Хайде време е и ние да сме състезатели!

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 23 ное 2007, 00:31

Мда, а тука на морето като няма лед и сняг си направих днеска кеф на плажа в Китен :lol: Без форсиране и ръчни, само газ и заиграване с волана, голям кеф.

Изображение
Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 23 ное 2007, 10:52

Ами аз като се качих за първи път в сиерата не знаех ,че сиерите са със задно ... иииии един завой го взех като Токио дрифт ииии от тогава съм мн запален.. това ме накара да си се привържа към сиерата

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 23 ное 2007, 20:30

Състезателите... как се държат зимните ви гуми на пътя в тази мъгла... аз подчти нямам смиране, без да се вкл. ABS-а. Ужас.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 23 ное 2007, 22:06

iztreshtql написа:Състезателите... как се държат зимните ви гуми на пътя в тази мъгла... аз подчти нямам смиране, без да се вкл. ABS-а. Ужас.
E нали това раздухвах, че на мокро зимните са мнооо зле!
Днес на жълтите павета даже се притесних за съединителя си... бре първа- вдигат се оборотите, а колата мазно, така едвам-едвам като супол у мивка, ае от там втора пак мазно напред. Почнах да душа за изгоряло феродо, но нищо не усетих. На следващото тръгване се сетих вече какво става ама... , па то си бях пуснал и z-rock, а колата въобще не даде признаци на буксуване- толкова лъзгаво беше станало.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 24 ное 2007, 00:08

madboy написа: ...
Ми ти с тия твоите 200+ коня как мислиш тая ралта?
Викам ти си опрайш тракшъна ама ти ... :evil:

Бе как спирам?
Грамотно как!
Писах вече че кат си прост и не обхвщаш обстановката покрай тебе, т.е. разчиташ че някой друг мисли вместо тебе, няма значение с какви гуми си!
Нямам ABS и се плизгам като реша да дам газ на спирачките в последния момент.
Разбрах че и с ABS не е мноу убаво.
Бе като се качите да карате* - карайте.
Не си мислете че всичко е обмислено и на вас остава да завъртите ключа.
- Уфтсе пресичат
- Стават преди да са се събудили
- Нещо с жената и родата тия дни не се получава
- Не си по-бърз а си по-прост и ще патиш

* - направление на добитък по време на паша или впряг

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 24 ное 2007, 00:10

paci написа:
madboy написа: ...
Ми ти с тия твоите 200+ коня как мислиш тая ралта?
Викам ти си опрайш тракшъна ама ти ... :evil:

............
Ае, тракшъна бачка ама само на задните колела нещо?! *00147*
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 24 ное 2007, 09:46

Тази сутрин като отивах на работа, специално за темата си тествах спирачните възможности. Резултата е че няма разлика във спирането сравнено с летните гуми, дори мисля че е по-добро. Да уточня от 1г пътя е в ремонт и е на сектори, хубав асфалт, прекопано напряко, хубав асфалт и тн, освен това има и достатъчно кал върху асфалта. Така че съм минавал многократно и знам къде точно да започна спирането, ако със летните съм спирал на ръба на препятствието сега спирам около 1м по-рано.
Относно АБС, на същата отсечка със Авенсис установих че, при интензивно спиране АБС увеличава спирането. Под интензивно спиране разбирам натискане на спирачката така че, колата спира максимално бързо без да блокират колелата, естествено не оспорвам полезноста на АБС когато водача се е уплашил и е "скочил" на спирачките точно тогава АБС намаля в пъти спирачния път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 24 ное 2007, 12:12

Идеята на АБС-а не е да спреш по бързо, а да можеш да водиш колата докато спираш, тоест да имаш възможността да завиваш. Иначе примерно по паветата, с пъти ти овеличава спирачния път. Другото което е аз по себе си осещам, че когато се вкл. АБС ако няма ситуация, си натискам така леко педала както винаги, но когато АБС почне да ти го връща, трябва малко повечко силички да вложиш. Разликата е огромна, с различната сила на натиск, която упръжнявам.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 24 ное 2007, 12:43

- АБС-а при различните коли е настроен различно! Някой прозводители избират стратегия с по-дълъг спирачен път, но запазване на управляемостта на автомобила, други - по-къс спирачен път, по-трудно управляване на МПС-то. Общи изказвания за и против АБС-а е несериозно да се правят без да се уточни конкретно за коя кола става въпрос.
- Аз съм твърдо ЗА АБС-а.
- НАСКО, хубаво си сравняваш спирачния път, обаче това е контролирано спиране при което ти си подготвен за него. :wink: Коренно различна е ситуацията, в която скачаш инстиктивно на спирачките, защото някой идиот се опитва да се блъсне в теб и нямаш място да спреш извън багажника му. Тогава ще оцените АБС-а, не ме убеждавайте че за 10-15 метра при 60км/ч ще успеете да натиснете и да отпуснете педала без да блокирате колелата и да завиете в същото време.
- От личен опит мога да кажа, че Фокус с АБС спира по-бързо от Фиеста 2001 година без.
- Съществуват и по-нови технологии, допълващи АБС-а. Brake Assistance например.
Моля никой да не се засяга, нямам за цел да се обиждаме, а да поспорим.

П.П. От кога И.ДИОТ се цензурира автоматично???
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 24 ное 2007, 13:03

debug написа: П.П. От кога И.ДИОТ се цензурира автоматично???
абе остай,то тука една "put...а" не можеш да кажеш...как ли да разкажеш един мръсен виц, да го...еа
*00118* *167*

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 24 ное 2007, 14:06

Все още не съм забелязал проблеми със спирането на мокро/сухо със зимните гуми, дори на мокър паваж съм пробвал спира перфектно дори без нужда от АБС, може и едно куче да потвърди ако го намеря и се научи да говори :lol: пътника до мене щеше да гризне airbag-a и да се удари в стъклото :lol:
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 24 ное 2007, 14:58

Aз па днеска така хубаво се овъртех с абс-а... напрао немам думи :roll:
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 24 ное 2007, 16:17

debug написа:- ........
- НАСКО, хубаво си сравняваш спирачния път, обаче това е контролирано спиране при което ти си подготвен за него. :wink:
........
Няма спор, мислим еднакво, просто не си дочел изречението. Сравнявах само контролирано спиране, за другото и най-добрия шофьор я се сети я не да пусне педала преди да се блъсне.
iztreshtql, Идеята на АБС е точно по-кратко спиране в екстремни ситуации, защото когато колелата блокират сцеплението на гумата с асфалта рязко намалява и оттам спирачния път се увеличава, а управляемоста по време на спиране е вторичен ефект, което дава още един+.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 24 ное 2007, 16:30

Ще се опитам да обясня, какво имах в предвид. Настилката за която ще говоря е паважа, примерно на Борис. Когато натиснеш спирачката и поради породилите се неравности от паветата, гумата губи сцепление, тя не блокира, а просто за момент не е върху павето, тогава АБС-а пак се вкл., но тогава от него няма смисъл и ти си натискаш по кротко спирачка и вместо да убиваш скоростта, ти засилваш натиска, защото АБС-а поради загубилото се сцепление в момента ти се вкл., напълно ненужно. Разбира се това не е "-", а причината е в безумната настилка, наречена Павета. Единствения им "+" е че не задържат вода:). Та това имах в предив, че понякога има шанс да спреш по-ефективно, без АБС-а. Всеки, който кара кола разполаща с подобна система е усещал, как когато спира и примерно целне дупка, каквата и да е, АБС-а се вкл. Та индентично е с Паветата, само дето не е дупка :).

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 24 ное 2007, 19:01

Мда ама ако нямаш АБС и си зацепил колелото, като хлътнеш в дупка по-добре да не си гледаш окачването след нея.... така на едно Типо гумата му се навря под купето. Никога спирачки в дупките, по-добре ги прекарай по инерция, както и без спирачки през легнал полицай..
Изображение

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 25 ное 2007, 00:41

Какво според Вас е хубав асфалт?
Асфалт.......... *167*

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 25 ное 2007, 09:19

Знам че въпросата ти е ироничен, но така и така се сетих, асфалта, който ме кара да се чувствам най-добре в колата е този в началото на Тракия, неравен един такъв, не знам как се води... тоест той не е неравен, но не е гладък. Много ставилно седи колата на него. Много високо ниво на сцепление.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 25 ное 2007, 10:24

pantata написа:Никога спирачки в дупките, по-добре ги прекарай по инерция, както и без спирачки през легнал полицай..
За дупките и спирачките разбрах донякъде, ама защо и при легналия полицай?
Някакво обяснение научно или ... ? :roll:
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 25 ное 2007, 12:37

Идеята му е, че като натиснеш спирачката и скокнеш в дупка/легнал полицай... цялата тежест на колата отива напред и цопваш с два пъти по-голяма сила:). Поне аз така го разбрах. За това ако видиш, че падането в дупката е неизбежно, НИКОГА не натискаите спирачката.

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от la4o » 25 ное 2007, 14:58

мне, според мен идеята е в това, че падайки в дупка, гумата се освобождава от триенето, спирачките я спират напълно и при удара има известно триене преди да се завърти отново, реално се изкачва суркайки се, което пък причинява голямо натоварване на окачването... същото е и при легнал полицай, ако стигнеш до него със зацепени гуми...

а всъщтност това с тежеста която е на предния мост, също звучи много логично...

Аз лично като спирам екстремно преди дупка, спирам до колкото мога и миг преди дупката пускам... независимо дали съм намалил достатъчно...

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта