Страница 1 от 1

Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 20 май 2017, 13:17
от valio57
Здравейте,
Отново ще ви притеснявам с моите проблеми. Нов ангренаж,нови обтяжни ролки. И постоянно чувам ручене от лагер. Вече не знам къде да търся. Смених онзи ден и обтяжната ролка на ремъка на сервоусилвателя на волана. рученето спря. На празен ход не се чува. Като подам газ да потегля и започва да се чува. Не знам вече къде да го търся. Някакви съвети да ми дадете ако някой е имал такъв проблем. Колата е Форд Ескорт ТД 1.8 ; 66 kW 90 коня. Година на производство е 1998.

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 20 май 2017, 15:19
от lubomirov89
Пробва ли да запалиш без пистов ремък, да елиминираш шумове от Хидравлик, генератор и др?

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 20 май 2017, 18:26
от valio57
Така открих че ми ручеше лагера на обтегача ха малкият ремък за помпата на управлението. Като го свалих и рученето не се чуваше. Смених обтегача и рученето намаля. Сега обаче се обяви отново но само като се подаде газ. На празен ход не се чува нищо. Има ли вероятност да ручи лагер на маслената помпана сервото. Като сложих новият обтегач и не се чуваше нищо. След като изминах около 3 километра след смяната и рученето се появи отново . Същото е както от преди смяната но само като повиша оборотите на двигателя. Над 1500 започва.

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 20 май 2017, 20:00
от OgiDogi
valio57 написа:
20 май 2017, 18:26
Така открих че ми ручеше лагера на обтегача ха малкият ремък за помпата на управлението. Като го свалих и рученето не се чуваше. Смених обтегача и рученето намаля. Сега обаче се обяви отново но само като се подаде газ. На празен ход не се чува нищо. Има ли вероятност да ручи лагер на маслената помпана сервото. Като сложих новият обтегач и не се чуваше нищо. След като изминах около 3 километра след смяната и рученето се появи отново . Същото е както от преди смяната но само като повиша оборотите на двигателя. Над 1500 започва.
Ако помпата смуче въздух от разхлабени скоби на маркучите, ще свири, особено при натоварване от завъртян волан. От пренатяган ремък е възможно лагерът да се е разбил.

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 20 май 2017, 20:53
от valio57
OgiDogi написа:
20 май 2017, 20:00
valio57 написа:
20 май 2017, 18:26
Така открих че ми ручеше лагера на обтегача ха малкият ремък за помпата на управлението. Като го свалих и рученето не се чуваше. Смених обтегача и рученето намаля. Сега обаче се обяви отново но само като се подаде газ. На празен ход не се чува нищо. Има ли вероятност да ручи лагер на маслената помпана сервото. Като сложих новият обтегач и не се чуваше нищо. След като изминах около 3 километра след смяната и рученето се появи отново . Същото е както от преди смяната но само като повиша оборотите на двигателя. Над 1500 започва.
Ако помпата смуче въздух от разхлабени скоби на маркучите, ще свири, особено при натоварване от завъртян волан. От пренатяган ремък е възможно лагерът да се е разбил.
Кой лагер,на обтегача или на помпата.

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 20 май 2017, 21:34
от OgiDogi
valio57 написа:
20 май 2017, 20:53
Кой лагер,на обтегача или на помпата.
На самата помпа. Ако е просвирвала от въздух, някой може да е решил, че ремъкът приплъзва и да е натягал, което води до по-голямо натоварване в определен участък от външната черупка на лагера на оста и може с времето да се е износил там. Това ще предизвика вибрации на оста, когато сачмите преминават през износения участък, от там и лопатките/роторът на помпата ще започнат да стържат в корпуса и т.н.
Свали ремъка и провери дали оста има някакво надлъжно и напречно движение спрямо корпуса.

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 20 май 2017, 22:20
от ANGEL4O
Няма ли да се появят течове на масло след като се е стигнало до там да смуче въздух,иначе горе долу ми е ясно мнението и смисъла на отговора

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 21 май 2017, 09:07
от OgiDogi
ANGEL4O написа:
20 май 2017, 22:20
Няма ли да се появят течове на масло след като се е стигнало до там да смуче въздух,иначе горе долу ми е ясно мнението и смисъла на отговора
Обикновено има само леко омасляване по краищата на маркуча към казанчето и металната тръба на помпата и никой не му обръща внимание. Ама, маслото е с много по-голяма плътност от въздуха и минава много по-трудно през малките процепи - повърхностното напрежение го спира. При износен лагер, радиалното изместване на оста може да натиска семеринга и по време на работа да смуче въздух и от там.

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 21 май 2017, 10:37
от valio57
OgiDogi написа:
20 май 2017, 21:34
valio57 написа:
20 май 2017, 20:53
Кой лагер,на обтегача или на помпата.
На самата помпа. Ако е просвирвала от въздух, някой може да е решил, че ремъкът приплъзва и да е натягал, което води до по-голямо натоварване в определен участък от външната черупка на лагера на оста и може с времето да се е износил там. Това ще предизвика вибрации на оста, когато сачмите преминават през износения участък, от там и лопатките/роторът на помпата ще започнат да стържат в корпуса и т.н.
Свали ремъка и провери дали оста има някакво надлъжно и напречно движение спрямо корпуса.
Да разбрах. Но тази проверка я направих когато сменях ролката на обтегача и ремъка бе свален. Луфтове нямаше. Явно ще трябва да се сваля помпата и да се провери лагера. Има ли някой представа кои номер е лагера. Този на обтегача е 6203 Z2.

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 11 юни 2017, 12:33
от valio57
И така . Установих че рова ручене е от хидравличната помпа на сервото. Постижение. Реших да я ремонтирам . Започнах със свалянето на държача на ремъчната шайба. И си счупих помпата. Вкарах си автогол. Една нова помпа е 150 евро. Намерих от автоморга за 10 евро. Монтирах я и тя ручеше само че в друга тоналност. Така или иначе бях счупил моята оригиналната,та реших да я доразглобя. Да видя какво има вътре. Германеца с гайдата. Ама този път тръгнах от обратната страна. Не откъм шайбата а точно от обратната страна. Има една телена зегерка. Извадих я и свалих капачката. Вътре е самата помпа пластинчата. Пластините излизат навън от центробежната сила и засмукват масло. Та там видчх още една телена зегерка но малка като на стартер откъм бендикса.Извадих и нея. И о чудо, цялата ос се измъкна в посока шайбата. Вътре няма лагери. Там са триещи лагери втулки. И само един семеринг откъм ремъчната шайба. Утре ще купя семеринг и ще разглобя другата помпа за да сменя и ремонтирам една от двете помпи. Която се получи най-добре. Кажете ми как мога да кача снимки и да покажа как се ремонтира за да знаят колегите и да не дават гърбави пари за нова помпа. Като разглобя и другата помпа вече ше мога да кажа със сигурнос какво точно се поврежда в тези помпи. Имам някаква идея но за нея ще пиша утре като се убедя за проблема. Не искам да пиша празни приказки. До утре.

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 11 юни 2017, 13:34
от aspasia
Хидравличните помпи на фордовете се разглобяват от задната част има една дупка мушваш през дупката тънко шило и зегерката пада а ремъчната шайба се сваля със специален инструмент иначе се чупи или огъва има един О пръстен отзад един семеринг и един лагер на фокуса струваха точно 13 лева.

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 11 юни 2017, 23:57
от valio57
aspasia написа:
11 юни 2017, 13:34
Хидравличните помпи на фордовете се разглобяват от задната част има една дупка мушваш през дупката тънко шило и зегерката пада а ремъчната шайба се сваля със специален инструмент иначе се чупи или огъва има един О пръстен отзад един семеринг и един лагер на фокуса струваха точно 13 лева.
Да това го научих по трудният начин. Лагер няма само втулки. От към шайбата е втулка, а от другата страна оста лагерува в капачката. Това е.

Re: Чегъртане от ангренажа

Публикувано: 11 юни 2017, 23:58
от valio57
Как мога да кача снимки във форума.