Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 25 сеп 2009, 12:18

От един месец насам забелязвам че във казанчето се появяват мазни петна. Малко по малко започнаха да стават все повече и повече. Вчера Като отворих казанчето цялата вода беше станала на масло (или може би обратното). Обаче маслото в двигателя си е чисто, там не е смесило с вода, а само в казанчето има масло. По пътя на логиката когато кола смеси маслото и водата обикновено водата отива при маслото в двигателя, а не маслото при водата :shock: Колеги, така и така съм тръгнал да сменявам гарнитура на главата и да я шлайфам, но просто искам да попитам тези които знаят- Минава ли вода през скоростната кутия? Колата е Скорпио 2.9 - автоматик. Понеже знам че автоматичните скоростни кутий имат някакъв вид охлаждане, и питам дали през кутията по някакъв начин минава вода. Благодаря за отговорите :)
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Tezz
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 24 май 2009, 15:46
Модел на автомобила: Форд Момдео ,комби МК3,.2.0тдци(130кс.)Форд Ескорт комби, 1.8тд(90кс.) 1999г.Форд Ескорт комби,1.8Д,(58коня+2магарета)1991г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Tezz » 25 сеп 2009, 13:27

По мой спомени ,на теория,налягането в мазителната система(дали от картерните газове,дали от маслената помпа)е по-високо от това на охладителната система и от там логично при издухана гарнитура(или не дай боже спукана глава)да се е получил този ефект при теб.Като съвет мога да ти дам,преди да смениш гарнитурата и да затвориш главата,просто я провери за пукнатини(в някои случай не става само с оглеждане,трябва и да се надуе главата),ще избегнеш евентуална повторна манипулация по демонтаж и монтаж на главата.Пожелавам ти успех!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от S_C » 25 сеп 2009, 17:34

Издухана гарнитура,около мястото където маслената магистрала от блока се свързва с главата е общо взето стандартна повреда.Гарнитурите не са вечни.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 25 сеп 2009, 23:12

Ясно. Благодаря все пак :)
хм.. а в крайна сметка каква е вероятността през скоростната автоматична кутия да минава водно охлаждане, и от там АТФ-а да е избил във водата ?
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от venom4o » 26 сеп 2009, 08:53

никаква.. защото и да минава то не е свързано с това на мотора.. блок 200 (Онс 2.0) е стандартен блок при 2.0 карбуратор , ефи , нормални тип 9 и автоматични АЛ4Д скоросктни кутии.Охлаждане на скоростите не им трябва... те си имат масло ;)Най вероятно проблема ти е бил гарнитурата

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 26 сеп 2009, 13:36

Не не.. става въпрос за другото скорпио. То е 2.9 V6 автоматик.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от S_C » 26 сеп 2009, 14:47

Автоматика е с комбиниран радиатор.За вода и масло.Може и от там да смесва...което е по-лошия вариант,понеже тоя радиатор определено е по-скъп от смяната на гарнитурата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 26 сеп 2009, 22:40

Леле ужас.. Някой знае ли поне каде точно се намира този радиатор на скоростната?
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от HACKO » 26 сеп 2009, 22:54

Добре де, защо си се хванал за тази скоростна кутия. Свалете главата вижте гарнитурата, и главата и ако не е оттам, тогава отивай на по-сложната операция.
Радиатора представлява една тръба, която минава през казанчето на нормалния радиатор. Струва ми се доста невероятно точно тя да се спука.

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 27 сеп 2009, 01:40

Защо ли, ами защото напоследък забелязвам че маслото в скоростите от време на време ми намалява.. И от долу никаде не тече. Не, изобщо не съм сигурен дали е гарнитура или скорости, но е хубаво да знам всички възможни проблеми.. Ще се разглабя колата, няма какво. Ще пиша после какво е било :)
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Nikola Iordanov » 27 сеп 2009, 19:34

Колега поогледай скоростите би трябвало да имаш тръби или маркучи които излизат от нея проследи ги къде отиват , дали отиват във радиатора или във едно цилиндрично тяло във което влизат и водни съединения . Ако имаш такова тяло то се казва топло обменник и служи да охлажда маслото от скоросната кутия ,вътре е със много търбички през които минава маслото а от външната им страна минава водата която ги охлажда .И когато някоя се спука или изгние смесва маслото със водата .Не подлежи на ремон сменя се с друг . Също може да е вградено във радиатора във едно от казанчетата ,процедурата е същата сменя се целия радиатор.Но има и друга възможност да откачиш маслато от този радиатор и пред него да поставиш друг по малък и да вържеш маслото към него ,ефекта ще е същия . И още един вариянт копуваш си три или четри метра 10 или12 милиметра медна тръба навиваш я на зиг заг колкото е дължината на радиатора като на местата където ще я огъваш трябва да я нагрееш за да не се спука при огъването на двата и края лепиш два накрайника за да можеш по лесно да вържеш маслото ,връзваш я пред радиатора и караш смело. НО ИМА И НЕГАТИВИ когато е много студено водата подгрява маслото и по лесно се превключват скоростите първоначално .А с допълнителния радиятор не се подгрева . >:D<:

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 16 ное 2009, 20:29

Причината се оказа радиатора. Сменихме го но остана проблема с налепите от хидравличното масло по цели блок отвътре.. но не са болка за умиране (: Е доста по-лесно е да смениш радиатора от колкото гарнитурата на главата :wink:
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта