1,6 CVH

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

1,6 CVH

Мнение от lubomirov89 » 24 сеп 2012, 10:13

Бих помолил всеки, който има орион или ескорт с мотор 1,6 CVH карбуратор на газ да пише, защото имам няколко въпроса, а именно колко гори(газ), размери на плочката, как се дава малко предварение на тая пущина (с блок бубина съм), разлика във вървежа на бензин и др.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от lubomirov89 » 26 сеп 2012, 11:55

Аиде колеги ... ударете едно рамо.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от dreadx » 02 окт 2012, 01:24

Дай повече подробности, но плочка може би:
http://storage.fiat-bg.org/Gazovi_uredb ... 080010.htm
или
http://storage.fiat-bg.org/Gazovi_uredb ... 080005.htm

Предварение - от датчика за температурата?

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от lubomirov89 » 02 окт 2012, 10:01

Плочката ми е като първия модел който си показал, само че доста по аматьорски направена и беше на 25мм и двата отвора, като аз си ги разширих до тези отвори. Като я купих ми дадоха само плочката без болтове, без пръстена, който повдига питата на филтъра. Направих си от турбонит и пръстен, за да повдигне филтъра. Като цяло искам да и дам малко предварение, но аз като гледам няма как да стане освен, ако не изместя датчика на хол, макар че и тои няма как да се измести. Като цяло не съм доволен от вървежа, в ниските е пълен мъртвец особенно ако има 3-4 човека в колата. По пътя за Русе по баирите без да включа 4-та няма как да кача баира, а е 90 коня (уж).

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от HACKO » 02 окт 2012, 11:28

Не е трябвало да разширяваш дифузьорите на плочката, сега вземи да запушиш с тиксо половината от сечението на всмукателя на филтъра и напълно затвори отвора за топъл въздух от колекторите на студено.
Предварение не ти трябва и без корекция си върви.
Газта се слага за икономия а не за спортни изпълнения, като искаш да върви много, караш на Бензин.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от lubomirov89 » 02 окт 2012, 13:36

Добре Наско, защо да запушвам след като колата нито гасне нито имам проблем с оборотите на двигателя. А и виш диаметрите на онази плочка, аз съм ги направил същите. Каде е проблема?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от HACKO » 02 окт 2012, 16:09

Ами онази плочка, явно не е за твоя карбуратор. Диаметъра трябва да е по-малък, щом се държи по подобен начин.
Сега сместа ти е бедна и затова не работи както трябва. Като запушиш входа създаваш по-добро засмукване и сместа се обогатява.
При мене след смяна на платната и пружините на изпарителя работи без запушване. На повечето вакумни уредби се налага това запушване. На Фиестата ми е запушен на половина инак не върви, обаче не съм сменял платна, ама пък в това положение гори 7/100 и не искам да я пипам.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от lubomirov89 » 02 окт 2012, 17:07

Имам една подобна плочка, която е с със същите пръстени както беше преди да я разстържа и ще ги сменя да видим какво ще излезе.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от HACKO » 02 окт 2012, 17:28

Добре, щом имаш, нищо не ти пречи да опиташ. Имай предвид, че въпреки това може да се наложи да понамалиш входа за да върви добре, не се притеснявай от това.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от lubomirov89 » 02 окт 2012, 23:32

A ако намаля входа няма ли да се увеличи разхода на газ ? или трябва да намалее.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от dreadx » 02 окт 2012, 23:39

Аз съм с една такава плочка, но ми правеше номера - не искаше да засмуква достатъчно газ и отначало при отваряне на дросел-клапата лошо придърпваше и тогава тръгваше, и нямаше добра настройка на газ. В тази връзка тръгнах да се оглеждам по снимки на истински плочки и оставам с впечатление, че някой нещо е гледал и е правил нашите плочки, ама какво ще се получи много зависи от случайното съвпадение на плочка, изпарител и др. Също така имам чувството, че моята плочка (не съм я мерил) но не беше като на снимките от BRC съотношението на двата отвора, ами почти нямаше разлика. Накрая прикрих част от отвора, само за ниските обороти с една пластинка и сега се държи доста по-добре. Но още нямам впечатления колко разход ми дава, пък и нещо срещам проблеми със засичането на разхода, като повече от половината път го изминавам на 1-2-макс-3-та в задръстванията. Иначе върви като на бензин.

Сериозно се замислих също дали да не си направя нещо като щуцерите от втората снимка и да ги монтирам така, че да влизат в плочката ми по средата, а нея да я ползвам само за стеснена тръба.

Освен това нали не можем лесно да си сложим някой от стандартните аванс-процесори, поради специфичния датчик на форд, и съм сложил един потенциометър на мястото на CTS-сензора в DIS-а, като уж го настройвам все едно двигателя работи на малко по-ниска температура -- /само дето нямам с какво реално да проверя аванса/, но мисля, че има ефект. Нещо подобно на това, което доста хора правят - да преместят статичния аванс с 5 градуса когато ползват колата предимно на газ. Това обаче май беше до 2000 оборота, а после иска повече аванс, затова отчасти го компенсират със сместа, като я правят по-бедна за втората клапа.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от lubomirov89 » 03 окт 2012, 07:46

Доста изчерпателно казано, за което благодаря, но моята е карбуратор и нямам датчика които опомена ти, затова ще си сложа пак по малките пръстени.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от dreadx » 08 окт 2012, 01:06

Моята е с карбуратор - двукамерен Weber. А датчикът за температурата на антифриза е един от малкото датчици, които ползва електронното бездистрибуторно запалване на Форд с двойната бобина (DIS). От него се влияе аванса според температурата на двигателя. Останах с впечатление, че и твоята кола е с такова. Това няма да реши проблеми с неподходящи размери на плочката и пак си струва да опиташ с друга, или с частично запушване на отворите на тази (по-често се практикува частично запушване на отвора за въздух към филтърната кутия). А за онези щуцери по-горе си мислих понеже плочката си има някакви размери, но колко да са дупките за газ и къде да са разположени и под какъв ъгъл да са пробити никой не знае. А като гледах моите са ги направили както е дошло. Не че няма да работи, но може при недостатъчен въздушен поток да обеднява сместа и др. Също има едни плочки (не конкретно за двукамерен Weber), на които в средата на отвора е запушено:
Изображение

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от lubomirov89 » 08 окт 2012, 07:49

Оня ден пробвах да запуша входа на филтъра и се получи недостиг на въздух в ниските, за биваше муцуна, но след 2000 об. си вървеше. Сложих другите пръстени по тясните и сякаш има малък ефект, но може и да си въобразявам. Като цяло нямах време да се занимавам с газта, защото бачкам, а и ми се беше спукало радиаторчето на парното и четири дена след работа само с него си играх. Не съм си ммислел, че форд ще се изложат толкова много, че да свалям цялото табло за едно радиаторче. Голяма играчка беше, имам 2 снимки и ще ги кача при първа възмможност, поздрави и лек ден!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от essex » 08 окт 2012, 20:58

Любе я поглени малко http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 23&t=59382" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Предложих да ти помогна лично, не че аз много мога, но попрочитам нещо, експериментирам и ако не се получи питам, и най-вече не се отказвам !
Не съм запушвах входа на въздушната кутия като Наско, плочката има 2 отвора за 2-те камери но само 1 щуцер я захранва, не върви като самолет, но като цяло ми стига защото разхода е просто идеален !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от lubomirov89 » 09 окт 2012, 00:20

Сменал съм филтри, масла ремъци, свещи, абе ввсичко и резултата е един и същ така, че няма да е от това. Аз сега на 1,36лв. за литър газ, за 15лв. минавам около 80 километра в града, ти с 5 лв. как минаваш 50 км незнам и то в София.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от essex » 09 окт 2012, 09:01

По последни данни с 5 лв газ минавам м/у 40-50 км просто много зависи в какъв трафик и колко ще натискам педала на газта!
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от dreadx » 10 окт 2012, 21:53

И аз съм около този разход LPG (13.5-14/100). Но не съм карал скоро на бензин, за да направя сравнение при същите условия.
Много зависи от вида на маршрута. Със сигурност зависи и от маниера на каране - аз въобще не карам икономично.

Попитах веднъж един човек на улицата с подобна Фиеста, но не карбуратор, а моно. - Каза ми, че харчи около 7 бензин градско.
Моята харчи толкова на междуградско.

Това лято след като си инсталирах газта ми беше интересно какъв минимален разход мога да докарам. И по пътя Бургас - София си направих експеримент да карам икономично. Тогава май го бях докарал 65 лв. отиване и връщане, като на отиване беше 8/100 газ, а на връщане даде доста по-малък разход, защото пътят е предимно надолу, а и повече от половината път изминах след един пътнически автобус, без да вдигам над 100.

В София разходът ми никога не е бил под 10 бензин като се има предвид, че се движа предимно по натоварени трасета (кв. Стрелбище - Младост 1) и изминавам всеки ден по 26 км. за около час и половина общо в двете посоки.

Все се чудя разхода ли не ми е в ред, аз ли не съм в ред - ще взема да запуша едната дросел-клапа и да видя дали няма да се постигнат икономии :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от HACKO » 10 окт 2012, 21:58

dreadx написа:И аз съм около този разход LPG (13.5-14/100). Но не съм карал скоро на бензин, за да направя сравнение при същите условия.
Много зависи от вида на маршрута. Със сигурност зависи и от маниера на каране - аз въобще не карам икономично.

Попитах веднъж един човек на улицата с подобна Фиеста, но не карбуратор, а моно. - Каза ми, че харчи около 7 бензин градско.
.........
Че на жената Фиестата, същата като твоята, дава 7/100 газ в града. :shock:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,6 CVH

Мнение от madboy » 11 окт 2012, 14:57

На моята Фиеста разхода беше същия. Градско 10-11/100, навън 8/100, е веднъж 6, но с попътен вятър.
На бензин 7/100.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта