Придърпване, загуба на мощност и колебаене на празен ход
Публикувано: 24 окт 2016, 01:57
Здравейте!
Отскоро карам Ford Fiesta 1.4 16v Duratec от 2002г. Беше преди 2 седмици, след студен старт на автомобила забелязах необичайно поведение на колата. Разбира се, диода на Check Engine светна, но заедно с това се появиха и следните проблеми: колата ''колебае'' оборотите на празен ход, при потегляне няма необходимата мощ ( най-осезаемо е на 2ра - 3та предавка) и се усеща как двигателя придърпва и подскача, да не кажа, че и припукване отзад съм чувал. Взех си OBD II скенер с Torque Pro и това, което ми показва софтуера е Misfire в 4-ти цилиндър, O2 Bank1 Sensor 2 ( 2ра ламбда сонда след катализатор, поправете, ако бъркам) и още нещо, което генерира днес Throttle Actuator Control Throttle Body Range/ Performance. Освен това, когато колата бива запалена повторно ( да речем че съм бил на лекции и когато си тръгвам) не показва подобно поведение и си върви стабилно и безпроблемно. Check Engine-a все още свети, но както казах, при повторно палене и потегляне няма проблем. Моля, ако някой се е натъквал или справял с подобен казус, да сподели опит и знания или да даде насоки. Като за начало обмислям да сменя свещите, тъй като може да са износени и не ми се иска да опирам до сервиз толкова бързо. Отдайте го на желание да си разуча колата.
Поздрави и безпроблемно шофиране! 
Отскоро карам Ford Fiesta 1.4 16v Duratec от 2002г. Беше преди 2 седмици, след студен старт на автомобила забелязах необичайно поведение на колата. Разбира се, диода на Check Engine светна, но заедно с това се появиха и следните проблеми: колата ''колебае'' оборотите на празен ход, при потегляне няма необходимата мощ ( най-осезаемо е на 2ра - 3та предавка) и се усеща как двигателя придърпва и подскача, да не кажа, че и припукване отзад съм чувал. Взех си OBD II скенер с Torque Pro и това, което ми показва софтуера е Misfire в 4-ти цилиндър, O2 Bank1 Sensor 2 ( 2ра ламбда сонда след катализатор, поправете, ако бъркам) и още нещо, което генерира днес Throttle Actuator Control Throttle Body Range/ Performance. Освен това, когато колата бива запалена повторно ( да речем че съм бил на лекции и когато си тръгвам) не показва подобно поведение и си върви стабилно и безпроблемно. Check Engine-a все още свети, но както казах, при повторно палене и потегляне няма проблем. Моля, ако някой се е натъквал или справял с подобен казус, да сподели опит и знания или да даде насоки. Като за начало обмислям да сменя свещите, тъй като може да са износени и не ми се иска да опирам до сервиз толкова бързо. Отдайте го на желание да си разуча колата.

