Страница 1 от 1
куга
Публикувано: 14 юли 2022, 03:48
от rado88
колеги имам куга 2.0TDCI 2010г.
от известно време взе да създва проблеми колата вдига темпертура до 90 градуса караш така известно време и температурата отива 110градуса и колата влиза в авариен режим не губи антифриз смених датчик темп ,водна помпа гарнитура на главата и пак същата работа
Re: куга
Публикувано: 14 юли 2022, 09:33
от by_cec
При по-стари модели Форд имаше проблеми с опечени кабели на инсталацията.
Та разбери дали двигателят реално прегрява или е само по уреди.
Re: куга
Публикувано: 14 юли 2022, 12:51
от ivchotr
Термостата провери ли го? Че може да е в него причината за това поведение. Виж и дали вентилаторът в коша включва на по-бърза степен след като загрее и дали въобще работи, де. Имай предвид, че ако уредът на таблото показва 90 градуса, действителната температура сигурно гони 110. Което за колите от този век е нормална работна температура. Ако обаче на таблото показва 110 градуса, действителните ще са към 130 - 140 и затова компът вкарва двигателя в авариен режим. Предполагам, че загубва мощност след като светне чекът на таблото. Още от Фокус мк1 (а може и от преди това) е налична опцията при прегряване на двигателя поради някаква причина, компът да изключи два от цилиндрите, чрез които да се охлаждат другите два. Предполагам, че и при твоята кола е налична. В този режим можеш да минеш едни 50 километра без да причиниш щети на двигателя. Поне така твърди производителят. За да поддържа оптимална температура в тези жеги, вентилаторът трябва да работи коректно. Моят беше отказал тотално и нещата с влизането в авариен режим се случиха доста бързо в едно задръстване

Обаче си прочетох ръководството чак след като ми стовариха колата пред блока с пътната помощ. А е можело да си спестя целия екшън покрай търсене на репатрак, чакане да дойде, товарене, разтоварване... И то баш на рождения ми ден
Та накратко - запали я и я остави да работи докато загрее. Можеш да подаваш и газ за да се случат нещата по-бързо. След като загрее се убеди, че вентилаторът в коша се развърта от време на време. Ако не го прави, му провери окабеляването и въобще захранването. При мен бяха нагорели контакти в главната му букса. Ако се развърта, виж дали загряват всички маркучи към радиатора. Ако някой е студен при загряване по уред до проблемната температура, най-вероятно термостатът не пуска "водата" към радиатора и тя прегрява в блока. В този случай вентилаторът не помага и те ти го проблемът е налице.
Най-лесният вариант е да се е окучил някой кабел, както каза колегата, ама нагарите се откриват по-трудно в сравнение с горните проверки. Ако те не помогнат, се захващаш с окабеляването. Това включва и бушоните като първо действие.
Re: куга
Публикувано: 14 юли 2022, 20:18
от F Focus
Мисля, че е важно да се уточни термостата на колата на автора на темата електронен ли е, като на моето добиче?
Залагам на него, на задръстен радиатор, или запушена втулка в тънкото маркучле излизащо от горната част на разш.казанче(ако има такава)-надявам се, че питащият ще сподели от какво е бил проблемът.
За Протокола ще е добре да се поясни-каквото съм вдянал оттук-оттам, вкл. и във Форумът съм останал с впечатление, че ако термометърът на таблото показва 90С, например реалната температура на двигателят е малко по-ниска...или е обратното?
Re: куга
Публикувано: 15 юли 2022, 13:00
от ivchotr