focus mk2 1.8tdci не пали - не върти - имобилайзер премигва
Публикувано: 26 май 2025, 09:16
Здравейте.
Focus mk2 1.8 tdci KKDA- 116кс - 2006г
Миналият октомври на късен гроздобер паля колата сутринта, покарах 2-3 километра. Върнах се, оставих я за час. По обяд паля колата и всички лампи по таблото светят, колата запали, но работеше странно и воланът като че ли беше без усилване.
Загасих я и след това повече не запали. Ключът минава през контакт - лампите светват, но имобилайзера примигва.
Не върти стартер. Не издава почти никакъв звук при завъртане на ключа.
И така досега.
Диагностиката показваше първоначално проблем с "POWER STEERING ASSISTANCE". Но не разбирам как проблем с електрическата рейка при причинил това.
- Разглобих BCM модула, извадих платката да видя за някакви видими следи от студени спойки и да я почистя от прах. Проверих всички предпазители. Сглобих го отново.
- Проверих и предпазителите в кутията при двигателния отсек.
- Повдигнах мокета покрай предните врати, за да видя да не би някое от заземяванията на отделните модули да се е оказало над корозия.
- С времето колата беше останала без ток в акумулатора. Реших да го сваля да го заредя и като го поставих алармата тръгна - дистанционния ключ спряда работи, механичната ключалка не иска да завърти и двата ключа. Наложи се с възглавници да отваряме вратите и не можеше да се отключи с дърпане на ръчките на вратите. Добре че съм със задни механички стъкла, че от там успях да свалим прозорците с дълъг лост и бутане на ръчката през процеп над вратата. Дори на свалено стъкло не можех да отворя вратата през ръчката. Наложи се да се влиза през прозореца и едва когато поставих ключа в гнездото колата го разпозна и сега отново се отключва и заключва, но механичната ключалка остава блокирана.
Четох, че може да има други заземявания под кутията за въздушния филтър. Днес съм решил да проверя там и каквото видя из двигателния отзек като заземявания.
Притежавам колата от 6 години. Още в началото и активирах Cruise Control с ELM Config през OBD2. Сложих бутони в джойстика за управление на радиото. Колата работеше безпроблемно до сега. Не знам дали има връзка с проблема.
Честно казано се поизчерпах откъм идеи. Колата закъса в Петричко и не знам къде има добър диагностик в близост.
Focus mk2 1.8 tdci KKDA- 116кс - 2006г
Миналият октомври на късен гроздобер паля колата сутринта, покарах 2-3 километра. Върнах се, оставих я за час. По обяд паля колата и всички лампи по таблото светят, колата запали, но работеше странно и воланът като че ли беше без усилване.
Загасих я и след това повече не запали. Ключът минава през контакт - лампите светват, но имобилайзера примигва.
Не върти стартер. Не издава почти никакъв звук при завъртане на ключа.
И така досега.
Диагностиката показваше първоначално проблем с "POWER STEERING ASSISTANCE". Но не разбирам как проблем с електрическата рейка при причинил това.
- Разглобих BCM модула, извадих платката да видя за някакви видими следи от студени спойки и да я почистя от прах. Проверих всички предпазители. Сглобих го отново.
- Проверих и предпазителите в кутията при двигателния отсек.
- Повдигнах мокета покрай предните врати, за да видя да не би някое от заземяванията на отделните модули да се е оказало над корозия.
- С времето колата беше останала без ток в акумулатора. Реших да го сваля да го заредя и като го поставих алармата тръгна - дистанционния ключ спряда работи, механичната ключалка не иска да завърти и двата ключа. Наложи се с възглавници да отваряме вратите и не можеше да се отключи с дърпане на ръчките на вратите. Добре че съм със задни механички стъкла, че от там успях да свалим прозорците с дълъг лост и бутане на ръчката през процеп над вратата. Дори на свалено стъкло не можех да отворя вратата през ръчката. Наложи се да се влиза през прозореца и едва когато поставих ключа в гнездото колата го разпозна и сега отново се отключва и заключва, но механичната ключалка остава блокирана.
Четох, че може да има други заземявания под кутията за въздушния филтър. Днес съм решил да проверя там и каквото видя из двигателния отзек като заземявания.
Притежавам колата от 6 години. Още в началото и активирах Cruise Control с ELM Config през OBD2. Сложих бутони в джойстика за управление на радиото. Колата работеше безпроблемно до сега. Не знам дали има връзка с проблема.
Честно казано се поизчерпах откъм идеи. Колата закъса в Петричко и не знам къде има добър диагностик в близост.