форд пума работи на три цилиндъра

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
stas123
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 авг 2012, 07:23
Модел на автомобила: ford puma 1,7 1999 г.
Местоположение: Гр.София
Status: Извън линия

форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от stas123 » 24 авг 2012, 18:57

Колеги помагаите взех колата преди месец имам навъртяни 200 км работеше перфектно до вчера днес сутринта запалих и заработи на три цилиндъра.1 цилиндир го няма размених сфещите,размених кабелите,размених от бубината 1 и 4 цилиндър(кабелите)размених даже и дюзите,компресията е перфектна замерих я.От къде е проблема според вас.Мотора е 1,7 125 кончета

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от peigera » 25 авг 2012, 00:52

С каква бобина е да не е там проблема. Провери има ли искра при свалена свещ. Казваш дюза си разменил разкачи рейката ако се задълбочи проблема и виж дали ще пръска дюзата. Може проблема да е от кабели и да не получава импулс.

stas123
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 авг 2012, 07:23
Модел на автомобила: ford puma 1,7 1999 г.
Местоположение: Гр.София
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от stas123 » 25 авг 2012, 08:05

и при свалена свещ има искра размених всичко но първи цилиндър не ще да проработи.Проверих подава ли се ток към дюзите и към всички има 12,4 в при включен контакт.Има гориво има искра пък не работи.Като дам повече газ и се оправя даже като я запаля и я оставя да поработи на място от време на време заработва както трябва за по 2-3 сек.Сега работи като Варбург

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от peigera » 25 авг 2012, 08:28

12,4V при контакт е добре. Но дюзите се управляват с минус. Свали рейката с дюзите без да разкачваш бензино проводи или да сваляш дюзи. Подай на контакт и завърти стартер. Виж дали всички дюзи ще започнат да пръскат една по една. Ако пръскат няма начин след като имаш ток, изправно работещи дюзи и нормална компресия да не ти работи цилиндър. А ти как разбираш, че първи не работи?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от HACKO » 25 авг 2012, 10:15

Освен ток и гориво, трябва да има и налягане, колко атмосфери е налягането в съответния цилиндър?

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от men1977 » 25 авг 2012, 21:01

Здр. колега,ако всичко дето си изброил е проверено и работи коректно остава само едно и то е избила гарнитура на всмукателните колектори :wink:

stas123
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 авг 2012, 07:23
Модел на автомобила: ford puma 1,7 1999 г.
Местоположение: Гр.София
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от stas123 » 25 авг 2012, 22:47

първи цилиндър е защото като му махна кабела от бубината няма реакция.Налягането в цилиндъра ми го мериха в един от трите сервиза където я карах и казаха че е добре.Днес слагах две други бубини от две различни морги и отново първи цилиндър не работеше.Смених и с нов кабел и друга свещ(отново) и разлика няма.В сервиз Дунев ми направиха нещо като диагностика и казаха че всички цилиндри работят и може да е натегнал клапан.От там право в гаража и свалих капака да видя клапаните,но не видях от каде може да се регулират.Свалих ангренажа и с много мъка отново го поставих тъй като няма белези.В момента първи цилиндър не работи обаче колата започна и да пуши което не е надобре според мен та ако някои знае как се зацепва ангренаж на 1,7 16в нека сподели.А за гарнитурата на всмукателните колектори как да разбера дали е от там проблема(четох че се пръска бензин ама ме достраша).
Дълго,но изчерпателно. :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от HACKO » 26 авг 2012, 07:45

Нормалната компресия автоматично изключва проблем в клапана. Зацепването на агренажа се прави със специални дорници, с които се блокира коляновия вал и валовете в правилното положение. Тъй като може би вече си изместил центровката, може да ти се помогне само в сервиз, където имат съответните дорници. Ако знаехме от къде си (не си си попълнил профила коректно), можеше някой да те насочи към сервиз. Гарнитурата на всмукателния колектор, сваляш, гледаш и преценяваш а най-добре направо да я смениш.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от peigera » 26 авг 2012, 17:57

Добре де защо да е гарнитура на смукателен колектор? Това не може да накара цилиндър да спре да работи. Относно клапан не вярвам.

stas123
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 авг 2012, 07:23
Модел на автомобила: ford puma 1,7 1999 г.
Местоположение: Гр.София
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от stas123 » 26 авг 2012, 20:36

колата влиза в сервиз утре и като я оправят ще пиша от къде е бил проблема

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от peigera » 26 авг 2012, 22:15

Ок ще чакам интересно ще ми е. _friends_

stas123
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 авг 2012, 07:23
Модел на автомобила: ford puma 1,7 1999 г.
Местоположение: Гр.София
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от stas123 » 27 авг 2012, 15:06

kриви клапани на първи цилиндър искат ми 600 лв. за ремонта скъпо ли е

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от peigera » 27 авг 2012, 19:04

Колега НЕВЪЗМОЖНО Е компресията ти да е била наред. Ами според мен е много.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от opex » 27 авг 2012, 19:50

нещо много ме съмнява. смени сервиза предлагам.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

stas123
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 авг 2012, 07:23
Модел на автомобила: ford puma 1,7 1999 г.
Местоположение: Гр.София
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от stas123 » 27 авг 2012, 20:25

Компресията я мериха в един сервиз при мен в ж.к.Обеля 2,а колата сега е в сервиз в дружба само че името не му знам.И на мен ми се стори доста скъпо,но там я закара предния собственик на колата.Само не знам как изкриви клапани като колата предния ден преди да я паркирам работеше перфектно,а на сутринта на три цилиндъра.Не съм я ръчкал да се права на състезател.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от opex » 27 авг 2012, 21:03

А каза ли им, че си свалял и слагал ангренажния без да знаеш как? ;)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от peigera » 27 авг 2012, 21:15

и да е ръчкаш клапан не можеш да изкривиш. Изкривени са от не правилно поставен ремък. Другия път като правиш такова упражнение, преди да завъртиш на стартер превърти двигателя минимум два оборота на ръка с ключ от коляновия вал и тогава пали. Свали и свещите и върти за да видиш как е. Ако има проблем при свалени свещи ще ти затегне мотора като въртиш на ръка и ще усетиш. А стартера има голяма сила и направо прави поражения. _friends_

stas123
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 авг 2012, 07:23
Модел на автомобила: ford puma 1,7 1999 г.
Местоположение: Гр.София
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от stas123 » 27 авг 2012, 22:47

Преди да свалям ангренажа мериха компресията.След като поставих ангренажа превъртях мотора само че без свалени свещи и се усещаше как напъва и отпуска и не съм напъвал.Цилиндъра не работеше и преди това.Ангренажа е слаган преди 30к км.Според мен само маистора ме менти нещо ама и да я изкарам от сервиза ще ми вземе пари за разглобяването така че да я направи пък другия път ще си я правя сам.Поне имам желание да се ровя в двигатели и ми е интересно.Колата я взех от познати и съм я виждал постоянно да си я карат и до Италия ходиха с нея и нямаше проблеми просто явно е до късмет.В България няма свестен сервиз това е всеки гледа да те изклати.Поне аз не съм попадъл на такъв :(

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Мнение от opex » 28 авг 2012, 01:10

Криви клапани е резултат от среща на бутало с тях. Няма от какво друго да е.
Сигурно няма да се разбере как е станало. Освен ако не са много криви с ясен отпечатък в/у буталото - което сочи, че е станало в движение. Или пък леко криви без отпечатък на буталото, като може да е станало на стартер или при въртене на ръка.
Каквото и да е ще ти е обица :) Защото аз все още не доумявам защо ако не ми работи един цилиндър бих си свалил ангренажния ремък.
Стискам палци и майстора да знае как се слага *00120*

п.с. четох в един английски форум за пич с Пума и не знае как се зацепва ремъка - с много остър нож докато колата работи реже ремъка 2/3 към 1/3 (2/3 откъм ботуша, 1/3 откъм двигателя). Гаси, сваля 2/3 частта от стария ремък и нахлузва новия с малко напъни около обтегача, реже и маха останалата 1/3 от стария ремък и донахлузва новия *00134* *00120*
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта