блондинка търси консултация
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 26 юни 2009, 15:43
- Модел на автомобила: Puma
- Status: Извън линия
блондинка търси консултация
Здравейте! Регистрирах се, за да намеря отговор на въпрос, на който не мога да си отговоря сама. Става дума за пума.
Стара пума, първа регистрация 2000 г., 125 к.с. Колата няма никакъв друг дефект, освен че някак си не ускорява като за 125 к.с., макар че не личи да е ползвана много. Салонът е като нов, няма една драскотина отвън и отвътре, дори повдигнах настилките, всичко свети. Пробегът е под 70 хил. км. Вярно ли е, че километражите им са до 100 хил. и после въртят отначало? Ако е така, то значи и други расови екземпляри с по 70-90 хил. км пробег ще имат този проблем (т.е. предполага се, че те ще са на 170 хил. например или дори 270 хил.), а ето че го нямат, включително и къде-къде по-стари коли. Значи единият вариант е да са й извадили душата (което не се връзва с общото й състояние), а какво друго обяснение може да има? Благодаря на всички. >:D<:

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Мачкай газта на над 3500 оборота да видиш каква пушка еГризли написа:... Колата няма никакъв друг дефект, освен че някак си не ускорява като за 125 к.с....


- mitaka_s_fordaka
- потребител
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
съгласен с колегата,наистина след 3500 оборота колата направо откачаsamsung_bg написа:Мачкай газта на над 3500 оборота да видиш каква пушка еГризли написа:... Колата няма никакъв друг дефект, освен че някак си не ускорява като за 125 к.с....



-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 26 юни 2009, 15:43
- Модел на автомобила: Puma
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Тоест какво казвате значи: да я купувам ли тая кола?
За оборотите - споделих с един познат, той разправя, че всички коли набирали над 3500 оборота, тая трябвало да набира от по-ниско. Опровергайте го, моля, защото с пумата се харесахме. Това с катализатора не ми звучи като да е кой знае какъв допълнителен разход - или греша?
Къде да заведа зверчето на диагностика (по отсечката София-Дупница, с предпочитание към първата локация)?
Предполагам, че ако наистина има проблем като този, който описах, в сервиза няма начин да не го хванат, нали?
Възможно ли е наистина да е съсипан двигателят? И колко трябва да навърти една пума, за да заслабне така?

Къде да заведа зверчето на диагностика (по отсечката София-Дупница, с предпочитание към първата локация)?
Предполагам, че ако наистина има проблем като този, който описах, в сервиза няма начин да не го хванат, нали?
Възможно ли е наистина да е съсипан двигателят? И колко трябва да навърти една пума, за да заслабне така?
-
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
- Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4 - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Най-важното е двигателя да има добра компресия и да не гори масло. Другото се оправя. Може да не върви заради ламбда сонда или някой друг датчик примерно. Така че в сервиза да проверят компресията и да направят стандартните тестове за горене на масло.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Тия мотори били с променливо газоразпределение.
В определен момент когато възникне нуждата от мощност се задейства един механизъм който измества единия или и 2та разпределителни вала и идва мощноста.
Така ли е не е ли така, така са ми казали, това знам.
Ако има проблем в този механизъм колата си върви прилично, но не тегли като за 125 коня.
Писал съм и на друго място как скъсах една Пума на 2 светофара и реших, че е 1,4.
След това се засякохме на ОМВ и искаха дръпка.
Пумата се оказа 1,7.
Съгласих се и направихме дръпката.
Вървяхме на равно!
Или шофера й е бил калпазанин или Пумата не си е била у ред.
Той каза, че няма никакви оплаквания от нея.
Мооже и проблема на тази дет се пита за нея да не е в този механизъм.
Трябва да се огледа, може и преценката да е лоша.
В определен момент когато възникне нуждата от мощност се задейства един механизъм който измества единия или и 2та разпределителни вала и идва мощноста.
Така ли е не е ли така, така са ми казали, това знам.
Ако има проблем в този механизъм колата си върви прилично, но не тегли като за 125 коня.
Писал съм и на друго място как скъсах една Пума на 2 светофара и реших, че е 1,4.
След това се засякохме на ОМВ и искаха дръпка.
Пумата се оказа 1,7.
Съгласих се и направихме дръпката.
Вървяхме на равно!
Или шофера й е бил калпазанин или Пумата не си е била у ред.
Той каза, че няма никакви оплаквания от нея.
Мооже и проблема на тази дет се пита за нея да не е в този механизъм.
Трябва да се огледа, може и преценката да е лоша.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Форд смениха цяло поколение мотори,докато докарат "dura..." серията до пазар.Чак новите им имат някаква тяга из ниските обороти.Другото е като старите алфи-върви като му мачкаш газта в пода.Иначе...няма никой...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Всичко е въпрос на късмет.
Но въпреки всичко, което зависи от теб го направи т.е. закарай количката в сервиз, където могат да установят евентуален проблем. Внимавай колата да не е блъскана или корозирала - това в сервиза могат да ти го кажат! Това за вървенето може да са един куп причини - също в сервиз могат да ги установят ако са добри специалисти. Но запомни и едно нещо от мен - не се доверявай сляпо на майсторите. За съжаление има много некомпетентни майстори и то що се отнася до електрониката в автомобила.
Нека колегите от форума да те посъветват къде да отидеш и къде диагностиката ще се доближи най-много до истината.
Ако количката е поддържана и добре шофирана километрите не са от голямо значение. Ако е внос от Италия - внимавай!
Понякога слагат добавки в маслото, за да подобрят компресията и да намалят шумовете на двигателя, но след промивка с промивно масло и смяна на маслото се разбира истината за двигателя.
Искрено се надявам всичко по тази количка да е наред, за да си я купиш и шофираш с удоволствие.
Успех и безаварийно шофиране!
Но въпреки всичко, което зависи от теб го направи т.е. закарай количката в сервиз, където могат да установят евентуален проблем. Внимавай колата да не е блъскана или корозирала - това в сервиза могат да ти го кажат! Това за вървенето може да са един куп причини - също в сервиз могат да ги установят ако са добри специалисти. Но запомни и едно нещо от мен - не се доверявай сляпо на майсторите. За съжаление има много некомпетентни майстори и то що се отнася до електрониката в автомобила.
Нека колегите от форума да те посъветват къде да отидеш и къде диагностиката ще се доближи най-много до истината.
Ако количката е поддържана и добре шофирана километрите не са от голямо значение. Ако е внос от Италия - внимавай!
Понякога слагат добавки в маслото, за да подобрят компресията и да намалят шумовете на двигателя, но след промивка с промивно масло и смяна на маслото се разбира истината за двигателя.
Искрено се надявам всичко по тази количка да е наред, за да си я купиш и шофираш с удоволствие.
Успех и безаварийно шофиране!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 26 юни 2009, 15:43
- Модел на автомобила: Puma
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Всичко може, ама понеже все пак тия термини са ми чужди, кажете в прав текст какво препоръчвате да се направи в едната и в другата ситуация, защото не ми се иска да взимам емоционални решения в автосервиза. 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
еми аз те съветвам , да я закараш на автосервиз, но в който имаш познати или самите хора се имат с някой твой познат та да са по колегиални към теб и колицата , но преди това не я копувай съветвам аз и ние можем да си гадаем всичко ...
просто я закарай да и направят цялостен преглед и диагностика и ако е нещо малко ще я оправят хотара и ще си я вземеш ако не просто няма да я взимаш, това мисля аз
просто я закарай да и направят цялостен преглед и диагностика и ако е нещо малко ще я оправят хотара и ще си я вземеш ако не просто няма да я взимаш, това мисля аз

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Както каза Paci, този мотор на Пума е с променливо газоразпределение. От което би следвало тягата да му идва на вискоите обороти като е и Vtec-a на Хондите.
По каталог на тази Пума и дават от 0-100 км/ч за 8.8 сек., което е доста добре. И при смачкване на газта, трябва да тегли сериозно.
Карал съм V-tec-a на Хонда 1.5 115 к.с. След 3000 оборота тая кола откача. Същото важи и за БМВ Е36 320 Vanos, до към 2500 е доста мудна, след това и тя откача. Така че в ниските обороти тез двигатели с променливо газоразпределение не са нищо особедно. Силата им е след това
И все пак преди покупка, сервиза е задължителен. Диагностики и всичките му там огледи, та да не боли глава после
Изпържия един, два пъти на високи обороти и ако е запушен катализатор започва да смърди много "приятно"
По каталог на тази Пума и дават от 0-100 км/ч за 8.8 сек., което е доста добре. И при смачкване на газта, трябва да тегли сериозно.
Карал съм V-tec-a на Хонда 1.5 115 к.с. След 3000 оборота тая кола откача. Същото важи и за БМВ Е36 320 Vanos, до към 2500 е доста мудна, след това и тя откача. Така че в ниските обороти тез двигатели с променливо газоразпределение не са нищо особедно. Силата им е след това

И все пак преди покупка, сервиза е задължителен. Диагностики и всичките му там огледи, та да не боли глава после

Изпържия един, два пъти на високи обороти и ако е запушен катализатор започва да смърди много "приятно"

- mitaka_s_fordaka
- потребител
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
преди да я купиш колата задължително да я закараш да я закачат на компютър и да прегледат двигателя-компресия.гледай също и за удари.иначе после неми се мисли-много ще боли глава.наистина колата след 3000-3500 оборота колата просто откача.ако си от софия може да дойдеш да ти покажа колата на приятелката как върви и ти да си прецениш.а относно колегата paci-като дойда до плевен ще ти направя един старт 
paci: Мъ никви ядове немаш, само ми ела
Аз и на оня му казах, че аз ще пълня 1вата а той вече втората и просто няма сми.
Обаче се оказа друго
Ни мъ бърка ... ела ми

paci: Мъ никви ядове немаш, само ми ела


Аз и на оня му казах, че аз ще пълня 1вата а той вече втората и просто няма сми.
Обаче се оказа друго

Ни мъ бърка ... ела ми



- naskoto
- потребител
- Мнения: 1041
- Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
- Модел на автомобила: RS
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Какво стана,купена ли е пумата?Колегите са прави,един мотор със система за променливо газоразпределение е муден до 3000 об/мин.Това оставя малко лошо впечатление за незапознат човек,който знае че тоя мотор е 125 коня.Все пак напълно е възможно катализатора да се е разпаднал и да е задръстен,това лесно се разбира.Колкото до електрониката,съмнявам се да има проблеми.Може би някои от вас знаят,но Zetec SE или Sigma(какъвто е този мотор) е разработван съвместно с Ямаха и няма нищо общо със фамилията зетек,освен името.Следователно мотора е доста здрав.Дори Racing Puma 155к.с. е със същия мотор 125 коня(що се отнася до механичаната част),но само електрониката и разпределителните валове са различни,всичко друго е същото.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Не проблема в променливото газоразпределение.
Моята и тя е мудна до към 3000 оборота.
Ноо, след това .... й завиждат доста батковци
Моята и тя е мудна до към 3000 оборота.
Ноо, след това .... й завиждат доста батковци

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Аз на моята и усетих един мурафет
.Значи като искам да изпреваря , ускорявам до към 3500 оборота зад колата която искам да изпреваря.След това мигач ,отпускам леко до 3000 ,рязко газ ...и ме залепя за седалката ...Паци пробвай го да видиш неописуемо е 


сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
А ако задържиш на 3500 и дадеш рязко газ няма ефект, така ли да разбираме? 


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Кво да пробвам като знамbateto_toshko написа:Аз на моята и усетих един мурафет.Значи като искам да изпреваря , ускорявам до към 3500 оборота зад колата която искам да изпреваря.След това мигач ,отпускам леко до 3000 ,рязко газ ...и ме залепя за седалката ...Паци пробвай го да видиш неописуемо е

Пробвано е почти всичко.
Гледаш си километража и си преценяваш коя по-ниска предавка можеш да включиш.
2ра е до към 80, а 3та 120.
От 5-та можеш да слезеш на 2ра ако този пред теб се мота с 60, мачкаш газта и си готов за 3та защото няма да имаш много време докъто достигне 80

Катапултира се

Става и на 3та да слезеш, зависи колко е голям пирона в главата ти та да слезеш чак на 2ра

Изпреварвам си прилично на 5та с климатик и 5 човека, без да съм в рискова ситуация с кола на среща.
Няма нужда от толкоз зор да усещаме постоянно тази тръпка да се изтрелваме на ниска предавка.
Мотора си е пъргав, но за да си вдигнема адреналина му цедим максимума.
Тогава и масло гори и ако па решиш, че караш най-бързата кола на света и тръгнеш да изпреварваш а на среща идва кола па ти си решил, че твоята е достатъчно бърза и ще минеш ... ще стане грешка някой път. Така, че полекичка с пирона в тиквата

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Аз не се страхувам да изпреварвам, защото не рискувам да изпреварвам. Страхувам се онзи отсреща да не го направи внезапно. Страхувам се при такава ситуация ако набия внезапно спирачки, дали онзи отзад няма да ме направи на консервена кутия.
Ето защо повече се страхувам и пазя от другите, дето си забиват подобни пирони в главата както каза Paci.
Ето защо повече се страхувам и пазя от другите, дето си забиват подобни пирони в главата както каза Paci.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
ами чисто физически може и да е същото не знамmadboy написа:А ако задържиш на 3500 и дадеш рязко газ няма ефект, така ли да разбираме?


сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: блондинка търси консултация
Моите наблюдения са, че точно от 3000 до 3500 оборота е най-спъната. Когато взех моята го усещах винаги(от 3000 до 3500) и мислех, че имам проблем. Откакто пипнах тук-тамеbateto_toshko написа:... но сякаш по се усеща ускорение от 3000 до 3500 ...

Що се отнася до високите скорост и аз не съм им привърженик, но на магистралата (примерно) София-Ябланица си държа 140-150км/ч и масло не ми пипа.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта