проблем с тока!!!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
mary_mj
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Status: Извън линия

проблем с тока!!!

Мнение от mary_mj » 19 мар 2012, 14:54

здравейте
първо ще бъда много благодарна ако можете да ми помогнете и да си спестим иронията - момиче съм и от скоро щофьор :oops: :oops: :oops:
търсих из форума а и в нета но нищо от това което намерих не ми влиза в проблема :? :?
ето и проблема: вчера птопътувах около 100тина км и се прибрах нормално без проблем. сега обаче се оказа че нямам никакъв ток в колата (дори купето не свети при отваряне) първо включих акумолатора да се зарежда но явно не е там проблема. звънях в сервиза който обслужва колата ми и ме посъветваха да проверя дали няма нещо откачено .. обаче грам представа си нямам какво точно да гледам и т.н. незнам дали е от значение но вчера преди да се прибера бяхме на автомивка.,.... :-/: :-/: :-/:
още веднъж благодаря......

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от varby » 19 мар 2012, 16:35

Здравей колежке,при тези майстори който правят дефектация по телефона по-добре друг път да не ходиш.Сега да обясняваме кое ,как и защо няма смисъл.Най добре някой колега който е наблизо да помогне,вярвам ,че никой няма да откаже.На мен ми прилича на мъртва клетка,но само с измерване може да се разбере/под 10 волта под товар -АБ е за смяна/

mary_mj
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от mary_mj » 19 мар 2012, 19:03

varby написа:Здравей колежке,при тези майстори който правят дефектация по телефона по-добре друг път да не ходиш.Сега да обясняваме кое ,как и защо няма смисъл.Най добре някой колега който е наблизо да помогне,вярвам ,че никой няма да откаже.На мен ми прилича на мъртва клетка,но само с измерване може да се разбере/под 10 волта под товар -АБ е за смяна/
AБ за акумолатора ли става въпрос??? той е почти нов декември е купуван.
има и нещо ново по проблема - значи когато акумолатора е включен да се зарежда при отваряне на вратите се оказа че купето свети, но нищо друго не реагира. сега изключих зарядното и купето вече не свети :-/: :-/: :-/:
очаквам сега един приятел да погледне и незнам....
цял ден съм забита в четене - даже като ученичка не съм чела толкова :D
вече почвам да се отчайвам от всичко и всички.....
майстори -ако на колата и няма нищо винаги ще намерят нещо да ти вземат парите, а когато има проблем и наистина не ок всички се дърпат щото незнаят кво да правят - май така излиза....

и благодаря все пак че се отзовахте..

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от dreadx » 19 мар 2012, 19:36

Изглежда, че включваш зарядното на акумулатора, както си е в колата и тогава свети?
Огледай клемите на акумулатора да не са разхлабени нещо, или да не са покрити с някакъв окис. Както и кабелите от клемите - дали са добре притегнати и да не са окислени. При намокряне и наличие на ток се получава електролиза - разграждане на метала и окисляване и в един момент връзката прекъсва.

Твоя акумулатор най-добре да го зареждаш на зарядно извън колата, лошото е че май нямаш волтметър да го премериш.

Има една известна вероятност от автомивката да се е намокрил някой датчик за отворени врати или багажник,
да се е включило осветление и др. консуматори и акумулаторът тотално да се е разредил.

Ако имаш възможност е добре да сложиш акумулатора на друга кола, или да сложиш на твоята за проба друг акумулатор - например от друга кола.

Ако сваляш акумулатора отвиваш и откачаш първо клемата на минуса. Ако започнеш от плюса има опасност да ти опре гаечния ключ някъде по шасито на колата и да направиш късо съединение.

Успех! и пиши после какво е станало.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от HACKO » 19 мар 2012, 20:25

mary_mj написа: AБ за акумолатора ли става въпрос??? той е почти нов декември е купуван.
..
Ами след като е купуван Декември има добра и лоша новина. Лошата е, че акумулатора има вътрешно прекъсване, добрата е, че това се покрива от гаранцията.

mary_mj
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от mary_mj » 19 мар 2012, 21:25

dreadx написа:Изглежда, че включваш зарядното на акумулатора, както си е в колата и тогава свети?
Огледай клемите на акумулатора да не са разхлабени нещо, или да не са покрити с някакъв окис. Както и кабелите от клемите - дали са добре притегнати и да не са окислени. При намокряне и наличие на ток се получава електролиза - разграждане на метала и окисляване и в един момент връзката прекъсва.

Твоя акумулатор най-добре да го зареждаш на зарядно извън колата, лошото е че май нямаш волтметър да го премериш.

Има една известна вероятност от автомивката да се е намокрил някой датчик за отворени врати или багажник,
да се е включило осветление и др. консуматори и акумулаторът тотално да се е разредил.

Ако имаш възможност е добре да сложиш акумулатора на друга кола, или да сложиш на твоята за проба друг акумулатор - например от друга кола.

Ако сваляш акумулатора отвиваш и откачаш първо клемата на минуса. Ако започнеш от плюса има опасност да ти опре гаечния ключ някъде по шасито на колата и да направиш късо съединение.

Успех! и пиши после какво е станало.
направо ме заби!! как първо минусите?!?!?!? имам един майстор на когото имам доверие горе долу и сега май трябва да остана и без него.. :)
преди със стария акумулатор имах проблем и сутрин не палеше та докато купя друг всяка вечер откачах плюса?!?!?!?! и това също е по съвет на майстора!!!!!?!?!?!?
както и да е утре е Ден за Майстори..
от началото на зимата има някакъв проблем първо акумулатора, после подгряването и т.н до "форд и циганин зимата не работят" (без да искам да обиждам никого)
и за всички колата беше ок май освен за мен.
утре ще видим какво ще открият и ще споделя
засега лека вечер и още веднъж Благодаря

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от diesel1.6 » 19 мар 2012, 21:51

varby написа:Здравей колежке,при тези майстори който правят дефектация по телефона по-добре друг път да не ходиш.Сега да обясняваме кое ,как и защо няма смисъл.Най добре някой колега който е наблизо да помогне,вярвам ,че никой няма да откаже.На мен ми прилича на мъртва клетка,но само с измерване може да се разбере/под 10 волта под товар -АБ е за смяна/
Попълни си профила - от кой град си, снимка, още снимки...
Някой може да излезе да ти е съсед и да спести писането тук.

mary_mj
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от mary_mj » 19 мар 2012, 22:10

diesel1.6 написа:
varby написа:Здравей колежке,при тези майстори който правят дефектация по телефона по-добре друг път да не ходиш.Сега да обясняваме кое ,как и защо няма смисъл.Най добре някой колега който е наблизо да помогне,вярвам ,че никой няма да откаже.На мен ми прилича на мъртва клетка,но само с измерване може да се разбере/под 10 волта под товар -АБ е за смяна/
Попълни си профила - от кой град си, снимка, още снимки...
Някой може да излезе да ти е съсед и да спести писането тук.

благодаря за бележката :wink:

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от opex » 20 мар 2012, 01:54

Никога не включвай акумулатор на зарядно докато е свързан към кабелите на колата.

приказките за форд и циганин ги разпространяват простите майстори - тия фордове имат нужда от елементарна и евтина поддръжка, само да е навременна и изкарват минимум 2 пъти повече километри без ремонт отколкото други коли наоколо от тия периоди ако ще да са аудита, бмв-та, голфове или повечето мерцедеси (без някои дизели може би) - ако някой абдал я е поддържал и майстора и е глупав верно и чеп за зеле няма да става от него :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от dreadx » 20 мар 2012, 08:08

mary_mj написа: преди със стария акумулатор имах проблем и сутрин не палеше та докато купя друг всяка вечер откачах плюса?!?!?!?! и това също е по съвет на майстора!!!!!?!?!?!?
О значи имаш и някаква утечка, дето ти изяжда тока от акумулатора през нощта, и затова е трябвало да го откачаш - ама то и нов акумулатор да сложиш само дето няма да свършва за 1 нощ, а за 5 -- защо не питаш майстора да потърси проблема? Първо да търси по радиото, алармата - неща, които допълнително са ашладисвани към колата. Може и лампата в багажника да се е прецакал датчика на вратата и да свети цялата нощ. Трябва да се провери както консумацията в покой, така и зареждането когато е запален двигателят.

mary_mj
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от mary_mj » 20 мар 2012, 11:18

dreadx написа:
mary_mj написа: преди със стария акумулатор имах проблем и сутрин не палеше та докато купя друг всяка вечер откачах плюса?!?!?!?! и това също е по съвет на майстора!!!!!?!?!?!?
О значи имаш и някаква утечка, дето ти изяжда тока от акумулатора през нощта, и затова е трябвало да го откачаш - ама то и нов акумулатор да сложиш само дето няма да свършва за 1 нощ, а за 5 -- защо не питаш майстора да потърси проблема? Първо да търси по радиото, алармата - неща, които допълнително са ашладисвани към колата. Може и лампата в багажника да се е прецакал датчика на вратата и да свети цялата нощ. Трябва да се провери както консумацията в покой, така и зареждането когато е запален двигателят.
до сега не са ми открили къде е проблема минала съм може би 3-4 майстора и всички казват че няма проблем обаче за мен проблем със сигурност има въпроса е кой и кога ще го открият.
сутринта я дръпнахме до сервиза и за сега чакам да се обадят да видим кво ще стане. а по между това може и друг проблем да се отвори понеже докато я дърпахме нещо блокира спирачката - крачната се втвърди направо а ръчната отказа, освен това и кормилото нещо трудно се въртеше.... дано не се отвори и там проблем
писна ми вече най- много да я засиля в някое дере и ще се оправят проблемите :D :D
незнам обаче защо повечето хора имат негативно мнение за ФОРДа като цяло. пподхвърляния като "нека ти е за урок другият път пак си купи ФОРД" и т.н.
.... и продължавам с чакането за сега

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от diesel1.6 » 20 мар 2012, 11:41

Не каза в кой град си. Защото можеше да се намери човек да ти каже какво е повредено за 5 минути - но това си е твоя работа. Имам две версии, ако изключим лесните за виждане неща като повреден алтернатор или постоянно светеща лапма в купето - скапана ненужна аларма или "майсторски" простотии по релето и инсталацията за подгрева.
Проблемите са в лъжите на хората в сервизите и в неспособността ти да ги хванеш.

mary_mj
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от mary_mj » 20 мар 2012, 11:55

едва ли ще имам късмета да има някой колега компетентен около мен :D :D
от Харманли съм

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от opex » 20 мар 2012, 14:13

Волана е тежък и спирачките са се втвърдили, защото когато двигателя не работи няма серво и не се върти помпата на хидравликата.
Ръчната е спряла да държи, защото вероятно накладките са се сготвили, като си спирала с нея.
Имам подозрение към алтернатора, хубаво е да се види дали той зарежда.
Иначе за намиране дали има утечка и къде е не е нужно да е специално при майстор на коли - никой не знае инсталациите на всички коли. Трябва ти електротехник с подходящ уред, който да знае как да мери!
п.с. мисля, че би трябвало да има съфорумник наблизо.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

mary_mj
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от mary_mj » 20 мар 2012, 16:38

от 9ч. е в сервиза преди около 2ч. се обадих и каза че е нещо си на динамото и уж беше почти готова но все още чакам.....

mary_mj
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от mary_mj » 20 мар 2012, 17:16

ще се побъркам X(: X(: X(:
60 кинта ми искат за части на динамото кво да правя?!?!?!?!?!?!?!?
или ако някой има нещо може да се договорим става дума за ескорт 1.8 тди 1996 дизел за Харманли- Хасково
моля помагайте...

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от opex » 20 мар 2012, 20:44

Както по-горе писах, че имам съмнения за алтернатора (или динамо, едно и също е), което е отговорно за зареждането на акумулатора.
При него вариантите са два - или на четки или на блока за регулиране на напрежението искат ремонт.
Каквото и да е, важното е, когато изкараш колата от сервиза да имаш/искаш гаранция, че няма да имаш този проблем с тока, заради който си вкарала колата в сервиза иначе ще си искаш парите обратно, каквото и да са свършили по колата.
п.с. нищо не ти пречи да се пазариш и да им кажеш момчета криза е така и така дайте да измислим няква по-хубава цена.. пък жена си вкарай нещо женски чар ала-бала ;)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от dreadx » 20 мар 2012, 20:50

И аз имах подозрения към алтернатора, само потърси някой дето разбира да ти намери и другия проблем.
Моят алтернатор също се прецака покрай ужасната зима и по този повод поразгледах офертите из форума - алтернатор на старо е към 25-30 лв.
Междувременно отворих моя, оправих всички спойки, почистих всички контакти, сложих грес на единия лагер (до другия не ми се разглобяваше, а и нямах с какво да развия ремъчната шайба) и смених четките - струваха 5 лв.

edit: НАСКО е от Хасково - зареди хубаво акумулатора на зарядното и газ към него - много кадърен човек.
/няма как да обещавам от негово име, ама поне може да те насочи какво да направиш и по двата проблема, питай го/

п.с. лафа за Форд е - "Форд и циганин не боледуват! - умират внезапно" - Един колега си бракува Фиеста-та, заради прословутия проблем с делкото, дето на този двигател е по-така ниско, и като завали дъжд - ако има проблеми с херметизацията си до първата локва.
Всяка машина си има особености - това, че не са успели да му го оправят означава, че не е случил на майстори. Решението струва под 20 ст. (20 стотинки!)
А и повечето майстори не са толкова добри, просто ръчкат и оправят някои неща и хората са принудени да ходят някой друг да им прави колата, пък каквото стане. Също така някои са добри по механиката, но те няма да успеят да ти отстранят проблемите с ел.инсталацията. И не само с колите е така. И с компютрите и с телевизорите - с всичко, което изисква сервизна поддръжка. Преди няколко дена срещнах един приятел в една авто-морга (то за моята кола се оказа, че май трябва да си търся части по вторичните суровини, не по моргите) и ме почна: - Що си купи Фиеста, а не Гоуф-че - ето сега обикаляш да търсиш части. -- Ами колата е на 20 год., седяла е 2-3 год. на улицата без да я карат - всяка кола при това положение ще изисква някаква поддръжка. Просто като имаш проблем с Ескорта питай във форума да ти кажат колеги, които го знаят и които са го решили, а не поредните майстори да хващат наслуки и да ръчкат.
Последна промяна от dreadx на 20 мар 2012, 21:15, променено общо 1 път.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от diesel1.6 » 20 мар 2012, 21:12

Оплакването нали е от изтощаване на акумулатора докато колата е паркирана. Не знам дали през алтернатора може да се получи такова нещо, по-скоро не. Не ми се рови за схемата за да видя. Нямаше да зарежда най-малкото, и щеше да свети червената лампа.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: проблем с тока!!!

Мнение от dreadx » 20 мар 2012, 21:19

Не, тя е карала 100-тина км. предната вечер, след това е оставила колата и на сутринта - няма ток. Вероятно акумулаторът се е изтощил при карането, и се е доизтощил от проблема с инсталацията, дето харчи някакъв ток, и заради който си е купила нов акумулатор. Може онзи другия проблем пак да го има, но просто новия акумулатор да не се изхарчва за една нощ, ако е нормално зареден. На мен когато ми се прецака алтернаторът, не светеше червената лампа когато работи колата.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта