ремонт на спирачен апарат
- zelen4uka
- потребител
- Мнения: 149
- Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
- Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
- Местоположение: SOFIA
- Контакти:
- Status: Извън линия
ремонт на спирачен апарат
Привет колеги!
Направо към въпроса: Разглобих на Сиерата преден спирачен апарат защото видях че маншончето на спирачния цилиндър който го предпазва от мрасотий е скъсан. Искам да го подменя но незнам как мога да го извадя. Спирачния апарат е система АТЕ със два плазгача на който се плъзга целия апарат. Те се развиват с ключ за вътрешен шестограм 7мм.
Как мога да подменя гумения маншон който предпазва спирачния цилиндър?
Защо спирачния диск се клати, улифтен, може да изпадне и никъде не се държи? Това нормално ли е незнам?
Ако откача целия апарат как мога да спра изтичането на спирачна течност за да не обезвъздушавам цялата система на 4 колела?
Направо към въпроса: Разглобих на Сиерата преден спирачен апарат защото видях че маншончето на спирачния цилиндър който го предпазва от мрасотий е скъсан. Искам да го подменя но незнам как мога да го извадя. Спирачния апарат е система АТЕ със два плазгача на който се плъзга целия апарат. Те се развиват с ключ за вътрешен шестограм 7мм.
Как мога да подменя гумения маншон който предпазва спирачния цилиндър?
Защо спирачния диск се клати, улифтен, може да изпадне и никъде не се държи? Това нормално ли е незнам?
Ако откача целия апарат как мога да спра изтичането на спирачна течност за да не обезвъздушавам цялата система на 4 колела?
Последна промяна от zelen4uka на 13 окт 2008, 18:39, променено общо 1 път.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: ремонт на спирачен апарат
Диска трябва да се клати само когато махнеш колелото и развиеш спирачния механизъм.zelen4uka написа: Защо спирачния диск се клати, улифтен, може да изпадне и никъде не се държи? Това нормално ли е незнам?
Като свалиш сп. механизъм с нещо като щанга натисни цилиндърчето да си прибере максимално навътре и би трябвало старото маншонче да може да се извади и подмени.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ремонт на спирачен апарат
Без да разкачаш апарата, само го сваляш от супорта и прибираш максимално навътре цилиндъра. Тогава маншона може да се свали и да се подмени с нов. По принцип диска е хванат с болт към главината, често обаче този болт корозира и единствения начин да се свали диска е разпробиването му, това не е проблем защото на практика болтовете на джантата държат диска.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- zelen4uka
- потребител
- Мнения: 149
- Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
- Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
- Местоположение: SOFIA
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ремонт на спирачен апарат
Благодаря за отговора и слетобед ще пробвам смяната на прахозащитния маншон на цилиндарчето. Сега отивам до Мотофое да си купя.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ремонт на спирачен апарат
Ако ще разглобяваш спирачния апарат последователността е следната - стягаш внимателно с нещо спирачния маркуч (скоба с подходащи подложки да не го скъсаш) за да не губиш течност, развиваш го, сваляш апарата и през дупката на маркуча го надуваш с компресор - буталото изскача. А за спирачния диск не се притеснявай - и на Фокуса е така - държи го "само" джантата.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: ремонт на спирачен апарат
Той колегата иска да смени маншона само. Не е нужно да отваря системата. Ако трябва да се извади буталото най-лесно е като махне накладките, натиска спирачка и буталото излиза.

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ремонт на спирачен апарат
А на другия? Описах начина, щото утре пак ще има такава тема, нека информацията е пълнаsamsung_bg написа:Ако трябва да се извади буталото най-лесно е като махне накладките, натиска спирачка и буталото излиза.

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: ремонт на спирачен апарат
Преди да се пристъпи към каквото и да е манипулация по спирачния апарат задължително трябва да се смъкне налягането. Асобено ако има ABS.
Това са 180 атмосфери и изобщо не е шега работата. Когато се свали налягането не би трябвало да изтича спирачна течност. В някой сервизи имат установка, която завиват на разширителния съд и с подаване на спирачна течност чрез налягане пълнят апарата докато излезе от пробката за обезвъздушаване.
До колкото си спомням при задните апарати (щото предни не съм правил за сега
) трябваше да се извади буталото и тогава се сменя маншона.
За тази операция се купува ремонтен комплект, в който има и маншончета за двете направляващи.
Това са 180 атмосфери и изобщо не е шега работата. Когато се свали налягането не би трябвало да изтича спирачна течност. В някой сервизи имат установка, която завиват на разширителния съд и с подаване на спирачна течност чрез налягане пълнят апарата докато излезе от пробката за обезвъздушаване.
До колкото си спомням при задните апарати (щото предни не съм правил за сега

За тази операция се купува ремонтен комплект, в който има и маншончета за двете направляващи.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ремонт на спирачен апарат
Миналото лято свалях и четирите апарата - предни ATE и задни LUCAS, налягане в спирачната система определено нямаше въпреки че колата е с ABS. Но като оставиш маркуча оттам си капе и за да не обезвъздушавам от спирачната помпа до колелата (по традиционния начин, т.е. много помпене), притиснах маркучите със скоби. Така е описано и в сервизното ръководство, само че разбира се предвиждат специална скоба за целта. Маркучите най-добре да се развиват със срязан ключ, за да не им се разваля шестостена.
- zelen4uka
- потребител
- Мнения: 149
- Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
- Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
- Местоположение: SOFIA
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ремонт на спирачен апарат
Цената в Мотофое е 124лв. Двете гумички и цилиндарчето но го нямат в наличност и няма да го доставят. Благодарих им и направо към улица Симеон. Там цената е 12лв ремонтен комплект на фирмата autofren всички гумички за апарата.
- zelen4uka
- потребител
- Мнения: 149
- Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
- Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
- Местоположение: SOFIA
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ремонт на спирачен апарат
Смяна на прахозащитен маншон на спирачно цилиндърче е ясна. Сменя се както обясниха колегите Наско и Самсунг-бг. Изтиква се навътре буталцето на апарата до край и след това се изважда стария маншон с помоща на отверка и леко издръпване. Новия маншон се поставя и пак с помоща на тъпа отверка се натиква във канала. Смазва се цилиндърчето и вече всичко е добре.
Благодаря отново на Наско и Самсунг-бг това се казва добре свършена работа с помоща на любители на марката Форд.
Благодаря отново на Наско и Самсунг-бг това се казва добре свършена работа с помоща на любители на марката Форд.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта