Защо ми запотява!
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Защо ми запотява!
Става дума за Мондео МК1 94г., бензин.
Проблема, че когато вали дъжд или навън е студено, а и колата когато е още студена и сме повече хора в автомобила, ми се запотяват стъклата. Това иди дойди - климатика ми е развален и т.н. С две думи както и да е. От скоро обаче, от както стана студено, сутрин като се качим в колата най-вече предния и задния прозорец са замръзнали отвътре, т.е. замръзнали са през вечерта докато колата е стояла отвън. Някой да не си помисли, че замръзват докато се возим
Очевидно има някаква влага отнякъде, за да се случва това нещо, но път защо страничните почти не са замръзнали. Вчера мих колата и стелките бяха влажни (те още не са изсъхнали), та конкретно за тази сутрин има обяснение. Това обаче е всяка сутрин от падането на температурите. Да не би нещо някакъв филтър някъде.
Проблема, че когато вали дъжд или навън е студено, а и колата когато е още студена и сме повече хора в автомобила, ми се запотяват стъклата. Това иди дойди - климатика ми е развален и т.н. С две думи както и да е. От скоро обаче, от както стана студено, сутрин като се качим в колата най-вече предния и задния прозорец са замръзнали отвътре, т.е. замръзнали са през вечерта докато колата е стояла отвън. Някой да не си помисли, че замръзват докато се возим

-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!
Отзад от лявата страна зад гумат, почти до бронята има отвор за въздух, за вентилация на купето.Провери да не е запушен с нещо.За друго не се сещам.
- _bioHAZArd_
- потребител
- Мнения: 286
- Регистриран: 28 мар 2008, 13:09
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI, Ford Mondeo 1995 2.0 136 hp 16V Ghia ГИ Фобос
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!
Сутрешното изпотяване на стъклата през зимния сезон го намалявам така: вечер като се прибирам и оставям вратите отворени за няколко минути, за да се изравнят температурите. Сутрин е доста по-добре положението.
Една страна, един народ, единна вяра, нов живот!
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!
Благодаря за отговорите. Между другото аз филтър на купето не съм сменял, от как е купена колата............вече 3 години и половина
Викам не е толкова важен, ама може и да е от него. Ще хвана да го сменя, то не, че не е без пари и е лесна работа, ама ха днес, ха утре и така. Като не е нещо належащо, човек се забатачва.
Иначе ще приложа и вашите тактики

Иначе ще приложа и вашите тактики

- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!
Ами първо с това трябваше да започнеш. Сменяш филтъра и проблема се решава за няколко месеца, после пак смяна и т.н.dydo написа: Между другото аз филтър на купето не съм сменял, от как е купена колата............вече 3 години и половина
- SERIOUS LUBO
- потребител
- Мнения: 81
- Регистриран: 29 май 2009, 10:10
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi 90 кс 2000г
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!
аз за филтъра ти писах на лични...ама май не си го получил... 

- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!
Ами предположих, че е затова, но нямам никакво съобщениеSERIOUS LUBO написа:аз за филтъра ти писах на лични...ама май не си го получил...

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!
Филтъра на купето или т.нар. поленов филтър се смена на две години в нормалните държави, а у нас всяка година, защото ни е много чист въздуха по пътищата. Ако не си го сменял 3 години го свали мнооого внимателно, защото ако го разтърсиш финният прах ще влезе в дупката и после ще го дишаш.
Когато спираш/паркираш колата - отваряй клапата за външен въздух. Не я оставяй на вътрешна циркулация, за да може да се изравни по-бързо влажността и температуратана вътрешния въздух с тази на външния. Иначе при бързо падане на температурата влагата веднага ще се кондензира първо по предното и задното стъкло и ще замръзне.
Когато спираш/паркираш колата - отваряй клапата за външен въздух. Не я оставяй на вътрешна циркулация, за да може да се изравни по-бързо влажността и температуратана вътрешния въздух с тази на външния. Иначе при бързо падане на температурата влагата веднага ще се кондензира първо по предното и задното стъкло и ще замръзне.
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!

За външния въздух са като завъртя врътката наляво, нали така. Т.е. където нарисуваното е стрелки в кръгова посока. Там духа доста по-силно и като струя и като звук. Като например настроя да духа само на предния прозорец, като дам наляво до края и си сложа ръката при прозореца, направо ако е вестник ще го издуха. А като дам вдясно до края и пак така си сложа ръката, едва долавям, че нещо духа.
И като казваш да оставям клапата отворена, имаш предвид да давам врътката за въздуха докрай, т.е. докрай наляво нали така

-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!
Пич, а провери ли това за което писах в първия си пост.Явно не си щом си хванал за тоя филтър.Нека ти разкажа малко физика:Третят принцип на Нютон гласи**На всяко деиствие има противодеиствие с противоположен знак**Какво означава това?Не може само да влиза въздух без да излиза от някъде.Затова производителите са оставили онази дупка отзат за която споменах по рано.Още едно сръвнение,виждал ли си какво става, като на една печка и се запуши комина?Направи си следният експеримент: сутрин преди да запалиш свали задния прозорец малко-1 см.и караи така.Ако не ти се изпотят стъклата това означава,че съм прав.Ако продължава да ти се изпотяват стъклата това означава, че имаш друг по сериозен проблем, като например теч в купето или от запушени отводнители на климатика, или дъждовна вода,или охладителна течност.
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!

Ами теч в купето мисля, че нямам, тъй като действително антифриза пада, но падането е доста слабо. Месеци наред. От друга страна, аз климатик нямам - развален е и няма никакви фреони и т.н. Принципно като отворя прозореца не се запотява така, но не съм пробвал да го отварям в началото, а го правя едва когато се запоти.
Ще пробвам конкретно и веднага това, което каза за отвора

- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо ми запотява!
Основната влага при валежно време (дъжд, сняг и тн) идва от нас самите и от мокрите стелки.
Заради самия валеж стъклата изстиват повече и по тях кондензира влага и отвътре. Причината предното и задното да го правят повече е в това, че при дъжд върху тях водата се задържа. На мен онзи ден ми бяха замръзнали и отдясно на вратите. А пък при влажно време като пуснеш вентилацията в купето отвън влиза въздух с относителна влажност 80-90%, това също не е за подценяване.
Както някой писа и по-нагоре - единият вариант е да се оставят вратите отворени при пристигане. Другият - да се покрива колата. От това да не се запотяват стъклата като се качат повече хора според мен спасение няма.
Заради самия валеж стъклата изстиват повече и по тях кондензира влага и отвътре. Причината предното и задното да го правят повече е в това, че при дъжд върху тях водата се задържа. На мен онзи ден ми бяха замръзнали и отдясно на вратите. А пък при влажно време като пуснеш вентилацията в купето отвън влиза въздух с относителна влажност 80-90%, това също не е за подценяване.
Както някой писа и по-нагоре - единият вариант е да се оставят вратите отворени при пристигане. Другият - да се покрива колата. От това да не се запотяват стъклата като се качат повече хора според мен спасение няма.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта