Перката за охлаждане включва рано

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Перката за охлаждане включва рано

Мнение от autobg » 23 фев 2011, 13:46

Привет колеги,

Искам да се допитам до вашето мнение по един казус с ранното (според мен) включване на перката на радиатора.

Случаят е следния: При изкачване на Витоша, колата си загрява нормално, парно си има, всичко е "ток и жици". След това, при спускане, късно вечер, няма натоварване на двигателя, стрелката за температурата едва помръдва, парното си е топличко, но не горещо. До тук добре.

Следват 2 километра от околовръстното до вкъщи и в момента, в който паркирам колата пред гаража, докато отворя вратата - при работещ двигател, перката на радиатора се включва за около 30 секунди и върти сякаш колата е мега загряла. Поглеждам стрелката -- пак едва-едва е отлепила.

Къде може да е проблема? Термостат, датчик, или съм прекалено параноичен?

Поздрави

Алекс

Потребителски аватар
kilikanzer
Потребител
Потребител
Мнения: 907
Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Перката за охлаждане включва рано

Мнение от kilikanzer » 23 фев 2011, 14:19

Спокойно и при моя е така,даже и след само 500м. шофиране.
Изображение
Конституция на РБ.
Чл. 36.
(1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Перката за охлаждане включва рано

Мнение от Doin » 23 фев 2011, 14:33

Като начало си провери датчика за включване на перката, може да е дал фира. За уточнение - стрелката на температурата е свързана с друг датчик на самия двигател. Също така ако климатика е включен при мен втората перка работи независимо от температурата на двигателя. И последно - топлото от парното поне в началото не се дължи толкоз на загрелия двигател, отколкото би трябвало ( а и явно ги имаш) на подгревните свещи на антифриза преди радиатора на парното.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта