Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

байпасен клапан

Мнение от riskue » 21 окт 2009, 20:08

Мондео99г 130к.с 2000куб.см бензин с газов инжекцион.
От няколко дена почнаха едни леки колебания на оборотите при студен старт за няколко десетки секунди, след което нещата се стабилизирваха.Четох няколко дена от форума, един колега бе направил препрадка към англичаните. Купих "Лики Моли" направих процедурата, както я пише в сайта и какво стана от 880 оборота - данни от тех. преглед 31.09.09г. оборотите се вдигнаха на 1250 при загрят двигател на бензин, на газ същия успех. Сензора за дросела и него го пръснах с контактен спрей. Знам ,че е от клапана за допълнително подаване на въздух сега няма колебания на оборотите, но се вдигнаха и бавно падат, което ме притеснява. Акумулатора съм го разкачил дано се нулират грешките. Разхо преди случката 13градско 10 извънградско скорост до 140км в час. Идеи и предложения. Нямам условия да смъкна клапана отделно съм с големи ръце. В Русе нещо не знам "майстори" ценители на Форд освен Пфоето

Потребителски аватар
maistorabg
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
Модел на автомобила: G6A
Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
Status: Извън линия

Re: байпасен клапън

Мнение от maistorabg » 22 окт 2009, 02:09

Мисля че си се насочил правилно,свали регулатора и го почисто,най голям ефект ще има да се изпере в ултразвукова вана.

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: байпасен клапън

Мнение от riskue » 22 окт 2009, 20:43

Ходих на проверка на системата, всичко що е инжекцион е изправно. При зададени 880 оборота играят че се късат 1000-1100 колегата казва че най-вероятно е от смучене на въздух от вакумите. Върви търси че си нямаш работа. Пак ще свалям байпасния клапън ,той може ли да се пробва на напрежение дали отваря и затваря? Съмнява ме че конуса нещо не прилепва както трябва. И с тези вакуми от газовия инжекцион да си е.....мамата.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: байпасен клапан

Мнение от urgan » 22 окт 2009, 23:01

Провери ги вакуумите да си сигурен че не е от там. Тия проблеми с оборотите са малко гадни за диагностициране.
Изображение

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: байпасен клапан

Мнение от by_cec » 23 окт 2009, 09:18

Самото колебание на оборотите е индиказия за това,че Б.К. работи, така че наистина си потърси пропуск във вакуумните линии. а и е къде къде по лесно от сваляне на Б.К.

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: байпасен клапан

Мнение от riskue » 23 окт 2009, 15:43

Аз се съмнявам, че на херметизирах Б.К. не смених гарнитурата, а в руския сайт я дават "гумени о-пръстени" така, че пак ще се сваля. Не е трудно за по - малко от полвин час го свалих барабар с акумулатора и кутията ня филтъра. Ще си купя оригинална от Пфое и атака.

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: байпасен клапан

Мнение от riskue » 28 окт 2009, 14:56

Нищо не мога да открия, може ли клапана да е бъгнал? Гледах вакуми рязах разтегнати маркучи, никакъв ефект.ЕГР клапана смуках не е прецакан оня с многото маркучи го смазах няма и няма ебати работата.От какво може да е това, хората в "ю туб" го промиват и тръгва.

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от riskue » 28 окт 2009, 15:05

След промиване на байпасния клапан и смазване на потенциометъра на дроселовата клапа оборотите се вдигнаха и варират от 1000-1150. След проверка с кодочетец, няма грешки всичко е в норми. Доколкото можах прегледах вакумните магистрали и някой клапани работещи с тях .Не констатирах неизправности.
Търся съвети и диагнози без сервизни ослуги на Пфое.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от samsung_bg » 28 окт 2009, 15:12

riskue написа:След промиване на байпасния клапан и смазване на потенциометъра на дроселовата клапа оборотите се вдигнаха и варират от 1000-1150. ...
След тези процедури е хубаво да направиш ресет и обучение на ECU-то.
Изображение

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от riskue » 28 окт 2009, 17:35

То тотва си е стандартна процедура, дай нещо по-иновативно.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от samsung_bg » 28 окт 2009, 17:42

riskue написа:То тотва си е стандартна процедура, дай нещо по-иновативно.
Нов двигател :roll:
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от paci » 28 окт 2009, 18:03

samsung_bg, явно си прави базици :)
Що не си продължи старата тема в която си писал, че си правил рестарт на ECUто?
Сега дириш дали не лапа не контролиран въздух от някъде.
Ще е хубаво да се окачи на комп и в реално време да се проследят датчиците и TPS дали работят коректно.

А това, че си промил клапана нищо не означава.
Може да не си го почистил хубаво или пък нещо да не си е у ред.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от didon80 » 29 окт 2009, 20:41

Къде я видя тая гарнитура при клапана за оборотите на празен ход? Аз също го свалих за почистване и не видях гарнитура! Самия корпус беше намазан с някаква смазка, която вече беше разсъхната, а на двата отвора към колектора има гумени опръстени, вероятно те уплатняват и няма нужда от гарнитура. Не мисля че трябва да е различно при теб.

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от riskue » 29 окт 2009, 23:34

Да така е, не бях видял гумените пръстени, намазах със силикон и пак монтирах - никакъв ефект.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от urgan » 30 окт 2009, 09:17

Незнам за мен нещата се въртят около смучене на въздух, потенциометъра и ЕГР. Сигурен ли си че ЕГР ти работи коректно.
Изображение

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от riskue » 30 окт 2009, 22:27

Не знаМ утре ще купувам нов бК

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от urgan » 31 окт 2009, 09:27

Защо не вземеш да пробваш някой от моргата, новите и евтините са някви турски и италиански а ориджинал отива много пари.
Изображение

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от riskue » 31 окт 2009, 18:44

Проблема го реших на 50 процента, БК-151.62 лв. ако искаш. Смених го, клиничната картина е следната обороти 1100 в движение на празен ход около2100 бавно падат при спиране, но поне падат. Това е за сега- "Атаката подължава"

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от riskue » 02 ное 2009, 17:55

Последни данни за "пациента". С новия клапан поддържа 2000 - 3000 и на място. Голям кеф-убйството на Кенеди пасти да яде.Сложих стария, на място падат ама бавно и пак са 1100.Имам съмнение, че от Пфое са ми продали "гаражно производство" ако се окаже така ще ги направя криви по образование съм юрист. Аз бях до тук утре отива при механик.

Потребителски аватар
maistorabg
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
Модел на автомобила: G6A
Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от maistorabg » 06 ное 2009, 07:40

А температурния датчик колко ома е.
вчера един ескорт беше така,какво ли не му баях и накрая с нов датчик за тем. и заспа.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта