ЕскорT 1.6 D не пали

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от valio57 » 16 дек 2012, 01:25

Здравейте колеги,
Цял ден се рових във форума и не намерих отговор на въпросите ми.Та по темата,оня ден се прибрах с колата оставих я на паркинга както винаги в добро състояние.На другата сутрин тръгвам за работа и....няма палене.Изтощих акумулатора и нищо.Незапали,отидох пеш.Колата е Ескорд 1.6 Д.Врнах се от работа и я поканих отново,пак нищо.Няма палене.свалих капака на ремъка,беше и все още е малко хлабав.По тази причина имам съмнение за прехвърлен зъб на ГНП-то.Направи ми впечатление обаче че ангренажният ремък е от распределителният вал до ГНП-то.А никаква връзка не видех от коляновият вал до распределителният вал.Та некои ако може да ме насочи като къде да търся проблема с непаленето,а така също да ми каже как се задвижва распределителният вал.Свалих капака на клапаните и отдолу не видях нито друг ремък, нито верига.Искам да си смена ремъка,мисля че му е време.Най-много ме вълнува как се задвижва распределителният вал.Благодаря предварително.
Последна промяна от paci на 16 дек 2012, 12:49, променено общо 1 път.
Причина: заглавието

Потребителски аватар
GAZ66
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от GAZ66 » 16 дек 2012, 16:35

Няма утре,всичко е днес.

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от valio57 » 16 дек 2012, 16:56

да тази същата информация имам и аз,сзмо дето е на руски.Но от това не става ясно какво завърта разпределителният вал.Не съм разглобявал мотор на Форд.На други коли които съм виждал,ангренажният ремък тръгва от коляновия вал,задвижва водна помпа или динамо или....не знам още какво си и тогава отива до разпределителният вал. Тука го няма това,ремъка е само между ГНП и разпределителен вал.Та откъде се задвижва това чудо.дали има зъбна предавка от коляновият вал до ГНП,която е вградена вътре в мотора а отвън се свързва с назъбеният ремък до разпределителният валили е нещо друго.Иначе приспособленията за фиксиране на коляновият вал и на разпределителният вал ги имам.Благодаря все пак за труда :)

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от cvetan.cenkov » 16 дек 2012, 17:26

Всичко се задвижва от коляновия вал който е най долу затова ако си отворил капака отгоре не го виждаш

Потребителски аватар
GAZ66
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от GAZ66 » 16 дек 2012, 18:47

http://prikachi.com/images.php?images/595/5616595l.jpg
Виж това ,може да ти стане ясно.
Иначе положението е следното,зъбното колело на коляновия вал завърта едно междинно зъбно колело,а то върти зъбното на ГНП.
ГНП то и разпределителния вал се свързват с ангренажния ремък и обтягаща ролка за да опъне ремъка.
Има друг ремък за алтернатора,водната помпа и шаибата на коляновия вал.
Няма утре,всичко е днес.

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от valio57 » 16 дек 2012, 21:16

GAZ66 написа:http://prikachi.com/images.php?images/595/5616595l.jpg
Виж това ,може да ти стане ясно.
Иначе положението е следното,зъбното колело на коляновия вал завърта едно междинно зъбно колело,а то върти зъбното на ГНП.
ГНП то и разпределителния вал се свързват с ангренажния ремък и обтягаща ролка за да опъне ремъка.
Има друг ремък за алтернатора,водната помпа и шаибата на коляновия вал.
Е те това ме интересуваше.най-после ми светна,сега съм спокоен @е като сменя ремъка няма да ми трябва да центровам ГНП-то.Понеже за първи път виждам такова изпълнение.БЛАГОДАРЯ МНОГО. :D :D :D :D Другият ремък е клинов и не ме притеснява!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от specialista » 16 дек 2012, 22:08

Това няма да ти реши проблема с паленето,дори и ремъка да е за смяна!
Първо накарай колата да работи! Няма да ти казвам с какво учудване ще разбереш че белега на помпата се разминава !!!
И това за хора които не ползват литература за консултация може да доведе до повреда на мотора!!!!
Не прави нищо без да си сигурен че така трябва!Почни от елементарните проверки,свещи,захранване на свещите,гориво,клапан пуск/стоп,остави го този ремък за сега!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от valio57 » 16 дек 2012, 22:37

Да и аз стигнах до този извод да оставя ремъка за сега.Колата днес след обяд запали,малко трудно-на 4 стартиране -и се чудеше кои цилиндър да заработи правилно,А пушеше отзад доста , изгоних всички комари,обгазих квартала!После се оправи.Стигнах до извода че имам умрели подгряващи свещи,но това ще мога да кажа със сигурност чак утре сутрин като я поканя да запали.като е топъл мотора пали без проблем,тегли нормално. Утре като е студен мотора ще видя какво е състоянието.За днес толкоз.Благодаря още веднъж,страхотен си.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13109
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от HACKO » 17 дек 2012, 13:00

Ремъка стига да е здрав, не е толкова фатален за паленето. Този мотор е изключително здрав, но има няколко въпроса на които трябва да си отговориш преди да предприемеш каквото и да е.
Колко градуса беше като отказа да запали? Нафтата която си заредил дали има антизамръзваща присадка (няма значение от колко известна бензиностанция си я купил)? Свещите и релето което ги управлява работят ли? И накрая, но не на последно място, каква е компресията на този стар мотор?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от ЯЛТА » 17 дек 2012, 13:44

1- Свали подгревателните свещи, и ги пробвай директно на акумулатора, дали, и еднакво ли се нагряват. Пробвай ги една по една.
Ако са наред свещите:
2- Разхлаби с половин оборот тръбичките за високо налягане- от дюзите, и върти за запалване, ако протече нафта,- значи има, и трябва да запали, освен ако нещо е загубила центровка. По този начин също се и обезвъздушава горивната система, ако е засмукала въздух.
Накрая ако не работят свещите, и и поднесеш факла-огън пред отвора на смукателните тръби, трябва да "глътне" огъня и да запали мотора.- Обаче това е краен метод. Не използувай "спрей" за първоначално палене.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от valio57 » 17 дек 2012, 14:04

Днес сутринта запалих колата но с много въртене на стартер :? .Стигнах до извода че имам умрели подгряващи свещи :cry: .Утре ще проверя кои са понеже след малко отивам на работа втора смяна съм.утре ги свалям една по една и пробвам.А кои свещи според вас са най-добри или такива като за 1.6Д .Нямам никаква електроника в колата освен радиото.Ще се радвам да ми препоръчате някакви.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13109
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от HACKO » 17 дек 2012, 14:27

Преди да ги свалиш пробвай някой асистент да подаде към тях директно +12в от акумулатора, а ти отвътре опитай да запалиш. Така ще установиш дали проблема не е от нагорели контакти на релето.

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали - вече пали

Мнение от valio57 » 18 дек 2012, 12:50

Здравейте,най-после колата пали,стартира де.Днес свалих свещите една по една и ги подвъзвах директно на акумулатора.От всички само една загря.Купих нови и ги монтирах,сега стартира.Искам да благодаря на всички които ми помогнаха.БЛАГОДАРЯ ВИ!Що се отнася до компресията в цилиндрите не знам колко е.Нямам как да я измеря.Мисля че е добра щом като не съм разбрал кога са изгорели подгряващите свещи.Сега като се замисля за това как се е държала колата преди месеци се сещам че ми направи впечатление преди 5 месеца започна да стартира някак странно.Двигателя палеше веднага но с малко тресене в началото.след секунди се оправяше.Та си мисля че от тогава е започнало.Радвам се че колата ме закара до България и ме върна обратно без проблеми.За цялото пътуване съм минал около 6000 км,за 3 седмици.Чудя се как колата е палила само с една подгряваща свещ.А деиствително в деня в които отказа да пали беше доста студено.Някъде около -10.Миналата зима обаче при -20 ми палеше без проблем.Но винаги има първи път нали.та още веднъж БЛАГОДАРЯ на всички за помощта. :D

tony55
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 04 авг 2012, 22:20
Модел на автомобила: ford eskort
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от tony55 » 25 дек 2012, 18:29

Здравейте приятели! Имам Форд Ескорт 16 дизел. Преди една седмица запалих нормално,поместих го на няколко метра и го загаси. После да запали ,ама не иска.Първо проверих свещите-редовни,след това горивото. До ГНП стига гориво, но не изкарва на дюзите. Клапана за отваряне и затваряне чука, но не пали. Моля дайте някакви съвети. Ще Ви бъда много благодарен.

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: ЕскорT 1.6 D не пали

Мнение от valio57 » 27 дек 2012, 18:54

Според мен си за цялостно обезвъздушаванв на цялата горивна система.Но нека се изкажат и по-знаещите от мен.Погледни си тръбата от горивния филтър до ГНП-то.На мен този проблем ми отне 2 дни.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта