датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
-
- потребител
- Мнения: 63
- Регистриран: 24 апр 2010, 19:06
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
хиляди благодарности на колегата дето си е играл толкова много имах аз проблем с MAF сензора но сега благодарение на теб си го реших още веднъж ти благодаря за подробното обяснение и дано да има такива хора като теб повече 

-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 24 фев 2009, 23:34
- Модел на автомобила: ford focus c-max
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
Браво имало е и хора които помагат на приятел в нужда . ПОКЛОН
Една молба скъсахсе да тЪрся каде се намира този датчик .
TPS -датчк на дроселовата клапа на форд Ка 1,3 .
ако може снимка или чартежче.
А моЖели някоЙ да каже как да замеря датчика за скороста защото ми махнаха буксата и казаха готово но аз не мисля така.
БЛАГОДАЯ НА ВСИЧКИ ЗА ВСИЧКАТА ИНФОРМАЦИЯ.

Една молба скъсахсе да тЪрся каде се намира този датчик .
TPS -датчк на дроселовата клапа на форд Ка 1,3 .
ако може снимка или чартежче.
А моЖели някоЙ да каже как да замеря датчика за скороста защото ми махнаха буксата и казаха готово но аз не мисля така.
БЛАГОДАЯ НА ВСИЧКИ ЗА ВСИЧКАТА ИНФОРМАЦИЯ.


-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 ное 2009, 16:17
- Модел на автомобила: escort 1,8{105}cv,benzin,95
- Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
аз пък търся,VSS датчика,където влизало жилото за километража ми казаха,одеве се гъзих на един канал,не можах да го видя,някой ако каже къде е ще му бъда благодарен,и снимков материал ме устройва мерси предварително
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
Благодаря за хубавата тема.
Имам три въпроса относно ламбда сондата при Ескорт '93 L1E двигател, а предполагам и за другите подобни - ламбда сондата е с подгряване, с 4 проводника, а въпроса ми е дали подгряването работи постоянно, т.е. постоянно ли има напрежение от 12V (или колкото е нужно) на два от проводниците или е до определена температура на двигателя, или определено време?
За какво служи 4-тия проводник? Два са за захранване на подгревния резистор, третия е "сигнален" (0.2-0.9v). Четвъртия за по-точна 'маса' към ECU-то ли е?
Проблем ли е ако е повредена захранващата верига и няма напрежение за подгряване, ще работи ли ламбда сондата? Предполагам при студен току-що запален двигател не, но при добре загрял двигател дали сондата ще е също в работна температура или въпреки всичко без подгряване няма да може да я достигне?
Имам три въпроса относно ламбда сондата при Ескорт '93 L1E двигател, а предполагам и за другите подобни - ламбда сондата е с подгряване, с 4 проводника, а въпроса ми е дали подгряването работи постоянно, т.е. постоянно ли има напрежение от 12V (или колкото е нужно) на два от проводниците или е до определена температура на двигателя, или определено време?
За какво служи 4-тия проводник? Два са за захранване на подгревния резистор, третия е "сигнален" (0.2-0.9v). Четвъртия за по-точна 'маса' към ECU-то ли е?
Проблем ли е ако е повредена захранващата верига и няма напрежение за подгряване, ще работи ли ламбда сондата? Предполагам при студен току-що запален двигател не, но при добре загрял двигател дали сондата ще е също в работна температура или въпреки всичко без подгряване няма да може да я достигне?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
http://www.clubford.org/forum/download/ ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;, това е схемата нямаш ли тия 16 ома на пин 3 и 4 (мериш при откачен куплонг към сондата) значи я хвърляш, ако няма 12В. към тия двата пина на куплонга когато си на контакт търсиш бушона. Ако вземеш ламбда 2-ра употреба никакво миене пръскане и чистене!! Много са крехки вече.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 29 окт 2008, 10:45
- Модел на автомобила: Форд Фокус 2.0 16v
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
Здравейте колеги. Искам да попитам къде се намира това стъпково мотор че на Форд Фокус 2,0 16V 1999 г че нещо започна да гасне сутрин.Сложих му газово и започнаха проблемите майстора каза че било от стъпковото мотор че. На бензин мени оборотите сутрин някой път работи друг път не работи и за това си мисля че е от него искам да го почистя само че не мога да го намеря.
- crazzy_ani
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 05 юли 2010, 16:19
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
Колега traqn_savov искам да те питам за една друга кола, пиша от профила на приятелката ми, защото тя има форд и е регистрирана тук, имам проблем с един фиат типо и както разбрах разбираш от тези неща, колата ми има следния проблем, нестабилни обороти, загуба на мощност и лош мирис от ауспуха, от какво може да е, ако ти доиде на ум какво може да е, моля пиши.
http://www.***
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4787
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
колегата отдавна е сменил марката ,и вече не посещава форума така както преди ,вярно че работи в сервиз,но по добре му пиши на пощата -има му я в профила
той е от Варна ,ти от къде си ?
той е от Варна ,ти от къде си ?
времето е като парите-никога не стига
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
Нищо не намерих за сензора, който е завит на главата, над инжектора на 4-ти цилиндър, до тръбичката за картерна вентилация към кутията на филтъра - би трябвало да е сензор за положение на всмукателния разпределителен вал, но точно какво прави... На Ескорт 1.6 16в '93
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
Да не е датчик за абсолютното налягане в всмукателния колектор-МАР сензор?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
При толкова много търсения чак днес намерих тази тема в която има почти всичко, 1.6 карбуратор със електронно запалване.Проверих всичките датчици и са в нормата, остава комутатора който е със вграден мап + това оборотомера ми показва някакви нереални обороти
Опитах се да заменя система с делко но нещо не се получи 
мод: За оборотомера си имаш тема.


мод: За оборотомера си имаш тема.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 28 ное 2009, 14:42
- Модел на автомобила: Fiesta 1,4
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
Прекрасна тема-Трябва да стои най-отгоре на форума.
Диагностика на автомобили за СтЗагора При нужда от помощ 0877046889
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
Ами че тя стои точно там!?!
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 18 апр 2016, 13:22
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика.
10 години по късно все още совалка карам и я гледат като голям камък понеже няма OBD диагностика,само да вметна, че симптомите на заминал TPS са, че двигателят гасне в движение на празен ход отделно, че и в движение се форсира сама с газ до ламарината а нов датчик в момента се предлага само Meat &Doria или негов аналог, е да де ама те не пасват и колата въобще не реагира на тях и си иска само оригинала Weber made by Colvern. Отделно, че тази кола е капризна и откъм свещи иска си само Motorcraft, ядах дървото с NJK и Brisk еми кола не си ги хареса. Дано съм бил полезен.traqn_savov написа: ↑08 май 2007, 00:38Реших да направя тая тема, за обмяна на опит между потребителите, зная много неща но винаги човек може да научи нещо ново...
Така започваме със най често заминаващият датчик, датчика за позиция на клапата или TP и това е нормално, това е най сурканият потенциометър, при всяко даване на газ се сурка..
Този датчик е най важният, по него компютъра разбира на колко градуса си отворил клапата, а пък това го прави като обръща съпротивлението във волтаж, как става..
Това си е чист потенциометър, на единият му край се подава стабилизиран волтаж от еку-то 5 волта другият край е маса, средният се плъзга ту към масата, като отпускаш газта, или като даваш газ към полужителният полюс, по този начин подава различен потенциал към екуто, и понеже характеристиката му е линейна, лесно го обръща във проценти или градуси на завъртане на дроселната клапа...
Как се замерва..
Симтомите са, не се форсирва двигателя глъхне или пуши..
Много лесно, с един дигитален мултицет, се установява дали първо има напрежение от +5 волта на пин 1 на буксата, ако напрежението е на лице, се замерва пин две, при напълно отпусната дроселна клапа между пин 2 и пин 3 "или маса същото е" се установява напрежение във рамките на 0,2-1,1 волта, започва бавно да се дава газ "натиска се педала" и волтажа трябва да се покачва плавно, във целият диапазон, да няма колебания, при напълно отворена клапа волтожа трябва да се установи до 4.8 което за компютъра означава газ до ламарината![]()
![]()
Ако измерените напрежения са налице, значи съмненията ни за тротъл позишън сензор, или сензор на ъгъла на завъртане на дроселната клапа, са неоснователни, TPS-са работи коректно и компютъра го разбира какво му "говори" ..
Спестихме 80 лева, и можем да пием една биричка..![]()
![]()
Нататък ще обясня за останалите сензори и датчици, за какво служат и как се замерват, за да си спестите ненужно сменяне на работещи работи....
Моля коментарите да са въздържани от ненужни пристъпи на простотия и флодене, на някой хора може да им е интересно да научат, аз съм копувал и съм чел книги дълго време, и ще се опитам да обясня синтезирано, но познания по електроника помагат, все пак тава си е 90 процента такава.![]()
![]()
Утре ще обесня за MAP сензора, който както виждате е вкючен и работи заедно със ти-пи-ес са.![]()
![]()
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта