Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
iavorski
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
Местоположение: Голямото шопско село
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от iavorski » 28 окт 2010, 22:44

Stefak написа:Не мисля, че фактите са такива. Поне до сега не съм срещал. Можеш да си поръчаш каквито екстри поискаш и се предлагат от марката, никой няма да ти каже - не може ти си от България.

Пак да повторя - Имахме доста изгодна отстъпка за фирмата от Рено България за Меган и Сценик/Гранд Сценик. Обаче и двата модела не можеха да се поръчат с ESP. И познайте дали не си взех S-max вместо орязано Рено.

Потребителски аватар
Stefak
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 22 фев 2006, 09:44
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.6 2000 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от Stefak » 29 окт 2010, 09:39

Pepy1 и аз говоря за серийни коли. Друг е въпроса дилърите какво държат на склад тук, защото те най добре си знаят какво се продава масово в БГ. Това което го няма в склада си го поръчваш и идва след 2-3 месеца. Проблем също е и че някои от дилърите тук не са вносители, които контактуват директно със производителя, а са търговци и купуват от други дистрибутори в Европа. Мисълта ми беше, че дали тук или в Европа караме коли произведени по един и същ начин.

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от nikky » 29 окт 2010, 12:03

При някои модели, като Фиестата например, нещата за цяла Европа се случват в един в завод. Не си представям как до обяд произвеждат за Западна Европа и след това почват да блъскат занижено качество за източна... На всяка кола, дори чисто новата, дори от много доказан модел, може да се случи калпава бройка, но това е до шанс и сериозните производители следят изцепките да са сведени до минимум. За Форд и Пежо не знам да има екстри, които да не можеш да поръчаш и са екстри само за по-развитите страни от ЕС. Много е конспиративна цялата работа, друг е въпросът, че ако едно Пежо е разчетено да изкара около 200,000 километра без значителни проблеми във Франция, Белгия или Холандия, то в България тези километри са по-малко поради екстремните на моменти условия...

Имам съсед, който си изкарва колата от гаража само за дълъг път и то главно по магистралата. Тая кола за 100,000 километра я е влизала в дупка 5 пъти, окачването и естествено е перфектно. Накладките ги смени на 100,000 километра - като ги използваш по 5 пъти за 500 километра е така... Двигателят всеки път влиза в оптималните условия и натоварвания. Значи ли това, че колата му е предвидена за Германия? Не естествено, мисълта ми е, че има и разлика спрямо експлоатацията...
Иначе няма как да си обясним продажбата на нови коли с 20+ процента отстъпка и още да не са фалирали.
Доколкото знам маржът им е до 25%, или с други 25% им е печалбата осреднено, предполагам на по-екзотичните и скъпи марки дори отиват към 30% за търговеца. Така че 20% не са им проблем.
преди 4 години сравнявах автомобил тойота с форд (българските им сайтове)
Тойота по мои наблюдения са едни от най-орязаните откъм екстри автомобили базово. Базовото им оборудване е на ниво японски Москвич. Дори един поглед на Аурис и Фокус с еднакви характеристики, Фордът има повече екстри и стъпва на по-ниска цена.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от nikolovvd » 29 окт 2010, 12:06

nikky написа:При някои модели, като Фиестата например, нещата за цяла Европа се случват в един в завод. Не си представям как до обяд произвеждат за Западна Европа и след това почват да блъскат занижено качество за източна...
Затова Фиестата и Фюжъна са в десятката на най-качествените автомобили в Европа, заобиколени от японци!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от HACKO » 29 окт 2010, 12:10

nikky написа: Не си представям как до обяд произвеждат за Западна Европа и след това почват да блъскат занижено качество за източна...
Много е просто, произведеното в Петък и Понеделник, заминава за третия свят(източната част на ЕС).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от divxstore » 29 окт 2010, 13:42

Според мен това са глупости. Тук в Хасково има едно мондео МК4, което е закупено от Германия ново и по логика трябва да е перфектно - да, ама не. Какво ли не му се е разваляло, последно цд-то му изгоря, мисля, че и таблото му сменяха с борд компютъра и други неща. Просто истината е, че има и куци бройки и сполучливи - кой каквото уцели!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от ЯЛТА » 29 окт 2010, 13:54

А всъщност, знае ли някой, колко от новите предлагани автомобили , са произведени в заводите майки ? Идват от дъщерните им заводи, които са из цяла ЕВРОПА , ТУРЦИЯ и тн. И така автомобил произведен в ТУРЦИЯ-РЕНО , като Френско РЕНО ли е , как мислите, не е ли произведено от турска ламарина, или може би са закарали тенекиите от ФРАНЦИЯ в ТУРЦИЯ ? Има ли разлика в стандартите, как мислите ? А дали има разлика между ТУРСКИ ФИАТ-СТИЛО ,и ИТАЛИАНСКИ ? Нали от тези работи най много се печели ! >:D<:
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от bateto_toshko » 29 окт 2010, 19:30

...а кабели , куплунзи и доста части от електрониката на VW , Ауди , Seat се произвеждат в България ...така де, да не оставаме по назад и ние българите :)
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от nikolovvd » 29 окт 2010, 21:41

И то в родният ми град - Ямбол!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от ЯЛТА » 30 окт 2010, 12:26

Я , колко далече си отишъл , - при " БАБА ВИДА "- крепостта ! :lol:
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от Alexi » 30 окт 2010, 14:33

абе предпочетох Форд сглобен в Германия пред Тойота сглобена в Турция ,и не съжалявам .. специално при японските марки ( то само марката им е японска вече ) всички позитивни впечатления са от близкото минало когато наистина се сглобяваха в Япония и бяха държеливи машини .. а сега .. то ако вземеш един Нисан всичко му е Рено като почнеш от шасито мотора окачването и силовите агрегати само тенекиите са малко по различни и пише "Нисан" .. Николов знам че караш Митсубиши Лансър - за мен това е кола на безбожно висока цена за това което предлага,не е сглобена в Япония( то вече няма японки сглобени там на нашия пазар) много по зле е от Форд Мондео примерно във всеки аспект .. но .. за всеки влак си има пътници ..
според мен няма разлика в начина на сглобка на даден модел за отделните пазари ,но в нивото на оборудване за дадена цена има и в това няма нищо странно ,даже е логично ... тука са по евтини новите коли но това не е щото производителите сме им симпатични нали се сещате ... все нещо е орязано ..

Потребителски аватар
mitakinen
потребител
потребител
Мнения: 426
Регистриран: 04 фев 2005, 22:07
Модел на автомобила: S-Max 2.0 TDCI Titanium X
Местоположение: Карнобат
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от mitakinen » 30 окт 2010, 15:04

.
Последна промяна от mitakinen на 09 юли 2013, 16:45, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от PcMan » 30 окт 2010, 16:12

mitakinen написа:Мондеото се сглобява в Генк, Белгия
Сигурно е така, но само VIN-а може да потвърди това. Понякога различни варианти - комби, седан и хетч на един и същи модел по едно и също време се сглобяват в различни заводи по модел на купето. Така моя фокус мк1 3-врат заедно с комбита мк1 са ги правили в Германия, а другите в Испания ако не ме лъже паметта, но за комби и 3врат съм сиг. И по VIN-a ми излиза Ford Germany (own assemble) + Saarlouis (Germany) на 29.05.2001, от което съм доста доволен и горд. Както колегата спомена с турските Тойоти, друго си е Германия :)

Код: Избери всички

Позиция 4 от VIN кода на форд: Line:
B = Ford Great Britain (own assemble)
C = Ford Great Britain (affiliate assemble)
C = Ford Portugal (own assemble)
E = Ford Germany (affiliate assemble)
G = Ford Germany (own assemble)
L = Ford Brazil (own assemble)
S = Japan (own assemble)
W = Ford Spain (own assemble)
Z = United States (own assemble)
Позиция 5 от VIN кода на форд: Assembly Plant
A = Dagenham (United Kingdom) - Cologne (Germany) - Ipiranga (Brazil)
B = Halewood (united Kingdom) - Genk (Belgium) - Sao Bernado (Brazil)
C = Langley (United Kingdom) - Saarlouis (Germany)
E = Cork (Ireland)
F = La Villa (Mexico)
G = Barcelona (Spain)
H = Hiroshima (Japan)
J = Caracas (Venezuela)
K = Rheine (Germany)
M = Rheine (Germany)
N = Amsterdam (Netherlands)
P = Valencia (Spain) - Azambuja (Portugal)
S = Setubal (Portugal)
[/size]
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от mrdds » 30 окт 2010, 18:55

Alexi написа:Николов знам че караш Митсубиши Лансър - за мен това е кола на безбожно висока цена за това което предлага,не е сглобена в Япония( то вече няма японки сглобени там на нашия пазар) много по зле е от Форд Мондео примерно във всеки аспект .. но .. за всеки влак си има пътници ..
според мен няма разлика в начина на сглобка на даден модел за отделните пазари ,но в нивото на оборудване за дадена цена има и в това няма нищо странно ,даже е логично ... тука са по евтини новите коли но това не е щото производителите сме им симпатични нали се сещате ... все нещо е орязано ..
Лансера е в ценовия клас на фокус с доволни екстри.Разгледай цените !Вече е мит,че японските марки са по скъпи от европейските.И логично защо са снижили цената щом се сглобяват в турция.
Но това не е от значение.Ако ще в зимбабве да ги сглобяват когато нещо се прави както трябва и има контрол няма значение от коя държава идва.Проблема идва в това,че умишлено се занижава качеството за да се постигне конкурентно ниска цена.
Защо един лексус струва колкото 3 форда?
Да не би да има 3 двигателя,24 air bag-a или 12 колелета....?
Обаче където да го бутнеш е направен както трябва и няма забележка.Дори кожата по таблото му минава компютърен тест дали я е пробивал комар докато е била жива.
Дреме им ,че в Източна Европа стандарта на живот е нисък и много малко хора ще могат да си го позволят.
Тука искаме евтини коли.
Но няма как да са и хубави.

Потребителски аватар
mitakinen
потребител
потребител
Мнения: 426
Регистриран: 04 фев 2005, 22:07
Модел на автомобила: S-Max 2.0 TDCI Titanium X
Местоположение: Карнобат
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от mitakinen » 30 окт 2010, 20:59

Мондео се прави само и единствено в Генк, Белгия. И като съм разглобявал разни неща от моето почти не видях нищо от Германия - интериора беше от Франция, кожата - от САЩ, от Гудиър бяха маркучите на климатика, които се нацепиха, имаше от Италия, Испания, Унгария - само фаровете бяха немски.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от nikolovvd » 30 окт 2010, 21:06

Alexi написа: ... знам че караш Митсубиши Лансър - за мен това е кола на безбожно висока цена за това което предлага,не е сглобена в Япония ...
Всеки има право на собственно мнение, но талона на колата е в при мен и номера на купето започва с буквата J.
Какво означава това можеш да разбереш сам. Все пак това е международна система за кодиране. Практически не планувах през м.Май да я вземем, но след като разбрах, че се подготвя прехвърляне на производството на Лансера в новия завод на Мицубиши в Европа (Белгия или Холандия не си спомням вече) форсирах сделката. На националната сбирка на клуба седяхме с един от диларите на МП, който докара Куга, за да се запознаем всички с него отблизо, след като му изброих екстрите на колата се съгласи с избора ми. Ако исках Фокус със същите параметри и екстри трябваше да платя над 42 000лв.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от PcMan » 30 окт 2010, 21:35

Така е, Форд е все още скъп в България, а някои започват да се усещат и да намалят цените. Фокус като почнеш да му слагаш става страшно, а с нищо не идва. Все едно БМВ си купувам, и там са така. В ТУ ни обясниха, че производителите от далечни изток предпочитат повече екстри стандарт с по-малко доп.екстри, така се балансират нещата. Европейските производители предпочитат по-малко стандартни и скъпи допълнителни, повече custumising за купувачите.

Форд в чужбина е страхотна кола на страхотна цена, това което трябва да е и тук. Тойота може да ги сглабят в Турция, но вече са с 5години гаранция и 12 от корозия, вижте им и цените на сайта! Прав е колегата, и в Зимбабве да ги правят завода е същия, а частите се докарват от всякъде, но не и от Турция, където само се сглабят в завод на тойота, с оборудване на тойота. И от край време (мисля поне 1 година, ако не и повече) са най-продавания чисто нов автомобил в България. В ТУ учим PLM системи и само ще ви кажа, че почти всичко в една кола на автомобилен гигант се проектира и произвежда от подизпълнители. Пресен пример ни дадоха с завод на Тойота в Япония, около който в огромен овал подизпълнителите са си построили складовете с елементите, които те произвеждат и за които отговарят, за да избегнат транспортни забавяния, от там милиони санкции от Тойота, която само ги получава и сглабя в завода.

Тенденцията е автомобилни гиганти от далечния изток да имат по-ниски цени, повече екстри и по-голяма гаранция, на всичко отгоре по-голяма надеждност от европейските си конкуренти, което е ясно, но щяло да се затвърждава още повече.

Мита за по-скъпите японки е наполовина верен - важи за втора ръка коли все още, но вече не за чисто нови такива.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от ЯЛТА » 31 окт 2010, 01:14

Ааааааа, приятели, колеги, съфорумници , темата става скучна и безинтересна ! Никога няма да постигнем консенсус ! И е безмислено да спорим .Всеки си избира това , което може да си позволи, което си харесва, или за което мечтае.Всичко това се случва по неговите си критерии. Трябва ли да подиграваме този или онзи за тази кола , която притежава, поради факта , че на мен примерно , не ми харесва , тази марка, модел, или външен вид ? Това е равносилно да кажа някому, съпругата ти е грозна, или децата са ти грозни,глупави !Такова нещо , може да си позволи само човек-комплексар, по моему казано-простак ! Какъв смисъла да се спори коя е по най добра, моята ли , твоята ли, другата марка ли ? Много по добри марки ,и модели, в лоши ръце са си направо кошници, и обратно кошници в добри ръце се превръщат, в кукли !Ако имам достатъчно средства, което важи , за цяла България, никога , ама никога няма да управлявам личен дизел, да ми чатка под капака, като съветски часовник !Вуйчо ми в Германия е сменил, сигурно 60 автомобила, но казва, че е беден, не е милионер, е кво в бог ли да го превърна, дори не съм му поискал и една даже.Само в България разсъждаваме така, защото сме уникати, може би това е етап от развитието на цивилизацията, в чиято периферия се оказваме постоянно от много години насам !Миналата година, преди да си купя МОНДЕОТО, попитах едно приятелче от моя бранш, за втора употреба дизелов автомобил, как стоят нещата в Лондон, където той живее, и работи от години. Каза ми кратко и ясно : до 2004 год., само ПЕЖО , след 2004 година , само ЯПОНСКИ дизел ! И като гледам тук, зимата по паркингите какво става, изглежда там, в Лондон са прави, за старите коли ! Така че и да сравняваме, и да не сравняваме, смисъла е само губене на време ! >:D<: >:D<: >:D<: *00143* *00143* *00133* *00133* *00118*
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от DigiPro » 31 окт 2010, 15:27

mrdds написа:Защо един лексус струва колкото 3 форда?
Да не би да има 3 двигателя,24 air bag-a или 12 колелета....?
Обаче където да го бутнеш е направен както трябва и няма забележка.Дори кожата по таблото му минава компютърен тест дали я е пробивал комар докато е била жива.
Точно пък за Lexus и Toyota от последните 5-6 години не си прав, че са перфектни. И те занижиха качеството и контрола. Сам можеш да си намериш доста статии в интернет, но ето няколко:
http://www.webcafe.bg/id_1550501304
http://news.expert.bg/n294141/
http://www.thejakartapost.com/news/2010 ... s-ago.html

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автомобили произведени за БГ и за др.държави в ЕС-разликите!

Мнение от Alexi » 31 окт 2010, 18:28

ЯЛТА ,абе при тебе май гроздето е кисело .. не щял нов дизел .. ти май даже не си сядал в нов дизел ...я се качи на БМВ Е60 530д да чуеш какво щрака под капака ...ще чуеш .. квото е пуснато на ченджъра ... дизела подмина бензина с няколко поколения ,факт е ..

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта