1.8 16v - нормално ли е да пали по-бавно на студено?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

1.8 16v - нормално ли е да пали по-бавно на студено?

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 09:50

Ситуацията - сутрин на студен двг пали на 5-6-7 оборота на стартера.Като е топъл двг пали на 1/2 - 1 оборот. Мисля си, че е нормално, но споделете и вие опит.

Като карах един фокус /чисто нов/ 1.6 16v и при него беше така, но разликата беше, че при студен двг палеше на 3-4 оборота

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 22 ное 2005, 10:15

И при мен понякога го прави.При много студено време пали при 3 или 4 оборот.Наколоко пъти ми го е правил и при загрял двигател (ZETEC).Предполагам, че е нормално, защото и в ръководството за експлоатация е предвиден подобен случай.Има препоръка, ако не запали до 10-на сек. /ако не се лъжа/ да се изключи и след 1-2 сек. да се запали.А ако не запали 2-3 пъти по този начин да се стартира според указаниятя за стартиране при задавен двигател.При темп. под -25 градуса, препоръчват при стартиране педалът на газта да е натиснат между 1/2 и 1/4 от пълния му ход.Както казват "баш майсторите", конструктивна особеност :lol:
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 02:25, променено общо 1 път.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 10:26

мерси. предполагам, че като си сменя свещите ще се подобри малко ситуацията

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 22 ное 2005, 14:13

а може и да заминава акумулатора при мен миналата година в най злите студове палеше от 2-3 оборота а сега в жегата -2 градуса -от 5-6 път хем смених свещите

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 16:29

не е от акумулатора - и преди и сега стартера върти доста бързо.пък и това с по-бавното палене го прави и в топло време.разликата е че сега сутрин пали на 5-7 оборота, а в топлото време сутрин палеше на 3-4.

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 22 ное 2005, 22:32

обяснението за 5те оборота на стартера и паленето на студен мотор от моя майстор беше , че докато си види компа всичките датчици дали са на място , маслото , дали се е качило (особенно на студ се качва с повечко зор) и всичко останало , закъснява с подаването на искра , показа ми следното нещо , извади едната свещ , и каза да я гледам кога ще почне да подава искра и .........чак на 4-5 завъртане подаде, явно компа следи доста неща преди да реши ,че може да запали моторетката !
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 23 ное 2005, 09:46

stangen написа:обяснението за 5те оборота на стартера и паленето на студен мотор от моя майстор беше , че докато си види компа всичките датчици дали са на място , маслото , дали се е качило (особенно на студ се качва с повечко зор) и всичко останало , закъснява с подаването на искра , показа ми следното нещо , извади едната свещ , и каза да я гледам кога ще почне да подава искра и .........чак на 4-5 завъртане подаде, явно компа следи доста неща преди да реши ,че може да запали моторетката !
хм, интересно.има логика.както и да е - въпроса е, че пали колата без проблем на максимуп 5-6 оборота дори и сега. ще видим как ще е в големите студове

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 23 ное 2005, 09:51

racer11 написа:
хм, интересно.има логика.както и да е - въпроса е, че пали колата без проблем на максимуп 5-6 оборота дори и сега. ще видим как ще е в големите студове

При мен няма разлика през зимата и през лятото ! Винаги пали по един и същ начин на студен мотор сутрин !
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 23 ное 2005, 15:08

е при мен има разлика от 1-2 оборота, но може и да се заблуждавам.днес сутринта запали на 4-5 оборот

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 23 ное 2005, 16:28

racer11 написа:е при мен има разлика от 1-2 оборота, но може и да се заблуждавам.днес сутринта запали на 4-5 оборот

Компа ти може да не е толкова флегматичен като моя =)):
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 23 ное 2005, 16:58

едва ли :!: моя има 8 винитла повече да строява, преброява и проверява :D

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 24 ное 2005, 09:43

stangen написа:
racer11 написа:
хм, интересно.има логика.както и да е - въпроса е, че пали колата без проблем на максимуп 5-6 оборота дори и сега. ще видим как ще е в големите студове

При мен няма разлика през зимата и през лятото ! Винаги пали по един и същ начин на студен мотор сутрин !
май и при мен няма разлика - и вчера на студа запали на 5 оборота и днес на чуствително по-висока температура пак на 5 оборота :-/: ще я видим тази работа в големите студове...

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 24 ное 2005, 09:46

и мойта Фиеста сутрин или като не е палена от няколко 4-5 часа пали чак от 5-6 оборота. Ама ако преди час си я палил захапва до 2-я оборот

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 24 ное 2005, 09:52

DigiPro написа:и мойта Фиеста сутрин или като не е палена от няколко 4-5 часа пали чак от 5-6 оборота. Ама ако преди час си я палил захапва до 2-я оборот
А ако я палиш топла на газ, още от четвърт оборот и вече е запалила :-B:
Изображение

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 24 ное 2005, 10:44

DigiPro написа:и мойта Фиеста сутрин или като не е палена от няколко 4-5 часа пали чак от 5-6 оборота. Ама ако преди час си я палил захапва до 2-я оборот

Мойта пък студена си пали от раз - до 2-я оборот - това на бензин :D: (пу-пу, да не я урочасам :)!), иначе докато беше топло си палех на газ и тогава беше на 3-4 оборота мах. Но е карб. и без смукач (по принцип е ръчен, но малко е откачен :D: ).

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 24 ное 2005, 11:04

carrot написа:
DigiPro написа:и мойта Фиеста сутрин или като не е палена от няколко 4-5 часа пали чак от 5-6 оборота. Ама ако преди час си я палил захапва до 2-я оборот

Мойта пък студена си пали от раз - до 2-я оборот - това на бензин :D: (пу-пу, да не я урочасам :)!), иначе докато беше топло си палех на газ и тогава беше на 3-4 оборота мах. Но е карб. и без смукач (по принцип е ръчен, но малко е откачен :D: ).

ДА ама ти си карбуратор , ние говорихме за моноинжекциите ! То при карбуратора е ясно ! Там няма датчици, няма нищо :)
Изображение

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kujo » 24 ное 2005, 11:06

Теоретично не би трябвало да има разлика (компютъра би трябвало да се погрижи необходимите настройко), но на практика 1 вото запалване особенно когато е по стъдено да е с по-продълзително въртене.
А това е така защото не може да се отчете например съпротивлението от това, какво е маслото в двигателя.
Така, че не притеснявай - карай си с колата и дано не ти създава други ядове.

Почснявам: Горното се отнаса за пълен инжекцион.
Последна промяна от kujo на 24 ное 2005, 11:12, променено общо 1 път.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 24 ное 2005, 11:08

абе в началото говорихме за пълни инжекциони....

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта