ЗА КЛИМАТИКА

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от adrian.mezdra » 30 май 2011, 20:47

Здравейте колеги!
Включва компресора но неохлажда.
Какъв може да е проблема?

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от Doin » 30 май 2011, 22:14

Първо го допълни и ако и тогава не охлажда тогава вече има проблем.

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от adrian.mezdra » 31 май 2011, 17:24

Ще го допълня и ще видим, но колега патил ми каза, че е възможно и компресора да е заминал.
При него било същото включва но неможе да охлажда та се наложило да го смени и цялото това удоволствие с пълненето му е излязло около 250 лв. става въпрос за VW голф.
За форд нямам представа колко може да струва компресора иначе пълненето е около 70 лв.

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от adrian.mezdra » 03 юни 2011, 18:51

Здравейте колеги!
Преди няколко дни отидох при специалист дето се занимава с климатици на автомобили.
Момчето включи апарата към климатика на колата, прочисти системата като това нещо отне около половин час и ми када,че ще зареди около 300 грама фреон и ако всичко е добре след няколоко дена ще го допълни.
Аз отидох на другия ден и прегледа всичко като се усъмни, че може да има теч но на моя отговорност му казах да пълни, като цялата тази работа ми струваше 50 лв.
Като се прибрах и погледнах отдолу от лявата страна на една от тръбичките до радиатора е влажна и на пръста ми като изтрих остана зелена течност. Не е много но е овлажнено.
Възможно ли е там това да е теч тъй като си мисля ,че фреона е безцветен.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от Edinuser » 03 юни 2011, 20:14

Фреона да, но маслото на компресора обикновено е зелено ...

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от tropper » 05 юни 2011, 10:56

Отиди пак при човека. Те слагат зелен УВ-оцветител във фреона. Вижда се зелен само когато се освети с ултравиолетова светлина и през жълти очила.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от adrian.mezdra » 05 юни 2011, 11:19

Здравейте колеги!
Фреона нали е газ и не би трябвало да се размазва като масло по ръцете.
Нямам представа но мисля, че ако има теч то би трябвало газта да се изпарява и да не се вижда с просто око, а както казва колегата само при осветяване с ултравиолетова светлина.
В моя случаи по тръбичката се вижда с просто око зелена мазна течност наподобяваща на хидравлично масло.
Ако може някои да ми разясни принципа на действие на климатика и на всички елементи който са свързани с него - става въпрос за Ескорт 1.8 TDI.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от tropper » 05 юни 2011, 11:57

В климатичната система освен фреон около 700-800гр. има и около 150-200гр. масло :idea:

Компресорът сгъстява газа до втечняване, при което той си вдига температурата. Постъпва в радиатора отпред (кондензер), там се охлажда принудително и продължава към "парното". Там влиза в радиаторчето (изпарител) в "парното", където от течна фаза преминава в газообразна и в следствие на това че му пада налягането се охлажда много. Затова става студено :D: После газът минава през филтър-дехидратора, където се отделят водните молекули, ако има такива. В един източник пишеше че водните молекули навлизат чрез осмоза на молекулно ниво през гумените маркучи. По същия начин се твърдеше че бяга фреона от системата. След дехидратора, газът отново постъпва в компресора, за да продължи цикъла.

Маслото смазва механиката на компресора.
Последна промяна от tropper на 06 юни 2011, 12:31, променено общо 1 път.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от adrian.mezdra » 06 юни 2011, 10:54

Колега благодаря ти за изчерпателният отговор но може ли да ми обясниш какво е това и каква е ролята му за климатика, става въпрос за нещо като помпа което е разположено точно пред картера от лявата му страна излизат 2 маркуча, а от дясната страна има шайба и ремък като проследих маркучите видях, че отиват към климатика.
Ако не се бъркам компресора е точно под въздушния филтър и не е много голям като цилиндър защото маркучите водят натам.
Знам, че отгоре по дебелата тръба трябва да е студена, а по тънката топла.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от tropper » 06 юни 2011, 12:34

Ми щом са маркучи и алуминиеви тръби от климатичната система, значи това е компресора на климатика. Той си се намира точно там - като си застанал пред колата - ниско долу от лявата страна.

Другото, което има подобен вид, е хидравличната помпа, но тя е по-малка, в нея влиза един гумен маркуч от казанчето и излиза една метална тръба, на която по-натам има датчик за налягане.

А другото (цилиндър) ако е право като бутилка, би трябвало да е филтър-дехидратора.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от adrian.mezdra » 06 юни 2011, 13:43

Благодаря ти колега сега вече всичко ми е ясно.

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от adrian.mezdra » 07 юни 2011, 12:55

Здравейте колеги!
Несъм специалист но слушам от специалисти, че е допустимо при нормална експлоатация на климатика да губи по около 100 - 150 grm фреон за сезон.
Вярно ли е това тъи като на предишния ми форд 3 години съм го карал и съм ползвал климатика всяко лято и въобще несъм се занимавал с него, когато го продадох беше адска жега и колегата който го купи първата му работа беше да се убеди, че работи.
Възможно е и да е намалявал фреона но аз въобще несъм знаел колко е имало за да видя намалявал ли е с годините.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЗА КЛИМАТИКА

Мнение от tropper » 08 юни 2011, 11:16

Да кажем че е допустимо да губи по около 50-150гр. в зависимост от експлоатацията и от здравината на връзките. Ако не го ползваш често и всички връзки са хубави и здрави, може и по по-малко да губи. Също така климатика може да продължи да си бачка (макар и не оптимално) и с 200-300гр. по-малко фреон.

П.С. Виж Паци к'во е писал в другата тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 67#p360167" onclick="window.open(this.href);return false;
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта