честота на смяна на маслото

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

честота на смяна на маслото

Мнение от BadAngel » 01 окт 2006, 04:44

абе, кога трябва да се смени маслото на двигателя, по принцип съм свикнал на 8 000 км да го сменям, но в сервизната книжка пише, че първата инспекция е на 20 000 км или 1 година ? да не строшим матора така?
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 01 окт 2006, 04:59

За всеки модел си има написано в книжката. Общо прието е 10 000, най-много 15 000, зависи от маслото. Баща ми ходи на всеки 15 000 задължително на новата кола, така му пише в документите.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 01 окт 2006, 05:02

Rick написа:За всеки модел си има написано в книжката. Общо прието е 10 000, най-много 15 000, зависи от маслото. Баща ми ходи на всеки 15 000 задължително на новата кола, така му пише в документите.
в коя книжка го чете това, при мен няма отделно написано кога се сменя маслото, а се говори за СЕРВИЗНИ ИНТЕРВАЛИ и са през 20 000 км, където вероятно се включва и смяната на маслото или ?
Играчките се променят,
момчетата - не.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 01 окт 2006, 06:01

Споко, на служебния форд/дизел първата смяна е на 25 000 км, за после ще ще видим.
Небойте се роби Спартак е с вас!

01
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 07 фев 2005, 07:04
Модел на автомобила: София
Местоположение: ФОРД ТРАНЗИТ
Status: Извън линия

Re: честота на смяна на маслото

Мнение от 01 » 01 окт 2006, 08:14

BadAngel написа:абе, кога трябва да се смени маслото на двигателя, по принцип съм свикнал на 8 000 км да го сменям, но в сервизната книжка пише, че първата инспекция е на 20 000 км или 1 година ? да не строшим матора така?

Монтаж и продажба на тегличи:
http://www.bgteglichi.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Промоция и смяна на масла и филтри, търси в търсачката!
http://emk-33.com/www/index.php?option= ... &Itemid=72" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Продаваме също радиатори за Форд ,за цялата страна:
http://www.bgradiatori.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
продаваме също тегличи:
http://www.bgteglichi.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
фарове,брони, стопове и др.

Поздрави!
Последна промяна от 01 на 07 мар 2009, 07:23, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 01 окт 2006, 14:42

Внимавайте с маслата с тънките цени и многото км.,да не копувате като мен по два пъти за един месец.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 01 окт 2006, 14:52

evg2 написа:Внимавайте с маслата с тънките цени и многото км.,да не копувате като мен по два пъти за един месец.
ами аз следя щеката на маслото и се притеснявам, че няма харчене на масло, а са ми казвали, че първите 10 000 км е редно да изхарчи малко масло докато се сработи двигателя..
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 01 окт 2006, 15:16

ами аз следя щеката на маслото и се притеснявам, че няма харчене на масло, а са ми казвали, че първите 10 000 км е редно да изхарчи малко масло докато се сработи двигателя..



Ако е малко е добре,аз карах една чисто нова 206-ца,и на първите 10 000 и остана към половин кило(ма това е друга тема- френски фъшкии)та без да искам и смених маслото,но при тях не съм сигурен, ма мисля ,че на десет трябваше да се сменя!А и първия сервиз и беше на 27 000!Но иначе е нормално първите 10-15 000 да ти изхарчи малко масълце!

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 01 окт 2006, 18:03

paci написа:И още нещо се сетих !
Там в маслото съм го писал.
НО ви трябва падар на вас :twisted:
Колко градско имаш ?
Знаете старта на студен двигател, че не му е много весело.
Колко студени старта имаш за 10 000 ?
Не е като да запалиш и да минеш 300 км. примерно и тогава да го изгасиш.
на практика студени стартове нямам, държа колата в гараж, а гаража ми по стечение на обстоятелствата е стена до стена с трафопост и както сам се сещаш там си пада малко жега :)
Gate написа:
ами аз следя щеката на маслото и се притеснявам, че няма харчене на масло, а са ми казвали, че първите 10 000 км е редно да изхарчи малко масло докато се сработи двигателя..



Ако е малко е добре,аз карах една чисто нова 206-ца,и на първите 10 000 и остана към половин кило(ма това е друга тема- френски фъшкии)та без да искам и смених маслото,но при тях не съм сигурен, ма мисля ,че на десет трябваше да се сменя!А и първия сервиз и беше на 27 000!Но иначе е нормално първите 10-15 000 да ти изхарчи малко масълце!
майка ми има 206, нова, и честно казано грам не пипа маслото, а сервизната инспекция беше като направи 1 година, при 3000 км :) просто майка ми малко кара колата, тя вече е на 3 години и има едва 12 000 км :) :) за какъв двигател става дума, аз говоря за 206 св 1.6 110 коня
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 01 окт 2006, 18:35

Студен старт е от външна температура пък била тя и 40 градуса до 85-90гр на охлаждащата течност.По принцип всеки старт на охладен двг. е студен старт който съкращава експлоатационния му ресурс.За това коли с по-дълаг режим на работа на двг. са с по-здрави мотори от тия с по често стартиране.Абсолютно нормално е новите коли да нямат никакъв разход на масло до изтичане на пробега му.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 01 окт 2006, 19:47

е все пак едно е студения старт при -20, друго е при 25, съгласи се :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 01 окт 2006, 20:20

за какъв двигател става дума, аз говоря за 206 св 1.6 110 коня
Е онова беше пърделка 1.1-60коня ма все пак няма значение,въпроса е,че беше нова колата и се втрещих ,ък и харчеше 10-12 градско УЖАС!

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 01 окт 2006, 20:20

Да съгласих се единия старт 50гр.по-студен от другия,но и двата са студени.Смисъла вложен в това понятие, е за всяко стартиране на мотора с температура под оптималната за неговата нормална работа.
Исках да кажа че по-вече цикли горещо - студено води до по-бързо износване.

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 01 окт 2006, 20:47

Смяната ти е на 20000км. или една тодина. С всички консумативи е както ти е написано в сервизната книжка, не за всичко интервалите са ти 20000км. И да не пише масло, трябва да пише маслен филтър.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 01 окт 2006, 22:03

evg2 написа:Да съгласих се единия старт 50гр.по-студен от другия,но и двата са студени.Смисъла вложен в това понятие, е за всяко стартиране на мотора с температура под оптималната за неговата нормална работа.
Исках да кажа че по-вече цикли горещо - студено води до по-бързо износване.
така е, но какво да се прави, неизбежно е :) те фордовете и без това са си здрави, няма смисъл да ги пазим, че конкуренцията ще замре съвсем :)
vlad написа:Смяната ти е на 20000км. или една тодина. С всички консумативи е както ти е написано в сервизната книжка, не за всичко интервалите са ти 20000км. И да не пише масло, трябва да пише маслен филтър.
да де, масло + маслен филтър си вървят заедно
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 01 окт 2006, 22:19

BadAngel написа: да де, масло + маслен филтър си вървят заедно
Именно, и се прави според гаранционния наръчник на всеки год. преглед - 1г. или 20000км. :wink:

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 02 окт 2006, 00:19

До сега почти никога не съм ползвал модераторските си права, но приканвам всички участници във форума да спазват установените правила, както и да се придържат към добрият тон. Това спомага за доброто общуване и приятното настроение във форума!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 02 окт 2006, 21:26

а така, диск е моя човек, имаш бира :)

днеска питах баща ми и кво се оказа, при нисаните смяната е даже на 25 000 км :) тия масла са ебаси лудите, ама пък като дойде време за смята си плащаш все едно си сменил 3 пъти маслото, към 300 лв е :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: честота на смяна на маслото

Мнение от samsung_bg » 22 авг 2008, 15:31

Напоследък явно карам по-малко и 1година след смяна на маслото MOBIL 10W40 (нивото не е мръднало) съм изминал 6000км. С тези темпове най-малко след половин година ще стигна заветните 10000км. Да сменям ли сега или не е проблем да изчкам до 9-10 хил. км.
Изображение

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: честота на смяна на маслото

Мнение от isoiso » 22 авг 2008, 15:52

Маслото може да изкара и 30 000км! Но зависи от много неща, които сега не ми се обясняват. Всеки си преценя сам >:D<: За мен нормално е при градско да се сменя на 10 при извънгр. на 15 000. И какво значи да изкара - и 2пъти повече да го караш в краткосрочен план нищо няма да разбереш. Ще има в него малко съдържание на метали - голяма работа :lol:

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта