Хайде време е и ние да сме състезатели!
-
- потребител
- Мнения: 532
- Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
- Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
E нали това раздухвах, че на мокро зимните са мнооо зле!iztreshtql написа:Състезателите... как се държат зимните ви гуми на пътя в тази мъгла... аз подчти нямам смиране, без да се вкл. ABS-а. Ужас.
Днес на жълтите павета даже се притесних за съединителя си... бре първа- вдигат се оборотите, а колата мазно, така едвам-едвам като супол у мивка, ае от там втора пак мазно напред. Почнах да душа за изгоряло феродо, но нищо не усетих. На следващото тръгване се сетих вече какво става ама... , па то си бях пуснал и z-rock, а колата въобще не даде признаци на буксуване- толкова лъзгаво беше станало.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ми ти с тия твоите 200+ коня как мислиш тая ралта?madboy написа: ...
Викам ти си опрайш тракшъна ама ти ...

Бе как спирам?
Грамотно как!
Писах вече че кат си прост и не обхвщаш обстановката покрай тебе, т.е. разчиташ че някой друг мисли вместо тебе, няма значение с какви гуми си!
Нямам ABS и се плизгам като реша да дам газ на спирачките в последния момент.
Разбрах че и с ABS не е мноу убаво.
Бе като се качите да карате* - карайте.
Не си мислете че всичко е обмислено и на вас остава да завъртите ключа.
- Уфтсе пресичат
- Стават преди да са се събудили
- Нещо с жената и родата тия дни не се получава
- Не си по-бърз а си по-прост и ще патиш
* - направление на добитък по време на паша или впряг
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ае, тракшъна бачка ама само на задните колела нещо?!paci написа:Ми ти с тия твоите 200+ коня как мислиш тая ралта?madboy написа: ...
Викам ти си опрайш тракшъна ама ти ...![]()
............


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Тази сутрин като отивах на работа, специално за темата си тествах спирачните възможности. Резултата е че няма разлика във спирането сравнено с летните гуми, дори мисля че е по-добро. Да уточня от 1г пътя е в ремонт и е на сектори, хубав асфалт, прекопано напряко, хубав асфалт и тн, освен това има и достатъчно кал върху асфалта. Така че съм минавал многократно и знам къде точно да започна спирането, ако със летните съм спирал на ръба на препятствието сега спирам около 1м по-рано.
Относно АБС, на същата отсечка със Авенсис установих че, при интензивно спиране АБС увеличава спирането. Под интензивно спиране разбирам натискане на спирачката така че, колата спира максимално бързо без да блокират колелата, естествено не оспорвам полезноста на АБС когато водача се е уплашил и е "скочил" на спирачките точно тогава АБС намаля в пъти спирачния път.
Относно АБС, на същата отсечка със Авенсис установих че, при интензивно спиране АБС увеличава спирането. Под интензивно спиране разбирам натискане на спирачката така че, колата спира максимално бързо без да блокират колелата, естествено не оспорвам полезноста на АБС когато водача се е уплашил и е "скочил" на спирачките точно тогава АБС намаля в пъти спирачния път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 532
- Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
- Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Идеята на АБС-а не е да спреш по бързо, а да можеш да водиш колата докато спираш, тоест да имаш възможността да завиваш. Иначе примерно по паветата, с пъти ти овеличава спирачния път. Другото което е аз по себе си осещам, че когато се вкл. АБС ако няма ситуация, си натискам така леко педала както винаги, но когато АБС почне да ти го връща, трябва малко повечко силички да вложиш. Разликата е огромна, с различната сила на натиск, която упръжнявам.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- АБС-а при различните коли е настроен различно! Някой прозводители избират стратегия с по-дълъг спирачен път, но запазване на управляемостта на автомобила, други - по-къс спирачен път, по-трудно управляване на МПС-то. Общи изказвания за и против АБС-а е несериозно да се правят без да се уточни конкретно за коя кола става въпрос.
- Аз съм твърдо ЗА АБС-а.
- НАСКО, хубаво си сравняваш спирачния път, обаче това е контролирано спиране при което ти си подготвен за него.
Коренно различна е ситуацията, в която скачаш инстиктивно на спирачките, защото някой идиот се опитва да се блъсне в теб и нямаш място да спреш извън багажника му. Тогава ще оцените АБС-а, не ме убеждавайте че за 10-15 метра при 60км/ч ще успеете да натиснете и да отпуснете педала без да блокирате колелата и да завиете в същото време.
- От личен опит мога да кажа, че Фокус с АБС спира по-бързо от Фиеста 2001 година без.
- Съществуват и по-нови технологии, допълващи АБС-а. Brake Assistance например.
Моля никой да не се засяга, нямам за цел да се обиждаме, а да поспорим.
П.П. От кога И.ДИОТ се цензурира автоматично???
- Аз съм твърдо ЗА АБС-а.
- НАСКО, хубаво си сравняваш спирачния път, обаче това е контролирано спиране при което ти си подготвен за него.

- От личен опит мога да кажа, че Фокус с АБС спира по-бързо от Фиеста 2001 година без.
- Съществуват и по-нови технологии, допълващи АБС-а. Brake Assistance например.
Моля никой да не се засяга, нямам за цел да се обиждаме, а да поспорим.
П.П. От кога И.ДИОТ се цензурира автоматично???
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Няма спор, мислим еднакво, просто не си дочел изречението. Сравнявах само контролирано спиране, за другото и най-добрия шофьор я се сети я не да пусне педала преди да се блъсне.debug написа:- ........
- НАСКО, хубаво си сравняваш спирачния път, обаче това е контролирано спиране при което ти си подготвен за него.![]()
........
iztreshtql, Идеята на АБС е точно по-кратко спиране в екстремни ситуации, защото когато колелата блокират сцеплението на гумата с асфалта рязко намалява и оттам спирачния път се увеличава, а управляемоста по време на спиране е вторичен ефект, което дава още един+.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 532
- Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
- Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Ще се опитам да обясня, какво имах в предвид. Настилката за която ще говоря е паважа, примерно на Борис. Когато натиснеш спирачката и поради породилите се неравности от паветата, гумата губи сцепление, тя не блокира, а просто за момент не е върху павето, тогава АБС-а пак се вкл., но тогава от него няма смисъл и ти си натискаш по кротко спирачка и вместо да убиваш скоростта, ти засилваш натиска, защото АБС-а поради загубилото се сцепление в момента ти се вкл., напълно ненужно. Разбира се това не е "-", а причината е в безумната настилка, наречена Павета. Единствения им "+" е че не задържат вода:). Та това имах в предив, че понякога има шанс да спреш по-ефективно, без АБС-а. Всеки, който кара кола разполаща с подобна система е усещал, как когато спира и примерно целне дупка, каквата и да е, АБС-а се вкл. Та индентично е с Паветата, само дето не е дупка
.

-
- потребител
- Мнения: 532
- Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
- Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 532
- Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
- Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
мне, според мен идеята е в това, че падайки в дупка, гумата се освобождава от триенето, спирачките я спират напълно и при удара има известно триене преди да се завърти отново, реално се изкачва суркайки се, което пък причинява голямо натоварване на окачването... същото е и при легнал полицай, ако стигнеш до него със зацепени гуми...
а всъщтност това с тежеста която е на предния мост, също звучи много логично...
Аз лично като спирам екстремно преди дупка, спирам до колкото мога и миг преди дупката пускам... независимо дали съм намалил достатъчно...
а всъщтност това с тежеста която е на предния мост, също звучи много логично...
Аз лично като спирам екстремно преди дупка, спирам до колкото мога и миг преди дупката пускам... независимо дали съм намалил достатъчно...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта