Мнение за скоростна кутия типтроник

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
CVETKOV70
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 мар 2007, 13:27
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25 2007
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение за скоростна кутия типтроник

Мнение от CVETKOV70 » 02 яну 2012, 11:47

ЧНГ НА ВСИЧКИ КОЛЕГИ ОТ ФОРУМА! Моля за мнения относно скоростна кутия типтроник монтирана на форд фиеста.Ако някои е карал такъв форд да каже как е.Благодаря, весели празници и безаварийна 2012г.

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Re: Мнение за скоростна кутия типтроник

Мнение от dimbatami » 05 яну 2012, 20:59

колега да земиш да ни споделиш нещо повече секаш схваним за кво иде реч аджеба (сори да езика )

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Мнение за скоростна кутия типтроник

Мнение от nikolovvd » 05 яну 2012, 21:14

Типтроник (на немски: Tiptronic) е вид автоматична скоростна кутия, изобретена от Порше. Използва се в автомобилите Порше, а също така и по лиценз в други марки. Наименованието Типтроник е запазена търговска марка на Порше. Основната разлика между обикновена автоматична скоростна кутия и Типтроник е възможността шофьорът сам да сменя предавките в ръчен режим. Това става с отделна пътека за скоростния лост или с планки на волана. Дали скоростната кутия да бъде напълно автоматична или да избере Типтроник функцията, избира шофьорът с бутон.
При мен е нащо подобно и се нарича CVT.
В автоматичен режим скоростите се сменят плавно и няма придърпване. Като при електрокар - натискаш педала и колата потегля. Колкото повече газ подаваш, толкова по-бързо се ускоряваш.
Мога да сменям скоростите в ръчен режим от лоста и от волата (както при болидите от F1). При ниски обороти не можеш да преминеш на по-висока предавка и ако оборотите са високи при връщане на предавка надолу отказва да превключи, защото ще влезеш в червената област. Ако от 5 или 6 скорост започнеш спиране скоростната кутия сама връща скоростите, но като стигне до І-ва остава на нея. При ускорение обаче трябва да превключваш скоростите нагоре.
В комбинация с мощен двигател е доста икономична, дори в града. Градския разход при сравнително постоянна скорост е 5.5 - 6 на 100.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта