Страница 1 от 1

За стружките в нафтата

Публикувано: 09 сеп 2017, 09:52
от Miri4
Тия дни си смених горивния филтър / на около 40000 км. пробег./.
Източих нафтата от филтъра в бурканче.За мой ужас видях малко /около 2-3 мм в диаметър/ ЧЕРНО петно на дъното, което се влияеше от магнита.И си викам "сега си е-а майката".
Тичам при моя човек в сервиза и той ми каза да не се панирам, защото това не били стружки от помпата а РЪЖДА.Каза че ако е тръгнала помпата трябва да се виждат сребристи люспички , които той не видя.
За по сигурно каза да разклатя добре бурканчето и го излея в стъклен съд с ЧЕРНО дъно.Така се виждат най-добре.
И тъй като съм Тома Неверни реших да събера повече мнения.Та въпросите ми са:
1.От къде се взема тая ръжда в горивната система.
2.Ако това е ръжда има ли начин да се премахне.
3.Вярно ли люспичките тряябва да са само сребристи.
Иначе колата си върви на 6.ГНП си държи 260 бара на ПХ и отива към 1400 бара при пълно натоварване.
Благодаря на отзовалите се.

Re: За стружките в нафтата

Публикувано: 09 сеп 2017, 10:24
от ЯЛТА
Ръждата е от влагата в горивната система- резервоар. Точно по тази причина си държа колите винаги с пълен резервоар, и своевременно ги дозареждам. Филтъра е добре да го срежеш, и да видиш вътре в него по хартиените елементи какво се е натрупало. Ако има в резервоара ръжда, то това си е до живот, не можеш да я махнеш,- само нов. Люспичките са сребристи защото се отлюспват от закалени стоманени елементи на ГНП.

Re: За стружките в нафтата

Публикувано: 09 сеп 2017, 20:45
от OgiDogi
ЯЛТА написа:
09 сеп 2017, 10:24
Ръждата е от влагата в горивната система- резервоар...
И по-точно - от резервоарите на бензиностанциите, защото на колите са предимно пластмасови след определена година, някъде из 90-те.

Re: За стружките в нафтата

Публикувано: 10 сеп 2017, 02:32
от S_C
Още от 80-те подкарват пластмасата. Има и от медна ламарина. Чакай го да ръждяса, особено с тая мазнотия нафтата.
Но хайде по ред:
1. Ръжда в кола отвсякъде може да дойде. Останала е във филтъра и не е стигнала до помпата, значи нямаш проблем. Повече бих се притеснил от чист филтър, отколкото от зацапан такъв.
2. Има, ама за какво ти е? РАзбирам да си купиш нова кола и на втората година да видиш ръжда във филтъра, та да се притесянваш.
3. Идеята да гледам какво има във филтъра ми е изначално чужда. Той е пресован, сваля се и се заменя с нов. Каквото и да има вътре, е все тая.

Щом всичко ти е в норми, карай и се радвай на живота. Що насила си причинявате драми не мога да разбера.