Странно придърпване на Мондео.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Странно придърпване на Мондео.

Мнение от NightRider » 25 яну 2008, 21:26

Казвам странно придърпван,е защото колата придърпва не коагато ускорява, а коагато поддържа постоянна скорост. При ускорение няма придъпване, но при задържане на педала примерно при 2000 об/мин и започва да придъпва. Това се усеща повече при ниските скорости, при високите скорости /3,4/ по трудно се забелязва, а на 5-та почти не се усеща. Явлението се наблюдава само на загрят двигател. На студен всичко е ОК.

Възможно ли е да проблем с ламбда сонда?
Възможно ли е от това да е повишен разхода(11 л/100 извънградско)?

П.П. При прочитане на грешките от ECU излиза само 111, което означава че няма записани грешки.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 25 яну 2008, 22:14

започни с почистване на дебитомера(сензора за входяш въздух)
след това си мисля за потенциометъра на дроселовата клапа.
При мен проблема е при ниски обороти като натисна педала(отворя клапата)колата започва да придърпва-тоест влиза голямо количество въздух и малко количество гориво,поради неправилното отчитане на потенциометъра и грешно управление от компютъра.
Такъв потенциометър нов е "безброй" пари,а за втора употреба не ми се дават пари,защоо може би ще бъде като моя.
Ако се съмняваш в ламбдата иди на елкон с газ анализатор.Той ще покаже стойностите на изгорелите газове и вее ще знаеш към какво да се насочваш ако всичко "отзад"е наред.

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Мнение от to6kooo » 29 яну 2008, 22:40

90% ламбда сондата-карам същата кола и имах преди същият проблем.Замери я или отиди да ти я замерят,ако не ти е ясно как питай :)

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NightRider » 30 яну 2008, 18:59

Мисля да отида на Елкон тия дни. Аз ще се опитам да я замеря но не мисля, че само с мултицет ще се види нещо. Нямам осцилоскоп за съжаление.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 30 яну 2008, 20:43

и аз мисля,че е ламбдата. ще може и с мултицет да се замери. пробвай и да я откачиш и да покараш без нея. ако не прави тая мизерия значи е тя ;)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Мнение от to6kooo » 30 яну 2008, 21:09

Мери се без проблем с мултицет.Запален и загрят двигател-на черният кабел и маса,(която също я има и на сивия),на обхват 20V,трябва да мърда от 0.20-0.80(мах1V).Важно е да скача поне до 0.70-0.80V.Ако не-сменяй,но не си купувай от нечуваните марки,хубавите са скъпи,така че може и втора употреба и пак мериш.Също провери и отоплението на двата бели кабела,да има 13-14V,а също трябва при откачена от куплунга на тях и да хванеш съпротивлението на нагревателя 10-15ома.Успех :wink:

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NightRider » 31 яну 2008, 17:49

Благодаря за напътствията. Всичко това ще го направя уикенда. За меренето на ламбдата с мултицет....да ще разбера дали подава коректно напрежение, но ако примерно ми поддържа богата смес или пък реагира прекалено бавно на промяната в съотношението това няма как да се разбере без газ анализатор.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NightRider » 04 фев 2008, 18:10

Разкачих ламбда сондата, няма никаква разлика проблема си остана. Мерих съпротивлението на TPS, покачваше се плавно. :?:

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1346
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vargala81 » 04 фев 2008, 20:00

NightRider написа:Разкачих ламбда сондата, няма никаква разлика проблема си остана. Мерих съпротивлението на TPS, покачваше се плавно. :?:
колега провери свещите.имах същия проблем с ладата и нито един елкон неможа да го разбере .само ми вземаха парите.минах 700 км до царево и обратно ,и трябваше да си играя със педала на гаста .почваше да предърпва на средни обороти ,за да се оправи трябваше или да настъпя до край или да отпусна педала.когато се върнах от морето си направих проверка на кабели и свещи по стария метод ,вадене един по един.така разбрах че 3ти цилиндър не работи,сложих една стара свещ и се оправи .след това ги смених всичките.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NightRider » 05 фев 2008, 18:53

Ако не работи цилиндър не трябва ли двигателя да се чува като трактор. А при мен няма такова нещо двигателя си работи нормално. Интересно ми е как не са ти открили проблем със свещите на Елкон. Те и това ако не могат да открият......

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно придърпване на Мондео.

Мнение от NightRider » 25 апр 2008, 14:28

След диагностика проблема се оказа в ЕГР системата. Човека навря едно болче в едно от вакуумните маркучета и всичко се оправи. :D После каза е изолирал ЕГР. Обяснението беше, че колата била стара и отработените газове били повече и клапана като отвори да ги връща за доизгаряне и колата се дави. Аз лично не вярвам на това обяснение, но за сега ще карам така. Поне знам от кЪде е проблема и ако някой ден имам време ще се занимавам по подробно.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно придърпване на Мондео.

Мнение от Любо » 25 апр 2008, 14:44

Може ли една снимка на това което е изолирал на фона нацялата картинка. И къде е влизало?
Питам, защото аз имам един запушен вакуумен маркуч, свързан с EGR системата и немога да разбера за къде е.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Странно придърпване на Мондео.

Мнение от mrdds » 25 апр 2008, 14:58

И аз имам интерес за развитие на темата,защото и при мен се получават тези симптоми от време на време.Вчера в дъжда забелязах нещо подобно,дори като запалих и тръгнах ми огасна колата.Но това вероятно се дължи на проблем в изолацията на кабелите към свещите.

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно придърпване на Мондео.

Мнение от tisho_tbk » 25 апр 2008, 15:34

мда, и аз имам тоя проблем и аз чакам няколко снимки :). интересното при мен е ,че проблема е силно изразен когато е студена колата и когато е влажно. когато се постопли проблема "затихва"

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Странно придърпване на Мондео.

Мнение от greek » 25 апр 2008, 16:11

тая система ЕГР като бях в МП ми я изключиха по електронен път през някакъв тестер.повода поради който бях там беше въпросното придърпване което се оказа от ламбдата -работеше когато си иска и не можеше да се хване с тестера но след като я смених нещата се оправиха.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно придърпване на Мондео.

Мнение от NightRider » 25 апр 2008, 23:23

tisho_tbk написа:мда, и аз имам тоя проблем и аз чакам няколко снимки :). интересното при мен е ,че проблема е силно изразен когато е студена колата и когато е влажно. когато се постопли проблема "затихва"
При мен беше обратно на студен двигател върви нормално, а като загрее почва да придърпва. Значи не видях кой точно макруч запушиха. Мога да кажа само, че беше дълъг около 20 см и човека бърка зад дроселовата клапа без да сваля пластмасите. Когато имам време ще го намеря и ще го снимам.

п.п. Ламбда сондата я мериха и казаха, че е добре. Диагностиката я правиха в BOSH зад затвора във Варна.

Ето ги и снимките. Мисля че се разбира каде се намира. Също така мисля, че маркучето беше по дълго може и да са го отрязали за това не мога да кажа каде е отивал другия му край, но със сигурност е затапено само от тази страна.
Прикачени файлове
IMG_0002.jpg
IMG_0001.jpg

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно придърпване на Мондео.

Мнение от Любо » 26 апр 2008, 08:12

Хмм... При мен е запушено едното маркуче от другия клапан (малкия). Излиза (или влиза) от лявата му страна, но после отива надясно, т.е. към сервото. Дълго е около 40 cm. и е затапено. След шри дена ще го снимам и ще кача снимакта да се види, че от тия обяснения аз не бих разбрал нищо.

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Re: Странно придърпване на Мондео.

Мнение от plamenford » 26 апр 2008, 09:59

а този TPS може ли да се регулира на стенд,или само на слух

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно придърпване на Мондео.

Мнение от tisho_tbk » 03 авг 2008, 09:54

Любо написа:Хмм... При мен е запушено едното маркуче от другия клапан (малкия). Излиза (или влиза) от лявата му страна, но после отива надясно, т.е. към сервото. Дълго е около 40 cm. и е затапено. След шри дена ще го снимам и ще кача снимакта да се види, че от тия обяснения аз не бих разбрал нищо.

може ли някой да качи снимки на запушеното маркуче???? явно и аз ще трябва да правя тази операция :shock:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта