Вентилация на Фиеста МК4
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Вентилация на Фиеста МК4
Без да пускате вентилатора, когато се движите духа ли ви при отворена клапа да взима въздух от вън?
А на вътрешна циркулация чувствително по-слаб ли е въздушния поток?
По 1вия въпрос:
При мен вее, а на 1-ва степен на вентилатора и извънградско оня ден по магистралата щях да хвана синузит ако не бях взел мерки
Ненам дали е нормално да има такъв въздушен поток без вентилатор.
По 2рия въпрос:
Осезаемо е по-слаб въздушния поток на вътрешна циркулация!
Защо?
А на вътрешна циркулация чувствително по-слаб ли е въздушния поток?
По 1вия въпрос:
При мен вее, а на 1-ва степен на вентилатора и извънградско оня ден по магистралата щях да хвана синузит ако не бях взел мерки

Ненам дали е нормално да има такъв въздушен поток без вентилатор.
По 2рия въпрос:
Осезаемо е по-слаб въздушния поток на вътрешна циркулация!
Защо?
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилация на Фиеста МК4
Здравей, при мен пък никак не се усеща да духа. Примерно при 90 км. се пооправя и вкарва свеж въздух, но на един приятел голф-3 доста повече се въздух влиза, мисля си, че е от това че имам филтър а голфа може да няма (Може би и трябва да проверя дали не е за смяна
). По втория въпрос нормално е според мен защото още повече се ограничава притука на въздух към моторчето и за това по малко идва и в купето. Нека споделят мненията си още колеги с същия автомобил.

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилация на Фиеста МК4
Филтъра ми е нов на мъничко километри.
Скъпия вариант 40+ пари с активен въглен.
Скъпия вариант 40+ пари с активен въглен.
- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Вентилация на Фиеста МК4
На мен не ми вее ако е спрян вентилатора, а относно вътрешната циркулация. Според мен духа по-слабо, защото целта е въздуха да циркулира в купето, а не да ти джаса директно въздух от вън на пусната перка. Така си го обеснявам аз...paci написа:Без да пускате вентилатора, когато се движите духа ли ви при отворена клапа да взима въздух от вън?
А на вътрешна циркулация чувствително по-слаб ли е въздушния поток?
По 1вия въпрос:
При мен вее, а на 1-ва степен на вентилатора и извънградско оня ден по магистралата щях да хвана синузит ако не бях взел мерки
Ненам дали е нормално да има такъв въздушен поток без вентилатор.
По 2рия въпрос:
Осезаемо е по-слаб въздушния поток на вътрешна циркулация!
Защо?
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Вентилация на Фиеста МК4
Paci, клапата за вътрешна циркулация затваря притока на въздушния поток след филтъра, следователно ако се цъкне на вътрешна циркулация и без вентилатор не трябва да има движение на въздушен поток нито пък да идва от вън (това в идеалния случай). Ако тази клапа не затваря плътно ще има някакъв минимален поток от вън (това е реалния случай на старите ни колички). Целта на вътрешната циркулация е да затвори купето за приток на въздушна струя от вън, така зимата е по топличко, лятото климатика работи по ефективно, но в такъв случай трябва да работи вентилатора, някой трябва да върти въздуха в купето.
Аз почти никога не цъкам на вътрешна циркулация, но ако през лятото е много горещо климатика не може да охлади ефктивно и тогава я ползвам.
Когато си изключил вътрешната циркулация и се движиш, тази клапа е отворена, въздушната струя се нагнетява през филтъра пропорционално на скороста, през отворената клапа си духа вътре, вентилатора може само да усили този ефект.
За да не хващаш синузит насочвай си въздушната струя към стъклата, или към краката ама така може да хванеш пък ревматизъм.
Шегувам се разбира се.
Предполагам клапата за циркулация не ти затваря плътно, скоро вадих таблото с уредите и видях, че снадките на тръбите уплътняват с едни дунапренени ленти, които като ги пипнеш се разпадат на прах (от старост), преполагам тази клапа също има подобно нещо и то се е разпаднало.
Ама да се сменят тези дунапренени ленти е пълен абсурд, поне за мен.
Аз почти никога не цъкам на вътрешна циркулация, но ако през лятото е много горещо климатика не може да охлади ефктивно и тогава я ползвам.
Когато си изключил вътрешната циркулация и се движиш, тази клапа е отворена, въздушната струя се нагнетява през филтъра пропорционално на скороста, през отворената клапа си духа вътре, вентилатора може само да усили този ефект.
За да не хващаш синузит насочвай си въздушната струя към стъклата, или към краката ама така може да хванеш пък ревматизъм.
Шегувам се разбира се.
Предполагам клапата за циркулация не ти затваря плътно, скоро вадих таблото с уредите и видях, че снадките на тръбите уплътняват с едни дунапренени ленти, които като ги пипнеш се разпадат на прах (от старост), преполагам тази клапа също има подобно нещо и то се е разпаднало.
Ама да се сменят тези дунапренени ленти е пълен абсурд, поне за мен.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилация на Фиеста МК4
Кой па ти каза, че ми духа при затворена клапа?
Чудно ми е от де лапа въздух, че да успява да нагнети толкова, че да мине през филтъра, че и да има такова налягане та да го усетя.
Един пич Митака май беше с една Пумичка и той пита за да се ориентира къде кво да глгеда за да възпрепятства по някакъв начин навлизането на листа при филтъра.
При мен няма листа, ама се чудих да не би па да имам нещо някъде разкачено щом минава толкава свободно въздуха.
И пак не стана ясно що духа по-слабо на вътрешна циркулация!
Определено може и така да си замислено за да е по-ефективно с по-малък дебит въздуха по-добре ще се охлажда или затопля.
Некой път обаче ме дразни когато некой кенеф се разпуши пред мен, затворя клапата и въздушния поток не ми е достатъчен за да ми е комфортно.
Чудно ми е от де лапа въздух, че да успява да нагнети толкова, че да мине през филтъра, че и да има такова налягане та да го усетя.
Един пич Митака май беше с една Пумичка и той пита за да се ориентира къде кво да глгеда за да възпрепятства по някакъв начин навлизането на листа при филтъра.
При мен няма листа, ама се чудих да не би па да имам нещо някъде разкачено щом минава толкава свободно въздуха.
И пак не стана ясно що духа по-слабо на вътрешна циркулация!
Определено може и така да си замислено за да е по-ефективно с по-малък дебит въздуха по-добре ще се охлажда или затопля.
Некой път обаче ме дразни когато некой кенеф се разпуши пред мен, затворя клапата и въздушния поток не ми е достатъчен за да ми е комфортно.
- mitaka_s_fordaka
- потребител
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Вентилация на Фиеста МК4
здравейте пичове.значи на PUMA-та при отворена клапа/да си смуче въздух от вън/ си духа вътре.на другата ми кола/не форд/ също духа и то доста по силно.при затворена клапа не съм пробвал как ще е. а проблема с листата още не съм го решил.скоро я гледах тая кутия с филтъра и не можах да разбера от къде го смуче тоя въздух.


- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Вентилация на Фиеста МК4
Да споделя и аз при мен как е вентилацията.
Когато клапата е затворена и вентилатора е спрян, дори и при много висока скорост няма движение на въздушен поток.
Мисля, че си е съвсем нормално, нали външния въздушен поток е спрян.
Когато отворя клапата вече си духа вътре, все едно вентилатора е на 1-ва степен.
От високата скорост въздуха отвън си минава през филтъра и се нагнетява в купето без да е включен вентилатора.
Според мен трябва да бъде точно така.
Когато клапата е затворена и вентилатора е спрян, дори и при много висока скорост няма движение на въздушен поток.
Мисля, че си е съвсем нормално, нали външния въздушен поток е спрян.
Когато отворя клапата вече си духа вътре, все едно вентилатора е на 1-ва степен.
От високата скорост въздуха отвън си минава през филтъра и се нагнетява в купето без да е включен вентилатора.
Според мен трябва да бъде точно така.

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилация на Фиеста МК4
Супер, начи мойта си е ОК.samsung_bg написа:Да споделя и аз при мен как е вентилацията.
Когато клапата е затворена и вентилатора е спрян, дори и при много висока скорост няма движение на въздушен поток.
Мисля, че си е съвсем нормално, нали външния въздушен поток е спрян.
Когато отворя клапата вече си духа вътре, все едно вентилатора е на 1-ва степен.
От високата скорост въздуха отвън си минава през филтъра и се нагнетява в купето без да е включен вентилатора.
Според мен трябва да бъде точно така.
Днес видях от де лапа въздух и отивам да диря на Митака темата.
Митак, не моа ти намера темата уе мама му начи

Пиша ти тука дано четеш.
Отиваш сеа при котката, дигаш й предния капак и се дупиш убаво за да виждаш филтъра.
Гледаш горната част на кутията от ляво и дясно и ще видиш, че е по-широка.
Там вече ще се ориентираш.
Баф маа му, нема мрежи нема гявол, ненам как лястовици още на се свъртяли да гнездят вътре.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Вентилация на Фиеста МК4
paci,
Моята кутия ги има и отдясно и отляво тези отвори, откъдето смуче въздух.
Горната част на кутията е като купол и е с по 6-7 см. по-дълга от долната и така се образуват два отвора. Въздухът се засмуква отдолу нагоре. Така са направени тези отвори (да гледат надолу), за да не могат да падат листа в тях.
Моята кутия ги има и отдясно и отляво тези отвори, откъдето смуче въздух.
Горната част на кутията е като купол и е с по 6-7 см. по-дълга от долната и така се образуват два отвора. Въздухът се засмуква отдолу нагоре. Така са направени тези отвори (да гледат надолу), за да не могат да падат листа в тях.

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилация на Фиеста МК4
И моята е така.
Засмуква листата!
Митака освен по-честичко да си наглежда отсека под джама и да го чисти.
Не съм дърпал скоро филтъра, но предния го свалях и перях доста често и не е имало листа.
Що си трайка до сега?
Или сега ходи да зяпаш след като ми прочете поста
Засмуква листата!
Митака освен по-честичко да си наглежда отсека под джама и да го чисти.
Не съм дърпал скоро филтъра, но предния го свалях и перях доста често и не е имало листа.
Що си трайка до сега?
Или сега ходи да зяпаш след като ми прочете поста

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта