Автомобилна обиколка на България „100 години по-късно
- Ford_Lord
- потребител
- Мнения: 202
- Регистриран: 13 яну 2010, 18:12
- Модел на автомобила: Ford Orion 91',Mondeo 02'
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Автомобилна обиколка на България „100 години по-късно
Стартира утре от София с Ford Model Т.
Най-мащабната от поредицата фирмени прояви, посветени на 20-ия рожден ден на Мото-Пфое и 100 години Ford в България, е Обиколката на България „100 години по-късно”.
Уникалното „шоу на колела” представлява повторение на първата автомобилна обиколка на България, осъществена през далечната 1911 г.
Преди 100 години тя е организирана с Ford Model Т от братовчедите Методи и Марин Лъскови и техния шофьор Димко Ангелов. Продължила е 22 дни с маршрут София – Бургас – София.
Според документите, запазени от онези години, тя е предизвикала невероятен интерес във всички градове, през които е преминала. Някои са наричали Ford Model Т „дяволска машина”, други са спирали автомобила, за да го разгледат и задоволят своето любопитство, трети са го посрещали с цветя, в тържествена обстановка. Навсякъде местните вестници са давали описания на автомобила и ползата, която ще допринесе за България.
Днес, 100 години по-късно, отново Ford Model Т тръгва от София, заедно с Model А и най-новите модели на марката – Fiesta, Focus и Mondeo.
Стартът на Обиколката ще бъде даден на пл. „Александър Невски” в 11 ч. от праправнучката на Хенри Форд – Елена Форд, градоначалникът на столицата г-жа Йорданка Фандъкова и член на Правителството.
За Ford Model Т:
Първият Model Т се появява на 1 октомври 1908. Той е бил роудстър с две врати и е бил продаден за 825 $. Производството му само през първата година достига близо 10 660 автомобила, с което надминава всички рекорди в автомобилната индустрия. До 1925 г. цената му вече е 260 $, с което неговият създател Хенри Форд сбъдва мечтата си да предложи не просто здрав и надежден автомобил, но и цена, достатъчно ниска, за да може всеки да си го позволи.
Model Т променя цялостния облик на автомобилната индустрия. С него Хенри Форд поставя началото на поточната линия при производството на автомобили, 8-часовия работен ден, като по този начин дава тласък на индустриалната революция.
До 1921 г. Model Т стои зад почти 57 % от световното автомобилно производство. Именно това дава основание да бъде определен като първия масов автомобил. През всичките 19 години на производство от него са били продадени повече от 15 млн. бройки. Успоредно с това хората купуват и хиляди негови аксесоари. Ето защо се смята, че той поставя началото и на този вид индустрия, която в момента носи годишна печалба от 38 милиона $.
Model Т е тежал едва 544 кг. и се е палил с помощта на манивела. Бил е оборудван с 4-цилиндров двигател с 20 к.с. и е развивал максимална скорост от 72 км/ч. Близо 12 от общо 15-те милиона автомобила са били в черен цвят. В ранните и по-късни години обаче са се предлагали и други цветове като синьо, червено, зелено и сиво, но те били толкова тъмни, че едва са се различавали от черното.
Model Т бързо се превръща в символ на надеждност и ниска цена и печели одобрението на милиони американци, които с любов го наричат „Тенекиената Лизи”.
На 26 май 1927 г. с официална церемония е отбелязан краят на производството на модела. Повече от 70 години след това, през 1999 г., група от 133 автомобилни експерти от 32 страни избират Model Т за автомобила на 20-ти век.
Най-мащабната от поредицата фирмени прояви, посветени на 20-ия рожден ден на Мото-Пфое и 100 години Ford в България, е Обиколката на България „100 години по-късно”.
Уникалното „шоу на колела” представлява повторение на първата автомобилна обиколка на България, осъществена през далечната 1911 г.
Преди 100 години тя е организирана с Ford Model Т от братовчедите Методи и Марин Лъскови и техния шофьор Димко Ангелов. Продължила е 22 дни с маршрут София – Бургас – София.
Според документите, запазени от онези години, тя е предизвикала невероятен интерес във всички градове, през които е преминала. Някои са наричали Ford Model Т „дяволска машина”, други са спирали автомобила, за да го разгледат и задоволят своето любопитство, трети са го посрещали с цветя, в тържествена обстановка. Навсякъде местните вестници са давали описания на автомобила и ползата, която ще допринесе за България.
Днес, 100 години по-късно, отново Ford Model Т тръгва от София, заедно с Model А и най-новите модели на марката – Fiesta, Focus и Mondeo.
Стартът на Обиколката ще бъде даден на пл. „Александър Невски” в 11 ч. от праправнучката на Хенри Форд – Елена Форд, градоначалникът на столицата г-жа Йорданка Фандъкова и член на Правителството.
За Ford Model Т:
Първият Model Т се появява на 1 октомври 1908. Той е бил роудстър с две врати и е бил продаден за 825 $. Производството му само през първата година достига близо 10 660 автомобила, с което надминава всички рекорди в автомобилната индустрия. До 1925 г. цената му вече е 260 $, с което неговият създател Хенри Форд сбъдва мечтата си да предложи не просто здрав и надежден автомобил, но и цена, достатъчно ниска, за да може всеки да си го позволи.
Model Т променя цялостния облик на автомобилната индустрия. С него Хенри Форд поставя началото на поточната линия при производството на автомобили, 8-часовия работен ден, като по този начин дава тласък на индустриалната революция.
До 1921 г. Model Т стои зад почти 57 % от световното автомобилно производство. Именно това дава основание да бъде определен като първия масов автомобил. През всичките 19 години на производство от него са били продадени повече от 15 млн. бройки. Успоредно с това хората купуват и хиляди негови аксесоари. Ето защо се смята, че той поставя началото и на този вид индустрия, която в момента носи годишна печалба от 38 милиона $.
Model Т е тежал едва 544 кг. и се е палил с помощта на манивела. Бил е оборудван с 4-цилиндров двигател с 20 к.с. и е развивал максимална скорост от 72 км/ч. Близо 12 от общо 15-те милиона автомобила са били в черен цвят. В ранните и по-късни години обаче са се предлагали и други цветове като синьо, червено, зелено и сиво, но те били толкова тъмни, че едва са се различавали от черното.
Model Т бързо се превръща в символ на надеждност и ниска цена и печели одобрението на милиони американци, които с любов го наричат „Тенекиената Лизи”.
На 26 май 1927 г. с официална церемония е отбелязан краят на производството на модела. Повече от 70 години след това, през 1999 г., група от 133 автомобилни експерти от 32 страни избират Model Т за автомобила на 20-ти век.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Автомобилна обиколка на България „100 години по-късно
Ето датите и градовете:
На 16 юни – в София и Пазарджик
На 17 юни – в Пловдив и Стара Загора
На 18 юни – в Хасково
На 19 юни – в Бургас
На 20 юни – в Добрич и Варна
На 21 юни – в Шумен и Русе
На 22 юни – във Велико Търново - 11 - 13 часа пред общината.
На 23 юни – в Плевен
На 16 юни – в София и Пазарджик
На 17 юни – в Пловдив и Стара Загора
На 18 юни – в Хасково
На 19 юни – в Бургас
На 20 юни – в Добрич и Варна
На 21 юни – в Шумен и Русе
На 22 юни – във Велико Търново - 11 - 13 часа пред общината.
На 23 юни – в Плевен
- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Автомобилна обиколка на България „100 години по-късно
Това е от мене, гледах, че в Бургас е имало и други коли 
Наживо са доста приятни и радващи около коли
http://baidido.snimka.bg/automobiles/re ... 8.23966651" onclick="window.open(this.href);return false;

Наживо са доста приятни и радващи около коли

http://baidido.snimka.bg/automobiles/re ... 8.23966651" onclick="window.open(this.href);return false;
Който кара Форд е горд!
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Автомобилна обиколка на България „100 години по-късно
мондеото след фейса хваща оченцето .. малко промени но много премислени и на място .. тия ретро моделите много запазенки ,в движение ли бяха ,тестдрайвче нещо ? 

- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Автомобилна обиколка на България „100 години по-късно
Единият модел (мисля, че Т) се движи на собствен ход, а за другият ги чувах, че се обаждаха да викат платформа. Иначе нямаше тестдрайв на новите.
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Автомобилна обиколка на България „100 години по-късно
DigiPro написа:Ето датите и градовете:
На 16 юни – в София и Пазарджик
На 17 юни – в Пловдив и Стара Загора
На 18 юни – в Хасково
На 19 юни – в Бургас
На 20 юни – в Добрич и Варна
На 21 юни – в Шумен и Русе
На 22 юни – във Велико Търново - 11 - 13 часа пред общината.
На 23 юни – в Плевен
Нашата Силистра са я забравили ,че се намира в България.Жалко.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Автомобилна обиколка на България „100 години по-късно
Ford_Lord написа:............Уникалното „шоу на колела” представлява повторение на първата автомобилна обиколка на България, осъществена през далечната 1911 г.
Преди 100 години тя е организирана с Ford Model Т от братовчедите Методи и Марин Лъскови и техния шофьор Димко Ангелов. Продължила е 22 дни с маршрут София – Бургас – София. ....................
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта