КОЙТО ТИЧА САМ, СТИГА ПРЪВ
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
КОЙТО ТИЧА САМ, СТИГА ПРЪВ
Силното ни желание да станем член на ЕС за добро или за зло стана реалност. Но сега накъде? Оказа се, че мнозина от нас не са дори бегло запознати с нормативната уредба на общността. Един от многото въпроси, е, доколко стандартът ISO 9001 е гаранция за качество в морето от стоки и услуги. Най-краткото и изчерпателно определение за ISO 9001 е: стандарт, регламентиращ качественото управление на фирмата. Изискванията на стандарта са насочени към управлението на фирмата. Стандартът не определя качеството на произвеждания продукт, а качеството на управление на организацията. Приема се, че качеството на произвежданата стока или предлагана услуга е резултат от качеството на управление (и сигурно по света е така).
Базата данни с български сертифицирани по ISO 9001 фирми може да развесели всеки. Там присъстват фризьорски салони, водопроводчици, дърводелци, поликлиники и всичко, за което се сетите. Защо ли? Защото ако имате пари подавате молба, плащате една тлъста сума и чрез една от многото сертифициращи фирми заветният хълм пада. Голямата веселба е, че никой не се интересува директно от качеството на вашата стока или услуга, а дали имате изградена система за контрол на качеството. Смешено и тъжно... Просто белите хора въвели този иначе прекрасен стандарт, не са имали предвид пазар, на който повечето играчи са монополисти.
Базата данни с български сертифицирани по ISO 9001 фирми може да развесели всеки. Там присъстват фризьорски салони, водопроводчици, дърводелци, поликлиники и всичко, за което се сетите. Защо ли? Защото ако имате пари подавате молба, плащате една тлъста сума и чрез една от многото сертифициращи фирми заветният хълм пада. Голямата веселба е, че никой не се интересува директно от качеството на вашата стока или услуга, а дали имате изградена система за контрол на качеството. Смешено и тъжно... Просто белите хора въвели този иначе прекрасен стандарт, не са имали предвид пазар, на който повечето играчи са монополисти.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
И друг път съм го казвал, ама ЕС ще берат много ядове със нас. Българите сме свикнали да работим както си знаем. Имаше навремето едни майтапчийски касети, та там героя казваше :" сградата гори, пожарникарите разпънали едно платнище и викат скачай в него - те ли ще ми казват къде да скачам, скочих два метра в страни и в болницата...."
Докато не научим зидаря, че архитекта знае повече от него и каквото е написал в плана това трябва да се вложи в проекта. Докато не научим шлосера, че инженера е по-учен от него и щом е проектирал някоя част така значи трябва да бъде така. Докато не научим монтьорите, че щом могат да оправят Жигула, не значи че могат да оправят всичко и нямат нужда да прочетат какво пише в инструкциите за ремонт на даден автомобил ( а там пише всичко ). Ще приемам с резерви всякакви сертификати във Б-я. За съжаление поради никаквия контрол на стоките които се продават във магазините има много продукти които уж са на реномирани производители с гарантирано качество.
Докато не научим зидаря, че архитекта знае повече от него и каквото е написал в плана това трябва да се вложи в проекта. Докато не научим шлосера, че инженера е по-учен от него и щом е проектирал някоя част така значи трябва да бъде така. Докато не научим монтьорите, че щом могат да оправят Жигула, не значи че могат да оправят всичко и нямат нужда да прочетат какво пише в инструкциите за ремонт на даден автомобил ( а там пише всичко ). Ще приемам с резерви всякакви сертификати във Б-я. За съжаление поради никаквия контрол на стоките които се продават във магазините има много продукти които уж са на реномирани производители с гарантирано качество.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Антон Маринов
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 15 яну 2007, 08:42
- Модел на автомобила: преди- FORD ESKORT 1997/ 1.8 TD/90ph
сега - VOLVO V70 2001/2,5 TD/140ph - Местоположение: В.Търново
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Верно е кафене ама да ме извиняват по горе изказалите се ама има ли ли сте досег с някой от тези стандарти. Май не първо цялото название е ISO9001:2000 (което не е най- важното но е допълваща подробност). Друга важна подробност е че не даваш веднъж една сума и си купуваш сертификата ами на всеки 6 месеца има одит който проверява дали работи и дали са изпълнени предните препоръка.
А също ако изнасяш на запад западните партньори на който си доставчик държат да имаш този сертификат и много често те самите имат подобни собствени стандарти който покриват ISO9001:2000 и ISO14000:2000
П.П. Май темата ми се струва продължение на едно маслено заяждане
А също ако изнасяш на запад западните партньори на който си доставчик държат да имаш този сертификат и много често те самите имат подобни собствени стандарти който покриват ISO9001:2000 и ISO14000:2000
П.П. Май темата ми се струва продължение на едно маслено заяждане
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не, никакво заяждане. От онзи спор се замислих, че много малко знам за тези стандарти и се разрових, но това е всичко. Това с одита е добре, но кой може да прецени какво става в един оръжеен завод. Той е единствен производител и никой дори не разбира какво и как се произвежда там. Пак стигаме до конкуренцията - единственият гарант за качество.
Сещам се за нещо подобно-категоризацията на заведения и хотели по морето
...малееей
Сещам се за нещо подобно-категоризацията на заведения и хотели по морето

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колегата Petkoff е много прав. Принципно регистрацията е един продължителен и не евтин процес. После, след успешната регистрация действително ти правят периодични одити, и след няколко "несъответствия" могат да те заличат от регистъра...
Не казвам, че няма дружества, които да са си купили сертификата, но ако такова нещо лъсне, съответно фирмата консултант и фирмата, която ги регистрира и съответно одитира може да си изгуби бизнеса, а се говори за доста пари...
И действително ISO 9001:2000 (скоро се очаква да има нова редакция) е стандарт за качествено управление на дружеството. Предполага се, че това е стъпка към качествен краен продукт.
п.п.
до като пишех, и cocof също писал...
първообраза на стандарта ISO9001:XXX се е появил във военната индустрия, но не се сещам на коя държава беше... Англия, Холандия...
като цяло идеята е, че ако има качествено управление на дружествто, може да се очаква качествен краен резултат
Не казвам, че няма дружества, които да са си купили сертификата, но ако такова нещо лъсне, съответно фирмата консултант и фирмата, която ги регистрира и съответно одитира може да си изгуби бизнеса, а се говори за доста пари...
И действително ISO 9001:2000 (скоро се очаква да има нова редакция) е стандарт за качествено управление на дружеството. Предполага се, че това е стъпка към качествен краен продукт.
п.п.
до като пишех, и cocof също писал...
първообраза на стандарта ISO9001:XXX се е появил във военната индустрия, но не се сещам на коя държава беше... Англия, Холандия...
като цяло идеята е, че ако има качествено управление на дружествто, може да се очаква качествен краен резултат
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
През 1990г работих във завода за безалкохолни напитки в Хасково. Тогава имаше лиценз за производство на Пепси Кола. Та фирмата Пепси си държи на реномето и изисква на всеки 1ч да се взема проба от това което се бутилира. Дотук добре обаче няма да излезе бройката (защо няма да пояснявам), решението "слагай вода и не жали материала", обаче на всеки час контрола, и това си има управия -слага се пост и като се зададе лаборантката предупреждава и концентрацията се оправя. Идва взема пробата и отива да изследва. След нея крана се развива и тн.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
ни българите сме му намерили цаката одавна...
На хляба мекото, на работата лекото...
Народна философия.

На хляба мекото, на работата лекото...
Народна философия.


Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- Full_Speed
- потребител
- Мнения: 479
- Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта