От къде да взема ток за консуматор в купето.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
same
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 26 яну 2012, 02:08
Модел на автомобила: Ford Escort '97
Status: Извън линия

От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от same » 26 яну 2012, 02:28

Здравейте. Искам да си сложа една диодна лента над педалите, но не знам от къде да взема ток. Изображение
За тези става дума. Консумират доста малко ток до колкото знам. Мисля че са на 12V. Моля за помощ. Приемам всякакви идеи! ;;):

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от peterdi_bg » 26 яну 2012, 10:04

Аз за целия списък допълнителни консуматори, които съм си наслагал, взимам ток от две места - едното е директно от акумулатора (обаче с бушон), но трябва да имаш откъде да го прекараш и после да вържеш някъде масата. Другото място е от запалката, разделил съм кабелите преди нея. За осветление в купето по-скоро ще ти свърши работа второто. Трябва да си намериш място, откъдето да изкараш чифта кабели от таблото, да е някъде скрито и отзад.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от peigera » 26 яну 2012, 10:21

Аз лично бих те посъветвал да вземеш ток от плафона .Коли които имат осветление заводски там като мондео тези им светлини работят с плафона на тавана. Съвет НЕ ПОЛЗВАЙТЕ предпазители (бушони) които се продават по бензиностанции и къде ли още не в комплект. Бушони само оригинални. Ментетата си стапят пластмасата на самия предпазител,поврежда контактните повърхности защото много загрява и изгаря на много по голям ток от това което е написано на него .В много от случаите поврежда проводника (кабела).Ако не се лъжа при ескорт точно там долу има оставено място за плафонче на пластмасите под волана .Има и една свободна букса с 2 кабела правоъгълна тя е заводско за плафона може да е ползваш.

same
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 26 яну 2012, 02:08
Модел на автомобила: Ford Escort '97
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от same » 26 яну 2012, 11:17

Супер благодаря много! Забравих да уточня че съм с Ескорт '97-ма хечбек. Отностно тока от запалката - как се стига до кабелите и, много сваляне ли е :?:
А отностно плафона - какво представлява и отново какво трябва да сваля че да се покаже?

Потребителски аватар
supernatural
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 26 юли 2009, 17:16
Модел на автомобила: ford eskort 1.8 tdi rfk
Местоположение: vraca
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от supernatural » 26 яну 2012, 11:57

колега ти заводско трябва да имаш плафони които осветяват в краката ,като отвориш вратата и няколко секунди след като затвориш! на моя ескорт 96 та предишния собственик бе свалил крушките да не светят, аз си взех сини диоди на платка, те са по 4 броя на платката с 2 кабелчета за 12в , 1 такава платка е 1,50 но и твоя вариянт става! та взех ток от плафоните в краката, но да замериш коеи е + и - за диодите има значение, малко лепило или силикон и ги залепяш от долу където ти е удобно ! проста работа не треа да разглабаш нищо нито бушони да слагаш само малко ше те заболи краста от залягане под таблото! успех

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от peigera » 26 яну 2012, 12:22

Няма заводско плафони има само места за такива оставени.Огледах моята кола и видях,че нямам такава букса за каквато говорих имам само място оставено за плафон .На по старата ми която беше 91г. имаше и букса.Ако изкаш да свети когато отвориш шофьорската врата и да загасва при затварянето на вратата.Взимаш + от червения кабел който е на буксата на запалката а за минус ползваш черен/зелен.Ако изкаш да свети когато ти решиш ползваш кабелиоте от буксата на запалката червен (+) и кафяв за (-).Ще трябва и прекъсвач .Като и в двата случая поставиш предпазител на (+) който да не надвишава 10А препоръчвам ако ще захранваш само тази свето диодна лента да е 5А но както казах да е оригинален който можеш да закупиш от всеки дилър за нови коли на цена около 40 стотинки.Ето и снимки да те насочат.Ако ще прокарваш кабели на ново закрепвай ги към заводската инсталация а не да се мотаят в краката и така да овеличиш вероятността от скъсани кабели ,претрити изолации а не дай си боже и пожар. Предържай се възможно най близко до заводското и се стреми колкото е възможно по малко кабели допълнително в колата за каквото и да било то .
http://imageshack.us/g/210/picture022ms.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от peterdi_bg » 26 яну 2012, 13:00

peigera написа:НЕ ПОЛЗВАЙТЕ предпазители (бушони) които се продават по бензиностанции и къде ли още не в комплект. Бушони само оригинални. Ментетата си стапят пластмасата на самия предпазител,поврежда контактните повърхности защото много загрява и изгаря на много по голям ток от това което е написано на него
Досега аз лично не съм имал случай на разтопен бушон от неоригиналните, а съм гърмял поне 10 такива. Да не си попаднал на баш ментета? В колата нямам нито един оригинален бушон, освен едни които ми дадоха познати от разглобяването на някакво БМВ в квартала. Колкото за мощността - на плафон+запалка + разни бъзикни в купето съм сложил 15А от тези неоригиналните, а трябва по принцип да е 20. С 5А по-слаб имам и на перката на радиатора. Само на долния чифт фарове са по-мощни (15А), но те са от въпросното БМВ
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

same
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 26 яну 2012, 02:08
Модел на автомобила: Ford Escort '97
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от same » 26 яну 2012, 15:01

Аа така.. Отностно кога да светят - като си пусна фаровете с тях заедно. От повечето мнения ако нямам такива "плафони" под волана да разгловя запалката това видях като най - добра алтернатива. Поправете ме ако греша.

Бих слязал още сега да видя къде какво има но духа адски много навън и е мнооого студено. :(:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от HACKO » 26 яну 2012, 21:12

same написа:Аа така.. Отностно кога да светят - като си пусна фаровете с тях заедно. От повечето мнения ако нямам такива "плафони" под волана да разгловя запалката това видях като най - добра алтернатива. Поправете ме ако греша.

Бих слязал още сега да видя къде какво има но духа адски много навън и е мнооого студено. :(:
И като караш, на ком ку.. ще търсиш в краката си та да ти свети?

Изпълнението е елементарно, на запалката има лампичка, която свети точно когато ти трябва, вземаш оттам и да не ти пука за товара, бушона на габаритите е 10А, което е достатъчно (толкова е и на фаровете).

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от peigera » 26 яну 2012, 22:39

peterdi_bg написа:
peigera написа:НЕ ПОЛЗВАЙТЕ предпазители (бушони) които се продават по бензиностанции и къде ли още не в комплект. Бушони само оригинални. Ментетата си стапят пластмасата на самия предпазител,поврежда контактните повърхности защото много загрява и изгаря на много по голям ток от това което е написано на него
Досега аз лично не съм имал случай на разтопен бушон от неоригиналните, а съм гърмял поне 10 такива. Да не си попаднал на баш ментета? В колата нямам нито един оригинален бушон, освен едни които ми дадоха познати от разглобяването на някакво БМВ в квартала. Колкото за мощността - на плафон+запалка + разни бъзикни в купето съм сложил 15А от тези неоригиналните, а трябва по принцип да е 20. С 5А по-слаб имам и на перката на радиатора. Само на долния чифт фарове са по-мощни (15А), но те са от въпросното БМВ

Колега няма да изпадам в спорове.Колата си е твоя , прави каквото искаш.Аз казвам на колегата а той какво ще реши си е негова работа.На теб мога да кажа ако искаш да тестваш моите думи ,сложи един предпазител 10А МЕНТЕ на вентилатора който ти е за парното .Включи го на максимална степен при запален двигател.Изчакай го известно време и виж дали ще изгори. Направи същия тест с оригинален и пак ще си говорим.
Не е една колата на която съм възстановявал инсталация заради такъв предпазител.Утре ще ти пусна снимка да видиш какво се беше случило с таблото на бушоните ми от такъв предпазител .Предишния собственик го е сложил и резултата беше стопено табло и клемите които са в таблото прегорели поправих го,смених и клемите вътре но трябва ли да се стига до това?След като някой вече знае причината и просто би било редно да е съобщи на другите хора.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от peigera » 05 фев 2012, 09:08

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=37410" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Gattuso
потребител
потребител
Мнения: 430
Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
Модел на автомобила: Ford
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от Gattuso » 05 фев 2012, 12:55

Аз съм взел ток от + на габарита в десния фар. Когато работят фаровете, работят и диодите

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от ЯЛТА » 05 фев 2012, 17:40

Нали не си гледате в краката когато натискате педалите, защото това беше първото нещо което ни учеха инструкторите в началото на шофьорските курсове, а после и в професионалната школа.
Последна промяна от ЯЛТА на 05 фев 2012, 18:54, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Gattuso
потребител
потребител
Мнения: 430
Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
Модел на автомобила: Ford
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от Gattuso » 05 фев 2012, 18:40

Да гледах си в краката, но първите 3 дена след като взех книжка :mrgreen: А такава имам вече от 6г. и не си гледам в краката, но ми е готино когато свети

same
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 26 яну 2012, 02:08
Модел на автомобила: Ford Escort '97
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от same » 19 фев 2012, 22:48

Gattuso написа:Аз съм взел ток от + на габарита в десния фар. Когато работят фаровете, работят и диодите
Ами то хубаво ама аз определено няма да се оправя до този фар. Отностно темата която сте ми дали нищо не разбрах за жалост. Като цяло се спрях да вариянта със запалката, понеже действително когато съм на фарове, една лампичка вътре свети. Сега идва големия въпрос как точно да стигна до там и от къде по конкретно да взема ток..?

Купил съм лентата и проводник имам само мен чака помагайте :?

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от peigera » 21 фев 2012, 20:34

Резултата от менте предпазители
http://imageshack.us/gal.php?id=sZWnktv ... KzfmuPU3JI" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img594.imageshack.us/img594/1374 ... e009ng.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img204.imageshack.us/img204/5286 ... e013yx.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
pachev83
потребител
потребител
Мнения: 79
Регистриран: 20 фев 2008, 21:03
Модел на автомобила: ESCORT 96 1.8 TD SEDAN
Status: Извън линия

Re: От къде да взема ток за консуматор в купето.

Мнение от pachev83 » 23 фев 2012, 12:50

здравейте колеги.Аз лично бих се дразнил и разсеивал ако ми свети постоянно в краката.на моя форд са оригинални плафоните в краката...отпред да подчертая.а за коегта СУПЕРНАТУРАЛ като лудиясериал :) не разбрал тои си е прекал от предните плафони и отзад да си има ли?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта