Въпрос за парното?
- Cheater_blg
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 18 юни 2006, 02:53
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8TCI '00
- Местоположение: Blg
- Status: Извън линия
Въпрос за парното?
Имам фиета 1.8турбо дизел 2000г-с новата муцуна.Когато е топла колата и карам на скорост парното е ОК,но когато е изключена от скорост по инерция или работи на място, т.е. като на ниски обороти, духа доста по-студено.После като дам газ или включа на скорост пак почва да духа по-топло.
Мислех,че ми е малко охладителната течност в казанчето,но дори след като долях половин литър-пак си е същото.Някои да има представа защо е така?Има ли нещо общо с водната помпа(да не работи както трябва-но пък колата лятото не вдига висока темп.),защото не е сменяна,но и не се чува да "вие".
Благодаря предварително
Мислех,че ми е малко охладителната течност в казанчето,но дори след като долях половин литър-пак си е същото.Някои да има представа защо е така?Има ли нещо общо с водната помпа(да не работи както трябва-но пък колата лятото не вдига висока темп.),защото не е сменяна,но и не се чува да "вие".
Благодаря предварително
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Ти ако чакаш водната помпа да вие за да я смениш....... Проблема може да е че още има въздух останал в системата, и когато дадеш газ, по-виския напор прекарва повече вода през радиатора. Пробвай да обезвъздушиш ръчно.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Преди 3-4 дни и на мен ми се появи абсолютно същия проблем. И аз както казва ewgeny веднага тръгнах да проверявам за въздух в системата, но не е това причината. Някаква друга идея?Cheater_blg написа:Имам фиета 1.8турбо дизел 2000г-с новата муцуна.Когато е топла колата и карам на скорост парното е ОК,но когато е изключена от скорост по инерция или работи на място, т.е. като на ниски обороти, духа доста по-студено.После като дам газ или включа на скорост пак почва да духа по-топло.
Мислех,че ми е малко охладителната течност в казанчето,но дори след като долях половин литър-пак си е същото.Някои да има представа защо е така?Има ли нещо общо с водната помпа(да не работи както трябва-но пък колата лятото не вдига висока темп.),защото не е сменяна,но и не се чува да "вие".
Благодаря предварително
П.П. Възможно ли е да е от оня прословут клапан на парното... да са се натрутали мизерийки и при по-ниския напор да не може да минава вода през него.

- Cheater_blg
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 18 юни 2006, 02:53
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8TCI '00
- Местоположение: Blg
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
И къде се намира тоя клапан?За какво е?
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Съжалявам ,че се намесвам при Фиестите,но като караш поинерция стрелката на температурата на водата спада ли и същото и когато работи на място???И ако е така може и да е термостат....




- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
При мен стрелката на температурата си стои на едно и също място, независимо дали съм по инерция или в оборот.
Така си е вече 2 години и половина. Когато съм в обороти парното е много яко, а когато е на празен ход го няма почти никакво. Както съм писал горе си мисля, че може при по-малкия напор(при ниски обороти) да не минава достатъчно вода през клапана за парното. Ще го свлям този клапан да му направя една профилактика, но ще изчакам да се постопли... да не се счупи някой щуцер.
Така си е вече 2 години и половина. Когато съм в обороти парното е много яко, а когато е на празен ход го няма почти никакво. Както съм писал горе си мисля, че може при по-малкия напор(при ниски обороти) да не минава достатъчно вода през клапана за парното. Ще го свлям този клапан да му направя една профилактика, но ще изчакам да се постопли... да не се счупи някой щуцер.

- maistorabg
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
- Модел на автомобила: G6A
- Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
99% съм убеден че ти е задръстено радиаторчето 

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Днес ходих до Трявна и измерих температурата на въздуха с електронен термометър.
Степените на вентилатора при мен са - изключен, 1, 2, 3 и 4.
При 2000 оборота:
Втора степен на вентилатора - 55 градуса.
Изключен вентилатор - 65 градуса.
До тук всичко е нормално.
Надолу карах само по инерция (1000 оборота) и резултата е:
Втора степен на вентилатора - 30 градуса.
Изключен вентилатор - 40 градуса.
Не нормално на празен ход температурата да пада почти наполовина.
Клапана ще го свалям да видя да не е запушен.
Ако не е остава радиаторчето, както казва maistorabg.
Въпроса ми е как да го продухам, някой правил ли го е? Сигурно е под таблото, трябва ли да се сваля цялото табло?
Степените на вентилатора при мен са - изключен, 1, 2, 3 и 4.
При 2000 оборота:
Втора степен на вентилатора - 55 градуса.
Изключен вентилатор - 65 градуса.
До тук всичко е нормално.
Надолу карах само по инерция (1000 оборота) и резултата е:
Втора степен на вентилатора - 30 градуса.
Изключен вентилатор - 40 градуса.
Не нормално на празен ход температурата да пада почти наполовина.
Клапана ще го свалям да видя да не е запушен.
Ако не е остава радиаторчето, както казва maistorabg.
Въпроса ми е как да го продухам, някой правил ли го е? Сигурно е под таблото, трябва ли да се сваля цялото табло?

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
А замислял ли си се при 1000 об какви са оборотите на помпата, съответно дебита и колко са при 3000. И при мене е така а на Ескортите няма клапан, течността циркулира в радиатора постоянно.
Защо пускаш по инерция а не на скорост, така е опасно, защото претоварваш спирачките. Също така и системата за принудителен празен ход не работи и харчиш гориво (дори и минимално). При спускане на скорост при обороти на дл-я над 1200, работи системата са принудителен празен ход и разхода практически е 0, освен това по-рядко натискаш спирачките а и налягането във сервото на спирачките и кормилото е по-голямо.
Защо пускаш по инерция а не на скорост, така е опасно, защото претоварваш спирачките. Също така и системата за принудителен празен ход не работи и харчиш гориво (дори и минимално). При спускане на скорост при обороти на дл-я над 1200, работи системата са принудителен празен ход и разхода практически е 0, освен това по-рядко натискаш спирачките а и налягането във сервото на спирачките и кормилото е по-голямо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
HACKO, това с пускането по инерция го направих само за проба, да премеря температурата.HACKO написа:А замислял ли си се при 1000 об какви са оборотите на помпата, съответно дебита и колко са при 3000. И при мене е така а на Ескортите няма клапан, течността циркулира в радиатора постоянно.
Защо пускаш по инерция а не на скорост, така е опасно, защото претоварваш спирачките. Също така и системата за принудителен празен ход не работи и харчиш гориво (дори и минимално). При спускане на скорост при обороти на дл-я над 1200, работи системата са принудителен празен ход и разхода практически е 0, освен това по-рядко натискаш спирачките а и налягането във сервото на спирачките и кормилото е по-голямо.
Наистина при 2000 оборота дебита е по-голям, но температурата на антифриза си е същата и си мисля, че и температурата на въздуха би трябвало да е поне съизмерима при 1000 и при 2000 оборота.
Иначе това, което си написал го знам и го правя точно така


- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
За да не пускам нова тема, ще питам тук. Вчера забелязах, че про пуснато парно на средно положение, тоест да духа по-хладно от крайните два люка духа топло, а от централните два духа хладно, както си е нагласено по скалата. Каква е тая аномалия? Може ли някой да ми обясни? Когато пусна на максимално топло, отвсякъде духа топло. А когато пусна на максимално студено от крайните два люка пак не духа баш студено, а по-топло...
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Температурата на входа на радиатора е една, но количеството и е различно, същевременно количеството въздух е същото, количеството на отдадената температура е равно на количеството на приета, съответно при 2000об през радиатора минава повече течност която отдава повече топлина и температурата на изходящия въздух съответно е по-висока. Просто Физика, може да съм го обяснил малко объркано, обаче това го учих в 7 или 8 клас а вече съм на 39г.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Съгласен съм.HACKO написа:... през радиатора минава повече течност която отдава повече топлина и температурата на изходящия въздух съответно е по-висока. ...
Обаче да вземем един пример от бита.
Камина с водна риза и свързан към нея радиатор... и помпа, разбира се.
Ако увеличим оборотите на помпата 2 пъти, топлината от радиатора няма да се вдигне почти двойно.
При мен температурата пада почти наполовина.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Няма, ще падне температурата на камината.
Радиаторчето на парното има много голяма площ а въздуха през него се движи принудително и го охлажда, когато дебита е малък температурата на течноста на изхода е много по-ниска. Пробвай на място, като променяш скороста на вентилатора и ще установиш, че на ниска скорост температурата се увеличава.
Радиаторчето на парното има много голяма площ а въздуха през него се движи принудително и го охлажда, когато дебита е малък температурата на течноста на изхода е много по-ниска. Пробвай на място, като променяш скороста на вентилатора и ще установиш, че на ниска скорост температурата се увеличава.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Това, че температурата се вдига като намаля скоростта на въздушната струя аз го установих.
Когато от 2-ра степен на вентилатора мина на изключен температурата се вдига с 10 градуса.
Дано да нямам никакъв проблем, само да си внушавам
П.П. А радиаторчето знаеш ли го къде се намира?
Когато от 2-ра степен на вентилатора мина на изключен температурата се вдига с 10 градуса.
Дано да нямам никакъв проблем, само да си внушавам

П.П. А радиаторчето знаеш ли го къде се намира?

- paci
- Модератор
- Мнения: 7884
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Офф физицитее
Наскоууу, веднъж като пързалях и я държах на прекъсвач, найш кво стана в купето?
Я си харесай един участък и я карай на ниска предавка и високи обороти.
Правил съм си едни отсечки и тогава найш кво става с парното?
Не се ли сещате, че двигателя е леко по-натоварен тогава и грее повече?
На скорост ако я пусне може и да почне да замръзва
Оплаквания от моето парно нямам, но и не излизам много много извънграда, че да съм забелязал драстична разлика както го описва samsung_bg.

Наскоууу, веднъж като пързалях и я държах на прекъсвач, найш кво стана в купето?
Я си харесай един участък и я карай на ниска предавка и високи обороти.
Правил съм си едни отсечки и тогава найш кво става с парното?
Не се ли сещате, че двигателя е леко по-натоварен тогава и грее повече?
На скорост ако я пусне може и да почне да замръзва

Оплаквания от моето парно нямам, но и не излизам много много извънграда, че да съм забелязал драстична разлика както го описва samsung_bg.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Въобще не съм си внушавал. Клапана на парното е бил, сега и на 800оборота имам парно убиец. Лошото е, че и лятото ще си имам парноsamsung_bg написа:...
Дано да нямам никакъв проблем, само да си внушавам
...

Входния щуцер направо се разпадна, като тръгнах да свалям клапана



Шунтирах го с тръбички и сега отивам в раздел КУПУВАМ


- paci
- Модератор
- Мнения: 7884
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Що ще имаш парно?samsung_bg написа:Въобще не съм си внушавал. Клапана на парното е бил, сега и на 800оборота имам парно убиец. Лошото е, че и лятото ще си имам парно![]()
Моята тема я знаеш?
Всичко в нея беше точно лятото за да спра топлото.
Ходи чети.
До зимата има време да събереш стинки за нов.
Колкото пъти видя, че има ново мнение в тази тема и като го видя това парно всеки път си казвам "ае пак на некой вентилатора се е прецакал и ще трябва сега да уточняваме вентилатор ли няма или топло?
Тоя котарак на аватара ти ме кефи

Не можеш ли да измислиш нещо да го залепиш там за щуцер ?
Промии клапана, лепи нещо и слагай.
Ще е хубаво да пуснеш описание на проблема ти и решаването му и в онази "моята" тема, да си е сбрано и подредено.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за парното?
Интересна тема с този клапан, засега нямам проблеми с парното да чукам на дърво, пък и въобще не съм гледал къде е той. Всъщност къде се намира ?
Но по принцип като гледам снимките на samsung_bg има щуцери за 4 маркуча, тоест за входа и за изхода на радиатора за парното ли са ?
Като гледам си е електрически, но как и от къде се управлява ?
Като чета ръководството пише, че чрез врътката за топло (средната на таблото) се управляват въздушни клапи (буквално на руски пише - воздушные заслонки закрываются в положение минимальной температуры), демек тази клапа да затваря притока на въздуха през радиаторчето или що ? Не беше ли тази клапа на Paci дето му тракаше или греша. ?
А този клапан тогава какво прави и кога ?
Понеже отварях табълцето където са трите врътки да свеням крушки, то единствено лявата за разпределение на въздушния поток е механична, втората (за температурата) и третата (за степените на вентилатора) са електрически.
В същото ръководство са дадени възможните неизправности на отоплението
При недостатъчна мощност на отоплението причините могат да бъдат
1. въздушната клапа не се затваря плътно - (ха сега коя клапа, нали по горе клапата трябва да е отворена за да е топло, май има две клапи що ли ?), проверете положението на клапата, изчистете я ако е необходимо
2. Затлачване на радиатора или повредени подаващи въздуховоди - очистете или заменете радиатора, проверете подаващите въздуховоди.
3. Нарушено или не закрепено управление на отоплението - отрегулирайте или закрепете управлението (може би имат предвид куплунга)
4. Затлачени или прегънати маркучи към радиаторчето - проверете, заменете при необходимост.
5. Отсъствие на антифриз в радиаторчето или въздух в корпуса.
Даааааааааа ама за този елклапан не пише нищо. Тогава какво прави той, кога ?
Понеже имам климатик не съм пробвал обаче какво ще стане ако оставя парното на мах и пусна климатика.
samsung_bg мерил ли си управляващото напрежение, какво е (правотоково ли) как се променя ? Какво му има на твоя, електрическата част ли е повредена, как (с какво) точно отваря-затваря отворите?
Питам защото като гледам как се троши при сваляне можем да помислим всички какво би могло да се направи там, сигурно нов не е евтин, а втора употреба може пак да се строшат щуцерите.
Българина е изобретателно човече, на времето на жигулитата имаха едни кранчета за парното които много често протичаха пък и ги нямаше по магазините, спомням си сложих един шибърен кран (вътре не са с гумички а с бронзова ябълка) има четвърт ход отворено - затворено, прикрепих го там с планка, сложих жилото на ръкохватката и си работеше.
Разбира се на Форд е нещо съвсем различно, но няма начин да няма начин да се измисли нещо друго.
Имайте предвид че въобще не съм се ровил там да гледам какво що има.
Ще е полезно да се знае.
Но по принцип като гледам снимките на samsung_bg има щуцери за 4 маркуча, тоест за входа и за изхода на радиатора за парното ли са ?
Като гледам си е електрически, но как и от къде се управлява ?
Като чета ръководството пише, че чрез врътката за топло (средната на таблото) се управляват въздушни клапи (буквално на руски пише - воздушные заслонки закрываются в положение минимальной температуры), демек тази клапа да затваря притока на въздуха през радиаторчето или що ? Не беше ли тази клапа на Paci дето му тракаше или греша. ?
А този клапан тогава какво прави и кога ?
Понеже отварях табълцето където са трите врътки да свеням крушки, то единствено лявата за разпределение на въздушния поток е механична, втората (за температурата) и третата (за степените на вентилатора) са електрически.
В същото ръководство са дадени възможните неизправности на отоплението
При недостатъчна мощност на отоплението причините могат да бъдат
1. въздушната клапа не се затваря плътно - (ха сега коя клапа, нали по горе клапата трябва да е отворена за да е топло, май има две клапи що ли ?), проверете положението на клапата, изчистете я ако е необходимо
2. Затлачване на радиатора или повредени подаващи въздуховоди - очистете или заменете радиатора, проверете подаващите въздуховоди.
3. Нарушено или не закрепено управление на отоплението - отрегулирайте или закрепете управлението (може би имат предвид куплунга)
4. Затлачени или прегънати маркучи към радиаторчето - проверете, заменете при необходимост.
5. Отсъствие на антифриз в радиаторчето или въздух в корпуса.
Даааааааааа ама за този елклапан не пише нищо. Тогава какво прави той, кога ?
Понеже имам климатик не съм пробвал обаче какво ще стане ако оставя парното на мах и пусна климатика.
samsung_bg мерил ли си управляващото напрежение, какво е (правотоково ли) как се променя ? Какво му има на твоя, електрическата част ли е повредена, как (с какво) точно отваря-затваря отворите?
Питам защото като гледам как се троши при сваляне можем да помислим всички какво би могло да се направи там, сигурно нов не е евтин, а втора употреба може пак да се строшат щуцерите.
Българина е изобретателно човече, на времето на жигулитата имаха едни кранчета за парното които много често протичаха пък и ги нямаше по магазините, спомням си сложих един шибърен кран (вътре не са с гумички а с бронзова ябълка) има четвърт ход отворено - затворено, прикрепих го там с планка, сложих жилото на ръкохватката и си работеше.
Разбира се на Форд е нещо съвсем различно, но няма начин да няма начин да се измисли нещо друго.
Имайте предвид че въобще не съм се ровил там да гледам какво що има.
Ще е полезно да се знае.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта