смяна на масло и промивка

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

смяна на масло и промивка

Мнение от sangals » 16 дек 2009, 07:04

Колеги,предстои ми смяна на масло.НО,мисля да отлея малко масло и да долея примерно 1-1,5 литра нафта и със няколко 2 минутни паления и гасения да дам време на нафтата да попромие финните канали на мазилната уредба!С годините може да има засмоляванияи нагар по тях!!??След това да източа старото и да налея малко ново+старото без нафта и след нова промивка да налея Новото!
Смятате ли,че ще си създам проблем?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 16 дек 2009, 09:01

Разбира се.
Нафтата ще разкъса масления клин... ти ако искаш си сложи. Жалко за следващия собственик, ако с еопиташ да я продадеш после.

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от sangals » 16 дек 2009, 09:50

А идея как да промия маслената система?!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

масло

Мнение от nikolovvd » 16 дек 2009, 10:00

Нещо сте се шашнали. Маслена система се промива, ако двигателя не е пален с години и то при доказано запушване.
Ако на 10 годишна кола трябва да се промива двигателя, какво да правят тези с 20 годишните коли?
Що си усложнавате живота? Какъв е проблема на двигателя? Прегрява ли, какво прави? Ако има нещо такова се ревизера двигателя.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: масло

Мнение от samsung_bg » 16 дек 2009, 10:18

Иди в някой свестен сервиз, където имат техника.
На мен като ми източиха маслото изавадиха две машини, с едната духаха :mrgreen: , с другата смукаха.
Това при втората смяна на маслото.

И какъв беше резултата:
При първата смяна на маслото(без тези машини) от 4литровата туба ми останаха 200-300гр.
При втората смана 4литровата туба не стигна, та купувах допълнително 1л., от който налях 200-300гр.
Изображение

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от debug » 16 дек 2009, 19:23

Ииии, аз съм кат машина значи :lol: . Надувам през капачката като винтов компресор :lol: . Определено изтича повече. Особено ако двигателят е топъл.

Иначе по темата - продават промивно масло на Приста, някъде към 20-кинта 5-литра туба. Източваш старото, сипваш и палиш за 5-10 минути - пише си там за колко. После източваш и наливаш новото.
Аз я правих тая процедура в началото, че имах нещо като 3 литра зифт вместо масло (италианци :twisted: ) и се чудех дали ще се разтропа. (счупих капачката на парчета, за да я махна, нямаше развиване - смятайте кога е била сваляна последно.) Зетекът излезна куче, държи даже на такива зверства. 8)

Вярно излезна бая черно промивното, но съм далеч от мисълта, че е махнало всичко. Сигурно ако повториш процедурата 10-тина пъти.... ама ще ти излезне златно.
Изображение

Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло

Мнение от diesel1.6 » 16 дек 2009, 21:11

nikolovvd написа: Ако на 10 годишна кола трябва да се промива двигателя, какво да правят тези с 20 годишните коли?
А моята е става на 29 след месец и маслото и е прозрачно с леко чаен цвят :). Карано е около 10000 км или малко повече, синтетично.
Промиването става най-добре с две чести смени, по на 5000 извънградско или 2-3000 градско, полусинтетика да е все пак.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от venom4o » 16 дек 2009, 22:04

Днес запалих след 4 часа зверски мъки мотор който не е пален от две години.. С старото масло си е ,но му долях ново масло около литър защото беше на минимума преди да запаля колата..Какво препоръчвате за промивката? Мен ми казаха с нафта и да откача кабела на делкото да повъртя 20-30 секунди на стартер.Става впърос за скорпиона от подписа..

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от sangals » 16 дек 2009, 22:22

И аз така съм чувал,затова....
Чувал съм,че и със трансформаторно масло някакво ставало-просто светвал отвътре ми казаха...
Не съм чак такъв лаик,но искам да чуя още мнения!А може би и споделен опит?!
Защото смятам,че промивното масло има за цел основно да промие старото в двг преди да налееш новото.
А аз имам впредвид да размия нагар и наслагвания,виждали сте ги на дъното на тубата на ново масло понякога!!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от diesel1.6 » 16 дек 2009, 23:34

Нафтата води до задиране на лагери, аз не бих добавил към никакъв смазочен продукт без да прочета и пресметна какво става.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от venom4o » 17 дек 2009, 00:12

Ами аз си мисля че твоя мотор надали има нагари.. Особено след като го видях миналата седмица като дойде до нас с мондеото.. Но скорпиото не е карано 2 години и наистина си има нагари сериозни наслагвания..Трябва да се промие 100% ...

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от зуница » 17 дек 2009, 18:53

Ако старото ти масло е минерално имаш нужда от промиване.За целта се произвеждат масла за промивка.Ако караш със синтетика няма какво да промиваш .Синтетичните масла чистят най-добре.Имат си добавки ,а и не нагарят.Проблема при промивките е ,че винаги остава от маслото за промивка и се смесва с новото масло като влошава качествата му.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от Ghost_Rider » 17 дек 2009, 22:21

Промивайте с нафта, а след това ще сменяте семеринги и гумички на клапаните !

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от venom4o » 18 дек 2009, 08:36

Ghost_Rider написа:Промивайте с нафта, а след това ще сменяте семеринги и гумички на клапаните !
Трябва да вида с какво е карала жената маслото е от туба на МотоПфое или е 10 W 40 или е 15W 40.Ще си купя масло за промивка и на пролет когато тръгна да я карам колата ще го сменя маслото и ще промия..Засега ще зимува така :D:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от nikolovvd » 18 дек 2009, 09:43

Ghost_Rider написа:Промивайте с нафта, а след това ще сменяте семеринги и гумички на клапаните !
Който не вярва да обърне внимание какво става с асфалта, когато падне нафта на пътя - дупка.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от escorttd1 » 18 дек 2009, 10:27

Брех че ужасно нещо била нафтата? Разяжда гума, задира лагери, прави дупки в асфалт!!! :shock:
Я помислете малко преди да разпространявате митове и легенди и децата да ги четат като светото писание и да ги повтарят после. На дизелите ГНП с какво се смазва? Само и единствено с нафтата която е в нея. И не и задират лагерите нито и се разяждат уплътненията, нали?
Аз лично промивам с хидравлично масло, колкото може по-рядко да е. Наливам 2-3 литра, паля и оставям да поработи 2 минути и източвам. Изкарва всичките сажди и нагар от двигателя.
С нафта не съм промивал, но съм сигурен че нищо лошо няма да се случи на двигателя от нафтата.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от diesel1.6 » 18 дек 2009, 10:58

Вярно е, че нафтата разяжда асфалт, както и бензина, и повечето организни разтворители. Не е варно, че разяжда гумички, те са си масло- и горивоустойчиви.
Нафтата, добавена в маслата, води до рязко влошаване на устойчивостта на масления клин. Като вземе да работи на полусухо мазане на моменти, уврежданията са несравними с обичайното износване. ГНП се маже с нафта, то пък парните машини се мажат с вода и водно-маслена емулсия. В помпата повърхностите са с два-три порядъка по-точно изработени, скоростите на плъзгане десетки и стотици пъти по-ниски, температурата малко по-ниска, замърсяванията отново са с порядъци по-малки.
Мислете малко, да си пестим времето взаимно и да не си чупим колите. Който не е техник, да има едно наум и да проверява нещата двойно... както прави или поне трябва да прави всеки техник по принцип.
Ако ще слагате неподходящи масла, поне вземайте наливни минерални по 3 лв литъра. Дори може да си карате с тях, ако не давате много газ и си пазите и турбото (гасене след работа на място за няколко минути). М10Д или подобни означения са чудесни. Вискозитетът му е 15W30, М16 е за колите с по-гъсто масло - 15В40.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от nikolovvd » 18 дек 2009, 11:13

escorttd1 написа:... На дизелите ГНП с какво се смазва? Само и единствено с нафтата която е в нея...
То и бензиновата помпа се смазва само с бензина, който минава през нея. Що не вземе някой да се опита да промие двигателя с бензин?
Хайде сега да видим какъв е вискозитета на маслото и какъв е на нафтата и пак да поразсъждаваме дали маслената помра ще успее да направи достатъчна налягане и дали няма да се скапе някой основен или биелен лагер. Като се знае колко големи са натоварванията върху тези два лагера при дизеловия двигател, то в най-добрия случай ще се скъси живота на лагерите, респестивно живота на двигателя.
То може и вода да се сипе вместо масло. Двигателя може да работи така 7-8 минути и после ... за старо желязо.
Ако нещата бяха толкова прости нямаше да има всякакви препарати за промивки и още щяхме да си затискаме дупките по радиаторите с червен пипер.
И защо трябва един двигател с ресурс от 450-500 хил.километра да се ремонтира на 300-350 хил. или като стане проблем колата се продава, та някой друг да си бие главата.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от diesel1.6 » 18 дек 2009, 12:29

nikolovvd написа: Хайде сега да видим какъв е вискозитета на маслото и какъв е на нафтата и пак да поразсъждаваме дали маслената помра ще успее да направи достатъчна налягане и дали няма да се скапе някой основен или биелен лагер. Като се знае колко големи са натоварванията върху тези два лагера при дизеловия двигател, то в най-добрия случай ще се скъси живота на лагерите, респестивно живота на двигателя.
Освен вискозитет, маслата имат и качеството да правят маслен клин. При нафтата това нещо на практика липсва. Лагерите в двигателя може да не са с многократно повече натоварване от някои места в помпата, но имат огромни луфтове и неточности в повърхните в сравнение с ГНП.
Минерално масло има по 2,50 лв литъра, а нафтата е 1,86... миещите качества при загряла кола не са толкова различни, а и маслото е свежо 4 литра и чернилката остава в него. А в кило нафта (ужасно е да го пиша даже) в двигателя ще останат по-малко от саждите.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13109
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на масло и промивка

Мнение от HACKO » 18 дек 2009, 12:59

Аз съм промивал Жигулата със Нафта, няколко паления по около 3-5мин., на тихи обороти със кратки повишавания до 1500-2000, нищо не се случи на мотора, друг въпрос е че и не изчисти кой знае колко. Ако е наистина за промиване по-добре е промивното масло, миещите съставки в него са много по-агресивни от Нафтата и за 15те минути които препоръчват да работи д-ля свалят много повече мръсотия. Ако не бързаш като поработи 15мин, го остави да престои няколко часа и после пак 15мин. Нафтата е най-добра като е разглобен и търкаш със четка, има обаче специални препарати които чистят по-добре.
Ако гумичките и семерингите не са се изпекли от употреба не трябва да им стане нищо от Нафта и промивно масло.
Маслото също разяжда Асфалта.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта