Страница 1 от 1
Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 18 юни 2024, 18:27
от jack71
Здравейте,
Отдавна не съм влизал във форума. Мислех, че си познавам колата защото я карам 15 години вече, но не би. Колата е Фокус мк1 1.8 бензин.
Преди около година и половина съединителя ми започна да приплъзва. И понеже съм го сменил само година преди това, реших, че майстора ми прави номера и го смених сам. Използвах комплект на Luk. Всичко бе отлично, но от няколко дни пак започна да приплъзва. Не е нормално да се сменят тези съединители толкова често - има няма година - две и двадесет - тридесет километра. Феродовия диск който свалих тогава ми направи впечатление, че не е съвсем износен. Все още има напречните черти. Възможно ли е да е от горната помпа този проблем? Опитах да промия системата така, че от клапана за обезвъздушаване дръпнах към едно бурканче масло. Добре изглеждаше. Горна помпа сменях по някакъв спомен преди около пет години. Може ли тогава да са монтирали неподходяща или скапана?
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 18 юни 2024, 23:51
от ivchotr
Може. И моят започна да прави номера около година след смяната. Още не е започнал да приплъзва, но понякога при първо палене за деня колата се опитва да тръгне без да съм отпуснал педала, а нерядко се чува и едно леко виене, което изчезва когато натисна педала. В моя случай това показва, че лагер-помпата остава в контакт с диафрагмата на притискателния диск. Каква е причината още не съм търсил.
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 19 юни 2024, 07:00
от jack71
Ако вие вероятно лагер помпа заминава, но не трябва толкова скоро. Може да има и малко въздух в системата, затова дори натиснат педала да не отлепя напълно притискател. Пробвай за обезвъздушиш и промиеш качествено преди да разглобяваш. Не е трудно, става бързо, но трябва още един човек да помпа педала.
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 19 юни 2024, 09:51
от fordmaniac
Не знам какво ги правите тези коли, ама ако съдя по личните коли във фамилията ( че са на сигурно наблюдение ) , само една се наложи отваряне на съединител преди 100 000 кМ. , в случая 93 000 кМ. Всички коли се карат и градско не малко и се натискат здраво.
Разбира се само Luk се ползва.
Причини за приплъзване: омасляване на съединителя, слаб натиск на притискателя, проблем с помпата на педала, заради което не спада налягането в системата. Това е най-общо без да съм видял колата.
Неподходяща помпа трудно, скапана ??? има избор.
ivchotr написа: ↑18 юни 2024, 23:51
нерядко се чува и едно леко виене, което изчезва когато натисна педала. В моя случай това показва, че лагер-помпата остава в контакт с диафрагмата на притискателния диск
След Жигулите и Москвичите всички коли са с постоянен контакт на изключващия лагер и диафрагмената пружина на притискателя. Независимо дали са с жило, хидравлика или лагер помпа.
Виенето, което изчезва е от първичен вал на скоростната кутия, като натиснеш педала на съединителя, той спира да се върти.
Поздрави.
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 19 юни 2024, 10:56
от ivchotr
Ами не съм го сменял аз този съединител и нямах представа, че лагерът е с директен контакт. За първичния вал имаш предвид целия вал или само лагера на опашката откъм притискателя? И защо увлича при палене след по-дълъг престой, дори и с натиснат педал? Кутията е със сменено масло заедно с новия съединител, а хидравликата на педала е с промита и обезвъздушена система. Не губи течност.
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 19 юни 2024, 11:09
от HACKO
ivchotr написа: ↑19 юни 2024, 10:56
....И защо увлича при палене след по-дълъг престой, дори и с натиснат педал? ......
Най-вероятно при смяната не са почистени шлиците на първичния вал на който е нанизан водимия диск, или пък след почистването не е поставена смазка.
Относно виенето, на 90% от кутиите вие лагера на първичния вал, но от това не настъпва нищо трагично. Стига да не заглушава радиото, спокойно може да изкара така до окончателната кончина на автомобила.
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 22 юни 2024, 20:19
от jack71
Вчера смених горна помпа на педала. Няма никаква промяна. Вторник ще сваля кутията за да сменя съединителя. Като се замисля този съединител съм го сменял на две три години все така. Нещо е преправяно по тази кола не както трябва. Преди обвинявах жена ми че го държи натиснат, но явно не е от нея. Снимката е от феродовия диск, който свалих преди две години. Приплъзване, а изглежда има още много живот в него. Не разбирам защо не изкарват до края. Очаквам и този да е така. Между другото, когато го разглобих последния път и видях колко месо още има реших че тече семеринга на коляновия вал и го омазнява, въпреки че е прилично сухо. Смених семеринга. Скъп беше и със специално приспособление, което върви със семеринга. Така че не мисля да е от омасляване.
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 22 юни 2024, 23:00
от ivchotr
А притискателният диск в какво състояние е? Огледай му захвата на диафрагмата към корпуса.
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 14 май 2025, 08:14
от fordmaniac
Имах интересен случай със съединител.
Човек си купува Форд Фюжън 1,6 100 к.с. бензин '09 или '10 г. Сменя съединителя веднага след закупуването. Три месеца по-късно почват проблеми с инжекциона и поведението на двигателя. След обикаляне на сервизи в северозападна България, където живее, попада при нас.
Инжекциона и работата на двигателя го оправихме, но ни направи впечатление, че съединителя е ужасен. Първа и задна се включват на случаен принцип и с хъркане, плавно потегляне няма, в задръстване е ужасТТТ !!!
Уговорихме се да го отворим.
Изненадата беше пълна. В сервиз в северозападна България, на този Фюжън са начукали съединител от някаква Мазда ( така излезе в каталозите ), но този съединител е със саморегулиращ се притискател, феродов без демпферни пружини !!! Това е комплектация, която работи САМО С ДВУМАСОВ МАХОВИК !!! Сложен на нормален плътен маховик довежда до отвратително поведение на този иначе нов съединител.
От къде са го измислили е загадка ?!
Поздрави.
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 16 май 2025, 01:09
от ivchotr
Е, в Северозапада се случват и по-странни неща

Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 16 май 2025, 15:46
от aspasia
То да беше само в северозапада здраве му кажи поселеният случай при мене беше оставям колата да сменят задните спирачни цилиндри даже и, оставих литър спирачна течност обаждат ми се и викат готова е качвам се тръгвам и като натиснах педал на спирачката направо удари ламарината. Викам им пичове кво става почнаха да мрънкат да оставиш кола без спирачки даже не бяха си направили труда да ги обезвъздушат и това е в София. В друг сервиз след смяна на задни лагери гледам защитните капачки не са сложени викам им къде са капачките а те на боклука не ставали а лагерите бяха пълен комплект на FAG. Помолих едното момче да ми даде един чук и им направих показно как се слагат отне ми минута да сложа двете. А най куриозният беше при един дето се занимава с ремонт на компютри вика ми компютъра ти е за ремонт викам му действай и го оправи а той ми каза че не можел и ме праща при друг който се занимава с ремонт на компютри. У нас куцо кьораво и сакато се занимава с ремонти на коли повечето закачат една диагностика и гледат тъпо на грешките които излизат по скоро им трябва магическо кълбо.
Re: Съединителя приплъзва твърде рано след смяна
Публикувано: 16 май 2025, 16:11
от ivchotr
Магическите кълба обикновено са стъклени. А повечето ни "майстори" паве ще счупят като се захванат с него, камо ли стъклено кълбо
