Климатроник - какъв е принципът на работа при Фиеста?
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Климатроник - какъв е принципът на работа при Фиеста?
Здравейте отново колеги,
Не знам, дали темата е поставена в правилния раздел и моля да я преместите, ако не е така. Интересува ме на какъв принцип работи климатроникът в моята Фиеста. По-точно кога се включва и кога изключва.Когато е изключен напълно и не свети нищо по таблото, въздухът в купето ли се върти или влиза отвън? Доколкото четох в упътването, при изключен климатроник, въздухът циркулира в купето. Поне така разбрах от прочетеното. Така ли е това? Интересува ме, защото искам да имам повече мощност при изпреварване, но не съм наясно, дали мощността е еднаква примерно, когато климатикът охлажда яко и когато едва се върти. Тоест, когато поддържа зададената температура. Как да съм сигурен, че имам мощност при изпреварване и какво трябва да направя, за да не се затормозява двигателят допълнително? Възможно ли е това да става и при включен климатроник и ако да, как? При предната Фиеста имах обикновен климатик и там нещата бяха ясни - или работи или не. Обаче ако не работи, имах възможност да вкарам външен въздух с определена температура. Как въобще трябва да процедирам с климатроника, ако искам просто да ми влиза външен въздух, без да се затормозява колата? Днес карах на дълъг път с пълно натоварване, включително на Шипка, та възникнаха отново тия въпроси при мен. С предната кола на Шипка, просто спирах климатика и пусках да ми духа въздух отвън, който и без това е хладен почти винаги. С тая обаче явно не става и климатроникът трябва да си работи постоянно. Ако задам температура, с 2-3 градуса по-ниска от околната, дали мощността на колата е по-голяма или е все тая? Благодаря предварително.
Не знам, дали темата е поставена в правилния раздел и моля да я преместите, ако не е така. Интересува ме на какъв принцип работи климатроникът в моята Фиеста. По-точно кога се включва и кога изключва.Когато е изключен напълно и не свети нищо по таблото, въздухът в купето ли се върти или влиза отвън? Доколкото четох в упътването, при изключен климатроник, въздухът циркулира в купето. Поне така разбрах от прочетеното. Така ли е това? Интересува ме, защото искам да имам повече мощност при изпреварване, но не съм наясно, дали мощността е еднаква примерно, когато климатикът охлажда яко и когато едва се върти. Тоест, когато поддържа зададената температура. Как да съм сигурен, че имам мощност при изпреварване и какво трябва да направя, за да не се затормозява двигателят допълнително? Възможно ли е това да става и при включен климатроник и ако да, как? При предната Фиеста имах обикновен климатик и там нещата бяха ясни - или работи или не. Обаче ако не работи, имах възможност да вкарам външен въздух с определена температура. Как въобще трябва да процедирам с климатроника, ако искам просто да ми влиза външен въздух, без да се затормозява колата? Днес карах на дълъг път с пълно натоварване, включително на Шипка, та възникнаха отново тия въпроси при мен. С предната кола на Шипка, просто спирах климатика и пусках да ми духа въздух отвън, който и без това е хладен почти винаги. С тая обаче явно не става и климатроникът трябва да си работи постоянно. Ако задам температура, с 2-3 градуса по-ниска от околната, дали мощността на колата е по-голяма или е все тая? Благодаря предварително.
Последна промяна от ImpossibleMan на 05 авг 2011, 12:09, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - каъв е принципът на работа при Фиеста?
Нито съм чел по въпроса, нито съм виждал отблизо такава Фиеста, но...... защо просто не ползваш бутона A/C за да спираш и пускаш компресора на климатика? Когато не искаш да ти товари мотора, само цъкаш A/C и това е.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - каъв е принципът на работа при Фиеста?
Viper_one написа:Нито съм чел по въпроса, нито съм виждал отблизо такава Фиеста, но...... защо просто не ползваш бутона A/C за да спираш и пускаш компресора на климатика? Когато не искаш да ти товари мотора, само цъкаш A/C и това е.
Доколкото забелязах, климатроникът на Фиеста не се изключва от A/C, а само се включва. И аз отначало исках да реша проблема по подобен начин, но се оказа, че климатроникът се изключва само от бутона off. Но тогава според упътването на автомобила, въздухът почва да циркулира отвътре и няма достъп на свеж въздух. А аз искам да влиза въздух с определена температура отвън, без да работи климатроника. Не знам как може да стане това. На ръчен режим мога да направя вентилаторът да духа на едно и да регулирам температурата така, че да ми допада. Но тогава компресорът остава ли включен? Ей това не ми е ясно и затова пуснах тая тема. Дали, ако пусна по-топъл въздух климатикът няма да товари по-малко двигателя? И през зимата как стоят нещата, след като климатикът не работи под 5 градуса целзий?
И при предната Фиеста не ми бе ясна работата на климатика, защото като дам газ по баир, имах чувството че се изключва, а и охлаждането бе малко. Почваше да охлажда добре едва когато моторът не се товари много, а най-добре при спускане по наклон.
Има ли някакви степени на работа?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - каъв е принципът на работа при Фиеста?
Когато климатроника е изключен от OFF, наистина не постъпва външен въздух.Поне при мен на Фокус и С-МАХ е така,а предполагам и при теб е същото.Бутона А/С управлява компресора и когато е изключен,компресора не се върти,независимо че климатроника е включен.Това е режимът,който търсиш.Просто си включи климатроника на около 20 градуса,изключи си A/C-то и ще ти влиза само външен въздух без да се охлажда.В този режим няма да се затормозява двигателя,защото се върти само вътрешния вентилатор.Климатроника ще се опитва да регулира температурата само чрез промяна на скоростта на вентилатора,в зависимост от външната и вътрешна температура.Ако искаш напълно ръчно управление и на вентилатора,просто му задай скорост от бутоните и ще е същото,както е било и при обикновения климатик на старата ти Фиеста.Аз не бих се притеснявал за липсата на мощност,при изпреварване,с включен климатик,защото при натискане на газта до край,компресора се изключва автоматично за няколко секунди.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - каъв е принципът на работа при Фиеста?
Чувал съм че при някои нови висок клас автомобили (конкретно за Мерцедес ставаше въпрос) компресорът е електрически - т.е. има си електродвигател и е абсолютно независим от ДВГ. Казвам че съм го чувал - т.е. не съм сигурен 
При твойта Фиеста, обаче, предполагам не е така. Ако компресорът е зацепен на ремък към двигателя, то няма положение в което да товари по-малко или да товари повече. Работи в прекъснат режим - или товари, или не товари. При нужда от силно охлаждане ще работи постоянно и ще товари постоянно. Ако няма чак такава нужда, то просто ще се включва на интервали. Интервалите могат да са по няколко десетки секунди, могат да са и по няколко минути.
И както каза синтез3Д - при WOT (wide open throttle - широко отворена дроселова клапа) ЕКУ-то изключва съединителя на компресора именно за да имаш мощност при изпреварване или в напечена ситуация.

При твойта Фиеста, обаче, предполагам не е така. Ако компресорът е зацепен на ремък към двигателя, то няма положение в което да товари по-малко или да товари повече. Работи в прекъснат режим - или товари, или не товари. При нужда от силно охлаждане ще работи постоянно и ще товари постоянно. Ако няма чак такава нужда, то просто ще се включва на интервали. Интервалите могат да са по няколко десетки секунди, могат да са и по няколко минути.
И както каза синтез3Д - при WOT (wide open throttle - широко отворена дроселова клапа) ЕКУ-то изключва съединителя на компресора именно за да имаш мощност при изпреварване или в напечена ситуация.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - каъв е принципът на работа при Фиеста?
Благодаря ви за отговорите! Изясниха ми се нещата. Странно, но повече от месец не бях забелязал, че компресорът може да се изключва. Останах с впечатлението, че тоя бутон е само за включване. Ще трябва още малко да се позанимавам с тоя климатик, за да разбера точно как действа. И аз си мислех нещо подобно - че компресорът се изключва при подаване на газ, но не бях сигурен по какъв начин става това. При старата Фиеста се чувстваше едно придърпване и цъкане, когато се изключва компресора при ускорение. Но не ми е ясно, дали това става на някакви степени или просто това е включване/изключване. Ако някой знае линк, описващ работата на климатроник, та бил той и на друга кола, ще съм му благодарен да даде. Още веднъж ви благодаря за разясненията!
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - какъв е принципът на работа при Фиеста?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 50#p370350" onclick="window.open(this.href);return false;
Чети от този въпрос надолу. Там коментирахме защо включва и изключва. Разликата между "климатик" и "климатроник" при Форд (въпреки че думата климатроник си е на VW/Audi) е просто че ти не сменяш степените на вентилатора и съотношението топло/студено, а го прави управлението на автоматичния климатик на база показанието на два температурни датчика (вън и вътре) и един датчик за слънчева осветеност.
Чети от този въпрос надолу. Там коментирахме защо включва и изключва. Разликата между "климатик" и "климатроник" при Форд (въпреки че думата климатроник си е на VW/Audi) е просто че ти не сменяш степените на вентилатора и съотношението топло/студено, а го прави управлението на автоматичния климатик на база показанието на два температурни датчика (вън и вътре) и един датчик за слънчева осветеност.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - какъв е принципът на работа при Фиеста?
Да, вече пробвах в действие това, което казвате. Ама трябваше да пусна цяла тема, че да ми просветне с тоя EATC
Някак си не отива да наричам климатроника EPAS, а ESP + тракшън контрол - IDS. Не, че не мога, но 95 % няма да ме разберат за какво говоря. Чудя се, как не съм разбрал за това по-рано, ама то все не остава време да разуча функциите на колата, защото гледам да пристигна от точка А до точка Б. Е, все пак изкачих Шипка на климатик с пълен товар. Но пуснах и тая тема, защото ако някой е минавал по пътя Бяла-Русе, знае какъв голям баир има след Бяла. Там на пета и темпомат скоростта пада, та се запитах, дали не може хем да не завра от жега, ако изключа изцяло EATC, хем да не пада скоростта ми. Но явно това е от мощността, както го обяснявате, защото компресорът би трябвало да се е изключил при такова натоварване. А темпоматът не си играе игрички - дава газ до дупка и това е. Другият път по-мощна кола, за да не пускам подобни глупави теми 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта