сега съм спокоен @е като сменя ремъка няма да ми трябва да центровам ГНП-то.Понеже за първи път виждам такова изпълнение.БЛАГОДАРЯ МНОГО.GAZ66 написа:http://prikachi.com/images.php?images/595/5616595l.jpg
Виж това ,може да ти стане ясно.
Иначе положението е следното,зъбното колело на коляновия вал завърта едно междинно зъбно колело,а то върти зъбното на ГНП.
ГНП то и разпределителния вал се свързват с ангренажния ремък и обтягаща ролка за да опъне ремъка.
Има друг ремък за алтернатора,водната помпа и шаибата на коляновия вал.




- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
Това няма да ти реши проблема с паленето,дори и ремъка да е за смяна!
Първо накарай колата да работи! Няма да ти казвам с какво учудване ще разбереш че белега на помпата се разминава !!!
И това за хора които не ползват литература за консултация може да доведе до повреда на мотора!!!!
Не прави нищо без да си сигурен че така трябва!Почни от елементарните проверки,свещи,захранване на свещите,гориво,клапан пуск/стоп,остави го този ремък за сега!
Успех!
Първо накарай колата да работи! Няма да ти казвам с какво учудване ще разбереш че белега на помпата се разминава !!!
И това за хора които не ползват литература за консултация може да доведе до повреда на мотора!!!!
Не прави нищо без да си сигурен че така трябва!Почни от елементарните проверки,свещи,захранване на свещите,гориво,клапан пуск/стоп,остави го този ремък за сега!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- valio57
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
Да и аз стигнах до този извод да оставя ремъка за сега.Колата днес след обяд запали,малко трудно-на 4 стартиране -и се чудеше кои цилиндър да заработи правилно,А пушеше отзад доста , изгоних всички комари,обгазих квартала!После се оправи.Стигнах до извода че имам умрели подгряващи свещи,но това ще мога да кажа със сигурност чак утре сутрин като я поканя да запали.като е топъл мотора пали без проблем,тегли нормално. Утре като е студен мотора ще видя какво е състоянието.За днес толкоз.Благодаря още веднъж,страхотен си.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
Ремъка стига да е здрав, не е толкова фатален за паленето. Този мотор е изключително здрав, но има няколко въпроса на които трябва да си отговориш преди да предприемеш каквото и да е.
Колко градуса беше като отказа да запали? Нафтата която си заредил дали има антизамръзваща присадка (няма значение от колко известна бензиностанция си я купил)? Свещите и релето което ги управлява работят ли? И накрая, но не на последно място, каква е компресията на този стар мотор?
Колко градуса беше като отказа да запали? Нафтата която си заредил дали има антизамръзваща присадка (няма значение от колко известна бензиностанция си я купил)? Свещите и релето което ги управлява работят ли? И накрая, но не на последно място, каква е компресията на този стар мотор?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
1- Свали подгревателните свещи, и ги пробвай директно на акумулатора, дали, и еднакво ли се нагряват. Пробвай ги една по една.
Ако са наред свещите:
2- Разхлаби с половин оборот тръбичките за високо налягане- от дюзите, и върти за запалване, ако протече нафта,- значи има, и трябва да запали, освен ако нещо е загубила центровка. По този начин също се и обезвъздушава горивната система, ако е засмукала въздух.
Накрая ако не работят свещите, и и поднесеш факла-огън пред отвора на смукателните тръби, трябва да "глътне" огъня и да запали мотора.- Обаче това е краен метод. Не използувай "спрей" за първоначално палене.
Ако са наред свещите:
2- Разхлаби с половин оборот тръбичките за високо налягане- от дюзите, и върти за запалване, ако протече нафта,- значи има, и трябва да запали, освен ако нещо е загубила центровка. По този начин също се и обезвъздушава горивната система, ако е засмукала въздух.
Накрая ако не работят свещите, и и поднесеш факла-огън пред отвора на смукателните тръби, трябва да "глътне" огъня и да запали мотора.- Обаче това е краен метод. Не използувай "спрей" за първоначално палене.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- valio57
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
Днес сутринта запалих колата но с много въртене на стартер
.Стигнах до извода че имам умрели подгряващи свещи
.Утре ще проверя кои са понеже след малко отивам на работа втора смяна съм.утре ги свалям една по една и пробвам.А кои свещи според вас са най-добри или такива като за 1.6Д .Нямам никаква електроника в колата освен радиото.Ще се радвам да ми препоръчате някакви.


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
Преди да ги свалиш пробвай някой асистент да подаде към тях директно +12в от акумулатора, а ти отвътре опитай да запалиш. Така ще установиш дали проблема не е от нагорели контакти на релето.
- valio57
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали - вече пали
Здравейте,най-после колата пали,стартира де.Днес свалих свещите една по една и ги подвъзвах директно на акумулатора.От всички само една загря.Купих нови и ги монтирах,сега стартира.Искам да благодаря на всички които ми помогнаха.БЛАГОДАРЯ ВИ!Що се отнася до компресията в цилиндрите не знам колко е.Нямам как да я измеря.Мисля че е добра щом като не съм разбрал кога са изгорели подгряващите свещи.Сега като се замисля за това как се е държала колата преди месеци се сещам че ми направи впечатление преди 5 месеца започна да стартира някак странно.Двигателя палеше веднага но с малко тресене в началото.след секунди се оправяше.Та си мисля че от тогава е започнало.Радвам се че колата ме закара до България и ме върна обратно без проблеми.За цялото пътуване съм минал около 6000 км,за 3 седмици.Чудя се как колата е палила само с една подгряваща свещ.А деиствително в деня в които отказа да пали беше доста студено.Някъде около -10.Миналата зима обаче при -20 ми палеше без проблем.Но винаги има първи път нали.та още веднъж БЛАГОДАРЯ на всички за помощта. 

-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 04 авг 2012, 22:20
- Модел на автомобила: ford eskort
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
Здравейте приятели! Имам Форд Ескорт 16 дизел. Преди една седмица запалих нормално,поместих го на няколко метра и го загаси. После да запали ,ама не иска.Първо проверих свещите-редовни,след това горивото. До ГНП стига гориво, но не изкарва на дюзите. Клапана за отваряне и затваряне чука, но не пали. Моля дайте някакви съвети. Ще Ви бъда много благодарен.
- valio57
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
- Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
- Местоположение: Slovakia
- Status: Извън линия
Re: ЕскорT 1.6 D не пали
Според мен си за цялостно обезвъздушаванв на цялата горивна система.Но нека се изкажат и по-знаещите от мен.Погледни си тръбата от горивния филтър до ГНП-то.На мен този проблем ми отне 2 дни.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта