заскрежена тръба на климатика

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
bodurov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

заскрежена тръба на климатика

Мнение от bodurov » 09 юни 2012, 12:26

Вчера сменяхме маслото на КА-то и забелязахме една обледена тръба на климатика и майстора дето сменя маслото каза,че му е малко фреона и ще замине компресора,а климатика си работи супер.Някой който разбира от климатици да каже дали наистина се нуждае от дозареждане.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: заскрежена тръба на климатика

Мнение от OgiDogi » 09 юни 2012, 12:57

bodurov написа:Вчера сменяхме маслото на КА-то и забелязахме една обледена тръба на климатика и майстора дето сменя маслото каза,че му е малко фреона и ще замине компресора,а климатика си работи супер.Някой който разбира от климатици да каже дали наистина се нуждае от дозареждане.
Нищо подобно, по-скоро е презареден или има проблем с управлението на електромагнита.
При ниско ниво на фреон, налягането в системата не може да достигне нужните стойности и съответната температурна разлика - климатикът ще духа леко охладен въздух, ако изобщо се включи електромагнитният съединител. Съединителят на обикновените климатици се управлява или директно от пресостат или от компютъра на колата, като идеята да не се включва при недостатъчно фреон в системата е, да се предпазят буталата му от триене на сухо - няма фреон, който да разкарва маслото из системата.
Презаредена система при нормална работа на двигателя ще създава по-голямо налягане и съответно - температурна разлика между изпарител и кондензатор, което води до обледяване на тръбите за ниско налягане. Същото ще се получи и ако съединителят е "залепнал", тъй като при достигане на определено налягане (а при някои компресори - и обороти), трябва да изключи.


Без да се впускам в повече обяснения:
www.eHow.com написа: How to Recharge the R134 System When Overcharged
By Peter Grant, eHow Contributor

If you've overcharged your air conditioning system with R134a refrigerant, you needn't recharge the air conditioning system. Since you have introduced excess refrigerant, you just need to reduce its pressure so that it meets the appropriate amount set forth by your car's manufacturer. This can be done by monitoring the pressure levels of the refrigerant in your air conditioning system as you slowly drain refrigerant from the air conditioning lines in your engine. An overcharged air conditioning will often not work at all or will have refrigeration lines that freeze.
За нуждаещите се от превод - "Презареден климатик много често няма изобщо да заработи или ще му се обледяват тръбите."
Последна промяна от OgiDogi на 09 юни 2012, 13:14, променено общо 1 път.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: заскрежена тръба на климатика

Мнение от Nebhotep » 09 юни 2012, 13:06

Има две възможни причини, заминал дехидратор и в следствие повишено съдържание на вода в системата или проблем с термо- регулиращия вентил.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: заскрежена тръба на климатика

Мнение от OgiDogi » 09 юни 2012, 13:38

Nebhotep написа:Има две възможни причини, заминал дехидратор и в следствие повишено съдържание на вода в системата или проблем с термо- регулиращия вентил.
"Заминал" означава задръстен и блокиращ движението на фреона, което ще противоречи на твърдението в първото мнение, че климатикът работи супер.
В сервиза аз съм сертифициран да обслужвам климатиците, терминът "термо-регулиращ вентил" не ми е познат. Регулиращият елемент в автомобилните климатици се нарича пресостат, няма нищо общо с "вентил" (до колкото изобщо не е предназначен да пропуска флуид, за да регулира налягането) и обикновено работи двупосочно - изключва както при по-ниско, така и при по-високо налягане, предпазвайки буталата от задиране и тръбите от пръсване.

Пресостат - произлиза от Static Pressure = статично/постоянно налягане. Обикновено в него влизат 4 проводника и комутира 2 електрически вериги, освен ако не е опростен тип с вътрешна последователна връзка - изключващо "ИЛИ" (или контактът на ниско налягане прекъсва веригата или този за прекалено високо).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
bodurov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: заскрежена тръба на климатика

Мнение от bodurov » 10 юни 2012, 08:17

Благодаря ви за инфото, вероятно са я презаредили,защото като я купувахме момчето ми каза,че наскоро е проверявал и дозаредил климатика.И сега въпроса е,може ли да се кара така,или трябва да се вземат мерки?
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: заскрежена тръба на климатика

Мнение от OgiDogi » 10 юни 2012, 09:03

bodurov написа:Благодаря ви за инфото, вероятно са я презаредили,защото като я купувахме момчето ми каза,че наскоро е проверявал и дозаредил климатика.И сега въпроса е,може ли да се кара така,или трябва да се вземат мерки?
Ако при задържане на около 1500 оборота на двигателя, компресорът започне да включва и изключва - няма място за притеснение. Това показва, че пресостатът работи правилно, просто ще ти духа по-студен въздух в купето и можеш да настинеш, без да усетиш. Тръбата се обледява, защото при работа на място около нея няма достатъчен въздушен поток, за разлика от изпарителя в купето, който се обдухва принудително с топъл въздух от вън. Когато се движи колата, малко или много около двигателя се получава движение на въздуха, отделно той започва да излъчва повече топлина и едва ли остава лед по тръбата.
Пробвай да покараш на климатик, да спреш и веднага да вдигнеш капака и да видиш, дали има лед :). Ако въпреки всичко, и тогава има лед - доста са го презаредили, най-добре отиди да дръпнат всичкия фреон и да заредят точно колкото е предписано (обикновено някъде по предната греда или на капака има табелка, освен ако колата не е ходила на тенекеджия и бояджия). Според този документ - 650 гр., утре ще погледна и в книжката на машината за зареждане.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
bodurov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: заскрежена тръба на климатика

Мнение от bodurov » 10 юни 2012, 17:41

Забравих да пиша още в първия пост,че забелязах на място,че се вкл и изкл климатика през няколко минути,например включвам климатика и се чува характерното чаткане.Поработва малко и се изкл.почива си малко и пак се вкл. и така от време на време си вкл.и изкл.На фокуса е по същия начин и затова реших,че е нормално.По време на движение не го усещам да се изкл.и си работи нормално.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: заскрежена тръба на климатика

Мнение от OgiDogi » 10 юни 2012, 20:54

bodurov написа:Забравих да пиша още в първия пост,че забелязах на място,че се вкл и изкл климатика през няколко минути,например включвам климатика и се чува характерното чаткане.Поработва малко и се изкл.почива си малко и пак се вкл. и така от време на време си вкл.и изкл.На фокуса е по същия начин и затова реших,че е нормално.По време на движение не го усещам да се изкл.и си работи нормално.
Щом и на място включва и изключва, доста е презареден, поне с 25-30% отгоре. Не е нормално при ниски обороти да достига налягане за изключване, затова те карам да пробваш при около 1500, но очевидно е излишно.
Направо отивай да ти дръпнат фреона и да заредят точно колкото е предписано. Ако беше задръстена капилярна тръбичка, ще вдига високото налягане и ще изключва, ама пък няма да се обледяват тръбите на ниското. Да не са го натикали с 800-820 гр. като за някои други модели на Форд? Тъкмо ще го докара до 25-30% отгоре, ако са нужни само 650 гр.


П.П. Проверих в книжката:

Ford Ka 1996-> R134a, 650 ±13 g.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
bodurov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: заскрежена тръба на климатика

Мнение от bodurov » 12 юни 2012, 16:29

Благодаря колега за вниманието,като ми остане време ще отскоча до един майстор който ми препоръчаха.Колата е на дъщерята а тя кара малко,тъй че няма да е тези дни,но ако има развитие ще драсна какво е станало.
Изображение

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта