Страница 1 от 1

Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 25 апр 2017, 10:06
от otoyol
Колеги, искам да споделя следното. Абсолютно при всяко стартиране на двигателя (топъл, горещ, студен независимо от околната температура... и т.н.), подгревът на свещите се включва !!! За включването разбирам от силата на светене на осветлението в купето (очевидно отслабва светенето докато греят и съответно се усилва при изключване). Греят около 6-7 секунди винаги. Ако наоколо е тихо, отчетливо се чува и релето. Подчертавам и повтарям: дори и при стартиране на току-що изгасен, загрял напълно мотор, изминал доста км. ... отново си греят !!! Според мен това не е нормално да греят и на загрял мотор ?!! Моля споделете как е при вас ? Някой да ме посъветва къде би бил проблема, ако има такъв ???

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 25 апр 2017, 17:18
от MapTo_D
Нямаш проблем. При мен е същото. Карал съм и други такива фокуси - и там е така. Това, че според теб не е нормално не значи нищо и инженерите на форд не ги грее, важното е свещите да греят. :D :lol:

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 26 апр 2017, 00:33
от ЯЛТА
Ми когато е топъл, кой те кара да чакаш да подгряват ? Включваш, завърташ и палиш.

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 26 апр 2017, 08:09
от otoyol
Ами принципно подавам контакт и изчаквам няколко секунди да изгаснат някои лампички от таблото ... (не знам дали е нужно), а през това време са се включили вече свещите и ако вкл. и стартера ... поради това че едновременно и свещите дърпат ток ... осезаемо стартера по-умряло и бавно върти.

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 26 апр 2017, 10:31
от ЯЛТА
Ако стартера върти осезаемо по бавно, то най вероятно има износени втулки.

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 26 апр 2017, 10:49
от lubomirov89
Нормално при завъртане на двигателя едновременно с пуснатия подгрев да върти малко по мудно, все пак подгрева си е доста голям консуматор. Затова по добре си го изчаквай и тогава възпламенявай.

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 26 апр 2017, 11:30
от otoyol
Върти по-бавно, когато са включени едновременно и свещите !!! Иначе си върти най-нормално. За мен това подгряване на горещ или топъл мотор е излишно и скъсява силно живота на свещите - все пак не струват 2 лева ... Дайте идеи има ли шанс да се изключва подгрева, когато темп. на двигателя е ... например над 15 градуса.

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 26 апр 2017, 16:44
от G2233
С някакъв прекъсвач изведен в купето. Лятото се спира на студеното се пуска. В кръга на шегата де. Незнам но ако се прави някак си, то това е един от начените. А може и да се въеже през реле за температура и става автоматик

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 26 апр 2017, 20:18
от lubomirov89
Може да се измисли някаква схема на оперативната на релето за подгрева с температурен датчик.

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 26 апр 2017, 23:10
от specialista
Няма място за притеснение.Всички съвременни дизели са с директно впръскване,което прави сравнително по лесен старта.
Подгрева за самото палене не е от особено значение,както сте забелязали лампата за подгрева само примигва за секунда когато температурите са положителни,но задължително се включва след стартиране.Идеята е още от първия оборот на работещ мотор изгорелите газове да отговарят на евронормата и това може да продължи и до 200 секунди,ако температурата е отрицателна.Не се ровичкайте излишно в инсталацията,тя си е наред.
Поздрави!

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 27 апр 2017, 16:20
от otoyol
Благодаря Ви !

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Публикувано: 08 май 2017, 19:56
от otoyol
Колеги, все пак искам дс уточня, че ставаше въпрос за подгряване преди стартиране на мотора, т.е.след подаване на контакт, а не за последващо подгряване след запалването на двигателя...Днес на горещ мотор закачих волтметър на шината на свещите . Оказа се, че като дам и задържа контакт... около 6-7 сек.има напрежение към свещите !!! След като запаля, няма последващо подгр. Подчертавам - при горещ мотор. Ако завъртя директно ключа да запалвам, без да задържам само на контакт...за секунда има напреж.на свещите...но стартира ли двигателя, напреж.веднага изчезва ! Някой запознат ли е дали въобще е предвидено в момент на завъртане на ключа на положение стартер,ако все още свещите не са изключили, дали нещо ще ги изкл., за да не се окажат едновременно вкл.със стартера ???