Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
k_marinov
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 мар 2008, 15:59
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.6 Zetec-SE 16V
Status: Извън линия

Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от k_marinov » 06 апр 2008, 23:26

Изчетох почти всички мнения за монтаж на АГУ на Форд Фокус с мотор Zetec 16V, производство след 1999г. Останах с впечатление, че най-добре е да не се монтира АГУ на тези мотори, заради последващи проблеми с клапаните. Исках да си монтирам АГУ, но ако е така....! Така ли е или съм пропуснал нещо? Благодаря за помощта!
К. Маринов
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от mladen1984 » 08 апр 2008, 21:01

за всички коли газта е бич и най-вече за клапаните!!Направо ги попилява.Порови се във форума и ще видиш снимки на съсипани клапани.Повреждат се дебитомерите а компютрите управляващи двигателите се пълнят с грешки и се шашкат.Колкото и да се увеличи бензина моя кораб ще си го корам винаги на безоловен.Препоръчвам ти да не слагаш газова.
Изображение

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от Атанас » 08 апр 2008, 21:14

Аз пък бих ти казал да си сложиш. Ако преди 2 години бях чел по-малко по форумите и бях вярвал по-малко на пишман газаджиите щях да си купя бензин, на който да сложа газ, а не дизел.
Не знам какви са тези легенди за газта и клапаните... 15 години съм карал коли на LPG и за тези 15 години клапани не съм сменял.

Слагай добра газова уредба и си свиркай

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от mladen1984 » 08 апр 2008, 21:23

То има една максима " на чужд з....к и 100 тояги са малко"!!А за това че съм пишман газаджия е много интересно.Никъде не съм споменал че разбирам от газ!?Просто 99% от познатите ми които са сложили газ после реват и се вайкат.НИКОЙ бензинов не е изчислен да работи на газ.Мисля че това е Факт.
Пустата немотия кара българина да става циганин!
Изображение

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от cenzor » 08 апр 2008, 21:27

mladen1984 написа:НИКОЙ бензинов не е изчислен да работи на газ.Мисля че това е Факт.
Пустата немотия кара българина да става циганин!
Chevrolet Aveo наскоро се продаваха с фабрична газова уредба. Десетки други модели също са с фабрични газови уредби..
Как така реши, че НИКОЙ не е изчислен>!??

P>>S Аз съм против газовите уредби, но това няма общо с това че грешиш тотално.
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от Атанас » 08 апр 2008, 21:39

mladen1984 написа:...
За да не изпадаме в излишни спорове ще напиша това, което искам да напиша и повече няма да пиша в темата.
Какво означава "двигателя не е изчислен да работиил на LPG (CNG)" Термодинамично ли? Чуждия гъз 15 години е бил мой :mrgreen: и следващата ми кола ще е газифицирана. LPG-то и CNG-то са много хубави горива, които не са по-опасно от другите горива. С една добре конструирана и монтирана газова уредба вредата за двигателя не е по-голяма, от колкото при работа с бензин.
Това е от мен :D

п.п.
какво ли мислят таксиметровите шофьори по въпроса? дали толкова бързо се скапва мотора? :mrgreen:

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от The seven » 08 апр 2008, 22:06

mladen1984 написа:... Просто 99% от познатите ми които са сложили газ после реват и се вайкат.НИКОЙ бензинов не е изчислен да работи на газ.Мисля че това е Факт. ...
Ами ... що пък всичките мои познати дето са сложили нямат оплаквания ?
Карам на газ от 88 година, досега не съм имал никакви проблеми с клапани. Но нес ъм карал на газ кола произведена след 98 година.

Много бензинови са изчислени да бачкат , да не говорим за това че има изпълнения работещи само на газ, т.е. няма резервоар за бензин нито система за работа на бензин.

ПП След като казваш
mladen1984 написа:Никъде не съм споменал че разбирам от газ!
защо даваш акъл на човека ?
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от The seven » 08 апр 2008, 22:10

k_marinov написа:Изчетох почти всички мнения за монтаж на АГУ на Форд Фокус с мотор Zetec 16V, производство след 1999г. Останах с впечатление, че най-добре е да не се монтира АГУ на тези мотори, заради последващи проблеми с клапаните. Исках да си монтирам АГУ, но ако е така....! Така ли е или съм пропуснал нещо? Благодаря за помощта!
Нямам преки наблюдения, но има колега във форума поставил газов инжекцион на фокус и минал доста километри. Като че ли нямаше оплаквания. От това което съм ЧЕЛ проблеми с клапаните могат да се очакват след около 20000 км преход /може и да бяха 50 000 км, не намирам къде съм го чел/. Не мога да съм полезен с повече.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=9072" onclick="window.open(this.href);return false; ето я темата на колегата.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от debug » 08 апр 2008, 22:48

Малко информация и от мен http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 92#p143292
Изображение

Изображение

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от Edinuser » 08 апр 2008, 23:00

Ами мога само да кажа че едната служебна кола (DAEWOO Espero 2.0i) е на газ - минала ...над 400 000 Км.и май клапаните не са сменяни.
Вярното следното - бензиновите двигатели не са ОПТИМИЗИРАНИ за LPG четох подробна статия по въпроса на SAE ако я намеря ще ви я постна, по спомен там пишеше следното - ако двигателя се на прави със степен на сгъстяване 12:1 той ще работи на LPG без загуба на мощност и разхода на гориво ще е сходен с този на бензин.
Така това е линка: http://repairfaq.org/filipg/AUTO/F_Gasoline.html" onclick="window.open(this.href);return false;
А това е от там:
Why are CNG and LPG considered "cleaner" fuels.
CNG ( Compressed Natural Gas ) is usually around 70-90% methane with 10-20% ethane, 2-8% propanes, and decreasing quantities of the higher HCs up to butane. The fuel has a high octane and usually only trace quantities of unsaturates. The emissions from CNG have lower concentrations of the hydrocarbons responsible for photochemical smog, reduced CO, SOx, and NOx, and the lean misfire limit is extended [117]. There are no technical disadvantages, providing the installation is performed correctly. The major disadvantage of compressed gas is the reduced range. Vehicles may have between one to three cylinders ( 25 MPa, 90-120 litre capacity), and they usually represent about 50% of the gasoline range. As natural gas pipelines do not go everywhere, most conversions are dual-fuel with gasoline. The ignition timing and stoichiometry are significantly different, but good conversions will provide about 85% of the gasoline power over the full operating range, with easy switching between the two fuels [118]. Concerns about the safety of CNG have proved to be unfounded [119,120].

CNG has been extensively used in Italy and New Zealand ( NZ had 130,000 dual-fuelled vehicles with 380 refuelling stations in 1987 ). The conversion costs are usually around US$1000, so the economics are very dependent on the natural gas price. The typical 15% power loss means that driveability of retrofitted CNG-fuelled vehicles is easily impaired, consequently it is not recommended for vehicles of less than 1.5l engine capacity, or retrofitted onto engine/vehicle combinations that have marginal driveability on gasoline. The low price of crude oil, along with installation and ongoing CNG tank-testing costs, have reduced the number of CNG vehicles in NZ. The US CNG fleet continues to increase in size ( 60,000 in 1994 ).

LPG ( Liquified Petroleum Gas ) is predominantly propane with iso-butane and n-butane. It has one major advantage over CNG, the tanks do not have to be high pressure, and the fuel is stored as a liquid. The fuel offers most of the environmental benefits of CNG, including high octane. Approximately 20-25% more fuel is required, unless the engine is optimised ( CR 12:1 ) for LPG, in which case there is no decrease in power or increase in fuel consumption [27,118]. There have been several studies that have compared the relative advantages of CNG and LPG, and often LPG has been found to be a more suitable transportation fuel [118,120].

methane propane iso-octane
======= ======= ==========
RON 120 112 100
MON 120 97 100
Heat of Vaporisation (MJ/kg) 0.5094 0.4253 0.2712
Net Heating Value (MJ/kg) 50.0 46.2 44.2
Vapour Pressure @ 38C ( kPa ) - - 11.8
Flame Temperature ( C ) 1950 1925 1980
Stoich. Flame Speed. ( m/s ) 0.45 0.45 0.31
Minimum Ignition Energy ( mJ ) 0.30 0.26 -
Lower Flammable Limit ( vol% ) 5.0 2.1 0.95 <>
Upper Flammable Limit ( vol% ) 15.0 9.5 6.0
Autoignition Temperature ( C ) 540 - 630 450 415 <>

118. Comparative Studies of Methane and Propane as Fuels for Spark Ignition
and Compression Ignition Engines.
G.A.Karim and I.Wierzba.
SAE Paper 831196. (1983).<>

Потребителски аватар
k_marinov
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 мар 2008, 15:59
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.6 Zetec-SE 16V
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от k_marinov » 08 апр 2008, 23:10

Благодаря на всички, които изказаха мнението си. Очаквах да чуя най-вече мнения от някой който кара със Zetec мотор, тъй като имам съмнения за издръжливостта на клапаните на новите мотори. Четох, като че ли някъде във форума мнение на колега със Zetec мотор и от тогава опасенията ми за това нараснаха. Иначе имам доста изминати километри на газ и много добро мнение за това гориво-и като поведение на мотора /...е малко по-муден е/ и като цена. Никога не съм имал проблеми на газ, даже мотора ми се струвал по-тих на газ и се е държал по-добре /не са му влияели проблеми от датчиците на мотор Mi/. До 1996г. съм карал само на бензин. От 1996г. до 2002г. съм карал Лада 1200 на газ-около 120 000км., без проблеми, които да са дошли от газта. От 2002г. до скоро карах Сеат Толедо 1.8 Mi 1992, с обикновена газова уредба /за 400лв./ и имам изминати с него около 100 000км., също без никакви проблеми от газта. Вярно е, че започваше да се държи малко неадекватно, но разкачах акумулатора за известно време /изчистваха се грешките/ и после мотора пак се държеше нормално. Сега, след като се породиха тези ми съмнения, че може и да си купя проблеми, се замислих доколко ще е удачно да сложа газова уредба /сега трябва да е газов инжекцион за доста повече пари/. Ако има някой, който кара на газ със Zetec мотор и има преки впечатления от това, много го моля да сподели впечатленията си от монтажа /начин, място, вид/, цената на газовата уредба и експлоатацията на автомобила с този мотор. :D
Последна промяна от k_marinov на 09 апр 2008, 10:42, променено общо 3 пъти.
К. Маринов
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от debug » 08 апр 2008, 23:14

Edinuser написа:Ами мога само да кажа че едната служебна кола (DAEWOO Espero 2.0i) е на газ - минала ...над 400 000 Км.и май клапаните не са сменяни.
Тази информация би била полезна на собствениците на DAEWOO Espero 2.0i, а не на Форд Фокус. Едва ли ползват еднакви клапани :lol:
Изображение

Изображение

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от Edinuser » 08 апр 2008, 23:42

Извинявам се за Оффтопик-а,
Мнението ми беше за газовите уредби по-принцип.
Като четох цитирана по-горе статия оставам с впечаление, че нещата са малко на опаки на общоприетите в БГ:
Температурата на горене на LPG ( 1925 С ) е по-ниска от тази на бензина ( 1980 С ) , тогава защо се прецакват клапаните ? и кои клапани заминават смукалните или изпускателните ? бензинът би охладил евентуално смукателните макар че през клапанито той преминава във вид на пари по-скоро и не ми се вярва много, и каква тогава е причината за корозията на клапаните ?

Peshe
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от Peshe » 09 апр 2008, 08:49

Карам на газ от 3 месеца,газовата уредба е ЕММЕ-газ,газов инжекцион.Двигателя е Зетек 97 година,1,6.
Разхода ми е около 9,5 л/100 км градско каране.За сега никакви проблеми.Уредбата е монтирана в Пловдив -1300лв с монтажа.

Потребителски аватар
k_marinov
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 мар 2008, 15:59
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.6 Zetec-SE 16V
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от k_marinov » 09 апр 2008, 09:03

Е, това вече е нещо което очаквам! Очаквам още подобни мнения! Нали няма да е проблем после да питам за още подробности, ако реша да минавам на газ? Ще питам за това от къде да купя и къде да монтирам! :D
К. Маринов
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от cenzor » 09 апр 2008, 09:20

k_marinov написа:Е, това вече е нещо което очаквам! Очаквам още подобни мнения! :D
И как точно ти помага мнение за Escort 1997 относно слагането на газ на твоя Focus 2001?! *00147*
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от mrdds » 09 апр 2008, 10:37

И аз с еопитах да карам на газ.
Имах ескорт 1.6 105 к.с EFI,карах го около 1,5г на газ и продадох колата.Всичко беше ок на газ,гореше малко не вървеше много :lol: ,защото така си я бях направил.
колата беше семейна собственост 5г. и в последната 1,5г вървя на газ.
Последиците бяха видими:
гърнетата се пробиха след първите 2 месеца на газ-явно температурата беше по голяма и където имаше тръгнала ръжда проби.
Инжекторите се запушиха от НЕкарането на бензин и последните няколко месеца(през зимата) не можеше да запали когато температурата е под нулата.Нов акумулатор го изхабяваше от въртене и нема палене.Пали на газ и веднага замръзва.
50лв струваше почистването на инжекторите на ултразвукова вана.
Да не говорим,че на бензин тези 105 коня се превърнаха в 50 крастави магарета.И от кола изтребител стана евтин превоз.
Продадох я и следващите ми коли ги карам само на бензин.
Нямам никакво отношение към никой,има хора карат на газ и щракат с пръсти,има други като мен,които се заричат на форд газова повече никога.
Тук става въпрос за съвременни автомобили,а не старите моно инжекциони или карбураторни.При тях проблемите са нищожни и карането на газ е пей сърце...обаче нема форд под 13г.моно инжекцион....
Последна промяна от mrdds на 09 апр 2008, 14:10, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от pantata » 09 апр 2008, 11:49

Мненията винаги ще са разностранни... аз например карам вече 18 000 км на газ и проблеми ми е правила единственно от некачествена газ, които се изразяват в намаляне на мощността, като я изгоря и сложа хубава няма проблеми. ГИ Фобос монтиран в Бургас за 1300 лева (Славейков зад 36-ти блок), мога да те посъветвам да отидеш на място и да поговориш с хората, наистина си разбират, дори от Плевен (централния офис за Фобос) казват че в Бургас са от най-добрите.
Изображение

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от g.taskov » 09 апр 2008, 16:11

Колега Маринов слагай газ но или газов инжекцион или с ламбда контрол за да можеш оптимално да регулираш
обема въздух бензин.Изчетох доста неща и писах къде ли не в чужбина.Да има проблем с клапаните на зетека но не очайващ.От май 1998г. до октомври 1998г.на мондео пък сигурно и на други коли са качвани така наречените олекотени зетеци.Каква е разликата -биелите са по-тънки, буталата по-къси ,на клапаните долу при чашките стеблото е по-тънко с 1.1 мм.Аз попаднах на такъв мотор и съответно правих основен ремонт.При изгарянето бензина изгаря около 80- 85 процента остатъка излиза навън като минимално смазва и охлажда клапаните.Газта изгаря 100 процента и няма това свойство .Затова зетеците преди 1998г. нямат проблем с газта.Защото по-големия обем метал абсорбира повече топлина.
Лечението на тази болест е да се постави допълнителна установка която е елементарна и не изисква допълнително обслужване това е Флаш Лубе- дозатор вкарва смазваща течност за смазване и охлаждане на клапаните.Системата струва около 100 лв. ,а с 1 л. течност за смазване стига за 10000км.и струва 30 лв.ВГермания всички коли от миналата година които карат на алтернативно гориво са задължени да го имат , това ме информира мой приятел от Хамбург.Така че слагай газ но със допълнителна разтоварваща клапа против гърмежи, инсталация с ламбда котрол/аз карам с такава/ или ГИ и системата за смазване и аз съм сигурен че ако експлоатираш мотора правилно без да го прегряваш или претоварваш няма да имаш проблем.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6

Мнение от The seven » 10 апр 2008, 11:18

Edinuser написа:Извинявам се за Оффтопик-а,
Мнението ми беше за газовите уредби по-принцип.
Като четох цитирана по-горе статия оставам с впечаление, че нещата са малко на опаки на общоприетите в БГ:
Температурата на горене на LPG ( 1925 С ) е по-ниска от тази на бензина ( 1980 С ) , тогава защо се прецакват клапаните ? и кои клапани заминават смукалните или изпускателните ? бензинът би охладил евентуално смукателните макар че през клапанито той преминава във вид на пари по-скоро и не ми се вярва много, и каква тогава е причината за корозията на клапаните ?
Да кажа какво знам с уточнението че не си вадя хляба с монтажа на газови уредби.
Проблема не е в температурата на горене а в скороста на горене. При газта тя е по ниска от бензина и теоретично а може би и на практика в момента на отваряне на изпускателните клапани гориво-въздушната смес е възможно все още да гори. Избягване на предното може да се постигне с монтиране на специално устройство коригиращо предварението на запалване с цел по пълното изгаряне - Тайминг Адванс Процесори.
Газта също така е "суха" за разлика от "мазният" бензин и няма неговите мазилни и охлаждащи свойства. В тази връзка клапаните и леглата им са термично доста по натоварени при работа на газ отколкото на бензин.
Също така влияние на работата на газ оказва и поставянето или не поставянето на система за дозиране на правилното количество газ. Казано на популярен език ламбда контрол система. Докато при работа на бензин /с уговорката че става дума за по съвременни бензинови двигатели с моно или пълен впръск/ имаме контрол посредством показанията на ламбда сондата, то на газ без да е монтирана такава система този контрол липсва. В такъв случай гориво - въздушната смес никога не е оптимална, т.е. винаги бихме имали лошо изгаряне.
Поздрави
Изображение

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта